Lafayette Atena - słabe osiągi

Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator

antii7
Posty: 45
Rejestracja: 2012-12-20, 18:00
Lokalizacja: Rzeszów

Lafayette Atena - słabe osiągi

Post autor: antii7 »

Witam,
kupiłem kilka dni temu zestaw Lafayette Atena + antena Wilson Will 95 cm.
Wszyscy chwalą to radio i jego bliźniaka Yosana, a ja mam wrażenie, że u mnie słabo to chodzi. Wiem, że trudno jest zmierzyć zasięg, ale najdalszą odpowiedź, że mnei słychać to miałem 5 km w trasie.
Chciałbym to poprawić, tylko nie wiem narazie co. Samochód to skoda octavia, antenę mam na klapie bagażnika. Narazie nie próbowałem jej na dachu. Czy to może dużo poprawić?
Antenę umiejscowiłem na klapie, bo nie chce je ściągac przy wjeździe do garażu. Mógłbym zmienić anteną na jakaś 1,3 metra, może ewentualnie 1,5 metra (więkasz się nie zmieści), ale dalej chciałbym ją miec na kalpie bagażnika.
Jakość odbioru też jest średnia wg mnie, ale może się myle, bo jestem nowicjuszem. Czy tutaj pomoże wymiana radia na np. Yosana 2204 Turbo? Wiem, że 3031 turbo byłby lepszy, tylko mi się nie zmiesci, bo jest szerszy.

Bardzo proszę o pomoc i opinie.
Z góry dziękuje i pozdrawiam
Awatar użytkownika
-F-E-R-A-G-
Posty: 924
Rejestracja: 2012-10-11, 11:33
Znak/ranga: znak
Lokalizacja: Bydgoszcz-Koronowo
Kontakt:

Post autor: -F-E-R-A-G- »

antii7 pisze:Narazie nie próbowałem jej na dachu. Czy to może dużo poprawić?
DUŻO
antii7 pisze:1,5 metra
I na dach , to osiągi sam zauwazysz kolego
Awatar użytkownika
Bartecki
Posty: 3057
Rejestracja: 2011-12-02, 14:40
Lokalizacja: Dolny Śląsk JO80JT
Kontakt:

Post autor: Bartecki »

daj antenę na dach to zobaczysz czy będzie lepiej ;-)
Uniden PC122xl - Sirio ml 145/T5000
Mój montaż
Awatar użytkownika
Rafi
Posty: 3844
Rejestracja: 2010-05-28, 07:48
Znak/ranga: 161CBF057 / SQ7RJQ
Lokalizacja: JO91QW

Post autor: Rafi »

antii7 pisze:antenę mam na klapie bagażnika
błąd, daj na dach i bedzie duża różnica
CRE 8900 + Densei EC 2002, Sirtel Santiago 1200 / Sirio Silver 90