Strona 1 z 1

COBRA 29 LX EU Tuning Konektor

: 2014-01-24, 11:22
autor: LUKA80
Witam, krótka recenzja Cobry 29 LX EU po poprawkach KNKTR.


W radiu zostały przeprowadzone wszystkie modyfikacje oprócz montażu płytki wzmocnienia mikrofonu, natomiast wykonana została standardowa poprawa modulacji oraz wymiana wkładki mikrofonowej.

Jako, że nie mam niestety porównania z seryjnym modelem, przedstawię wynik moich obserwacji na tle HARREGO III po tuningu , STABO XM 3001E po tuningu oraz Unidena Pro520XL z wymienionym filtrem na muRata.

Nie będę skupiać się na wyglądzie bo to kwestia gustu - mnie się ta Cobra podoba, jedynie wyświetlacz... znacznie "zwalnia" przy niskich temperaturach, ale jak przejedzie się kilka kilometrów i auto się nagrzeje, jest już ok.

Jeżeli chodzi o odbiornik: radio jest bardzo czułe - serwis w Legionowie, oddalony ode mnie o ok 20 km słyszę bardzo wyraźnie, na tyle wyraźnie, że sygnał przebija się przez popołudniowy miejski zgiełk - centrum Warszawy. W Harrym oraz Stabo sygnał był mocniej zaszumiony.
Należy podkreślić fakt, że RF Gain skręciłem na godz 11, bo radio w mieście jest za czułe na pełny zakres.
Praca RF gain liniowa, samo radio bardzo czułe, z długimi antenami trzeba jednak mocniej skręcić RF gain. Natomiast byłem w szoku ponieważ w nocy w mieście i na trasie w dzień praktycznie nie używam squelcha - radio szumi bardzo sporadycznie!!!


Szumy własne radia - niskie, przy włączonych filtrach NB/ANL schodzą do poziomu praktycznie zerowego.

Działanie filtrów - Cobra ma bardzo dobre filtry, porównałbym ich działanie do tych z Unidena - aczkolwiek nawet Uniden nie dał rady do końca wyfiltrować zakłóceń z mojej Astry 1,7 CDTi.
Cobra pod tym względem nie wypada źle - jest minimalne "pierdzenie" od piezowtrysków, ale tylko i wyłącznie przy odbieraniu bardzo słabych sygnałów.

Ukłąd Sound Tracker znacząco podbija użyteczny sygnał, co przydaje się podczas jazdy w trasie - w mieście sygnał jest już za głośny i potrafi być nieprzyjemny. Wszystko zależy od tego, jak głośno moduluje nasz korespondent.
Generalnie można spokojnie jeździć bez włączonego ST i radio również głośno i ładnie odbiera.


Selektywność na bardzo dobrym poziomie, nie ma przesłuchów z sąsiednich kanałów - w Unidenie odbierałem blisko położonych i głośnych korespondentów z 19tki na kanałach od 16 do 23.... całkiem wyraźnie :-)

Nadajnik także w porządku - na trasie Poznań - Koło ( A2 ) złapałem kontakt z bazówką z Wrześni - dystans w linii prostej ok 10 km - serwis CB raportował czystą i głośną modulację na tyle, że serwisant powiedział, że " nic więcej nie trzeba robić, jest ok ".

To na tyle - generalnie radio bardzo mi się podoba, nawet gabarytowo zmieściłem je w swojej Astrze, więc jestem bardzo zadowolony...

Nie ma co porównywać do Harrego czy Stabo... Cobra po tuningu działa o wiele przyjemniej...

COBRA 29 LX EU Tuning Konektor

: 2015-08-21, 08:03
autor: esselite
Witajcie, dopiero co się zarejestrowałem żeby podpytać Was o tą Cobrę po tuningu. Zastanawiam się nad przesiadką na lepsze radio. DO tej pory korzytsałem jedynie z zestawów:
- Yosan 120 pro + Omega 27,
- Yosan CB-250 (tunning) + Omega 27
- Yosan CB-250 (tunning) + Carbonium 27
- Yosan CB-250 (tunning) + Gamma IR
Wszystkie antenki na magnesie.

W zasadzie korzystam tylko do antymiśka, ale w każdym z zestawów troszkę byłem zawiedzony, że ciągle trzeba było kręcić przy 120 pro, bo wpadały zakłócenia w mieście, z kolei przy CB-250 namiastka RFGain za mało wycina przy tej ostatniej antenie i też jest słabo.

Tą Cobre można kupić za ok 400 i zastanawiam się, czy jest sens dopłacać kolejne 570 za tunning z Konektora. Czy te modyfikacje są warte tyle kasy?
Zakres modyfikacji:

•precyzyjne dostrojenie RX/TX
•poprawa blokady szumów (squelch) - wydłużenie otwarcia bramki szumów, obniżenie progu działania SQ
•poprawa RF Gain - rozciągnięcie zakresu działania, możliwość precyzyjnego ustawienia czułości odbiornika
•poprawa selektywności - wymiana II filtra p.cz. na muRata 455IT
•poprawa selektywności, obniżenie poziomu szumów - wymiana dwóch filtrów I p.cz. na kwarcowy 10.695 KNKTR (2szt.)
•montaż płyty echo/wzmocnienie DM452 (taka jak w Densei EC-2002) - montaż wewnątrz obudowy
•modyfikacja płyty DM452 w celu uzyskania OSTREJ sopranowej modulacji, zwiększenie głębokości modulacji (modyfikacje takie jak w Densei EC-2002 po naszych modyfikacjach)
•pogłos (echo) regulowane potencjometrem DELTA TUNE z przodu radiotelefonu

Za kwotę Cobry po tuningu to też skłaniał bym się w kierunku JFK II chyba , że macie inną rekomendację. Gabaryty radia nie graja już roli, i auto też bardzo nie zakłóca, chciałbym żeby to było czułe radio.

COBRA 29 LX EU Tuning Konektor

: 2015-08-21, 11:39
autor: cassiopeia
jesli chcesz bezobsługowe to kup Harrego 3, włącz ASC i już ;-)

COBRA 29 LX EU Tuning Konektor

: 2015-08-21, 13:35
autor: Kasztelan
Jak gabaryty radia nie grają roli to wybierz Cobre 29 ltd classic.

COBRA 29 LX EU Tuning Konektor

: 2015-08-21, 13:44
autor: rokefeler27
cassiopeia pisze:jesli chcesz bezobsługowe to kup Harrego 3, włącz ASC i już ;-)
:bravo:
esselite, To będzie najbardziej sensowne rozwiązanie.

Co do poprawek to sam musisz podjąć decyzje,bo ile osób tyle opinii, jeden będzie zadowolony a drugi rozczarowany. Komórki z tego nie zrobisz i szumieć zawsze będzie :mrgreen:
Ja bym kupił bez poprawek ,pojeździsz i sam ocenisz czy poprawiać. ;-)

Re: COBRA 29 LX EU Tuning Konektor

: 2015-08-21, 14:37
autor: Ferbus
Coś w tym jest... Johnny / Harry III, to całkiem fajne pudełka, sam niedawno kupiłem Johnny III. I jestem zadowolony, nawet daje radę z moją instalacją lpg w Mondeo :-) gdzie nawet TRC 474 nie dawał rady.

Gryps z Xperii

COBRA 29 LX EU Tuning Konektor

: 2015-08-21, 15:32
autor: esselite
@Kasztelan: Classic to już nie moja bajka :) Jak byłem nastolatkiem to z klasycznej Cobry 21 miałem bazówkę do rozmów z kolegami na blokach i miło wspominam. Nie było komórek, inernetu, itp., a rozmawiać się chciało.

Wracając do tematu, czy ta Cobra 29 LX EU ma w funkcjach tzw. NightWatch Illumination, czyli podświetlanie gałek po wyłączeniu radia? Czytając instrukcję do C29 LX BT, widze coś takiego, ale w wersji EU już nie.

COBRA 29 LX EU Tuning Konektor

: 2015-08-23, 13:05
autor: Kasztelan
esselite pisze:@Kasztelan: Classic to już nie moja bajka :) Jak byłem nastolatkiem to z klasycznej Cobry 21 miałem bazówkę do rozmów z kolegami na blokach i miło wspominam. Nie było komórek, inernetu, itp., a rozmawiać się chciało.
Mnie się old school podoba :-), ale pomijajac wygląd, patrzac na ceny jakie podałeś

''
esselite pisze:Tą Cobre można kupić za ok 400 i zastanawiam się, czy jest sens dopłacać kolejne 570 za tunning z Konektora.
oraz to
esselite pisze: W zasadzie korzystam tylko do antymiśka
Cobra 29 LX EU to tylko podstawka i za takiego antymiśka do 500 zł.
1000 zł to już jest kwota na wstęgówkę. Cóż, każdy robi jak uważa :-).

Re: COBRA 29 LX EU Tuning Konektor

: 2015-08-23, 16:31
autor: Pietern
esselite pisze:
W zasadzie korzystam tylko do antymiśka, ale w każdym z zestawów troszkę byłem zawiedzony, że ciągle trzeba było kręcić przy 120 pro, bo wpadały zakłócenia w mieście, z kolei przy CB-250 namiastka RFGain za mało wycina przy tej ostatniej antenie i też jest słabo.

Tą Cobre można kupić za ok 400 i zastanawiam się, czy jest sens dopłacać kolejne 570 za tunning z Konektora. Czy te modyfikacje są warte tyle kasy?
Zakres modyfikacji:
...
A skąd mamy wiedzieć czy dla ciebie to ma sens, czy nie? Są ludzie, którzy dopłacali za zmianę koloru podświetlenia, więc... Dla mnie w ogóle ten "tuning" radyjek do pierdzikółka nie ma sensu, ale znajdziesz tu całkiem spora grupę wielce zadowolonych klientów serwisów i osób niezależnie wlutowujących to i owo, tu i ówdzie. Jest nawet grupa sławiących poprawki gościa, który potrafił nic nie wlutować. :mrgreen:
Poszukaj porównań odbioru i nadawania radia przed i po poprawkach i sam oceń, czy warto dopłacać kwotę, która jest czasem równa połowie wartości sprzętu. Ja się nie dosłuchałem istotnych różnic. A później poczytaj komentarze pod porównaniami, czasem jest zabawnie.
PS. Albo przejrzyj dyskusję po testach mikrofonów, to zobaczysz jak różny jest odbiór i ocena tego samego sprzętu.

Re: COBRA 29 LX EU Tuning Konektor

: 2015-08-23, 18:37
autor: esselite
No czytam dosyć sporo teraz. Faktycznie niepotrzebnie takie pytanie zadaje. Zauważyłem, że jest to pytanie w stylu ' gaz czy diesel'. Podsumowując, Cobre chyba odpuszczę i skupie się na tym co fabryka daje w modelach z wyższej półki cenowej. Ewentualnie, tak, jak już zacytuję kogoś, jak jakieś wady się wykryje, to wtedy spróbuję poprawiać.
Dzięki za pomoc.