UAZ 469B+DNT Strato+Lemm AT 71 Magnum+głośnik
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 2013-09-08, 09:32
- Lokalizacja: Puławy
UAZ 469B+DNT Strato+Lemm AT 71 Magnum+głośnik
Dotarłem do brzegu. Auto kłopotliwe z racji przeznaczenia i braku metalowego dachu. Padło na prawą część podszybia:
W środku musiałem zamontować uchwyt i zapalniczkę(oryginalnie nie było )
I całość zamontowana z głośnikiem
Musiałem pójść na parę ustępstw związanych z miejscem montażu radia. To było jedyne miejsce w którym radio się mieściło nie będąc narażonym na kopniaki od kierowcy lub pasażera. Radio zasłania wskaźnik poziomu paliwa. Wskaźnik jest zepsuty, a benzyny nie używam(LPG). Białe kółeczka to takie samoprzylepne zabezpieczenia do mebli, dzięki nim nawet jak radio obija się o deskę to bez najmniejszych konsekwencji dla radia czy też deski rozdzielczej.
Z racji tego iż jest blisko silnika, słychać dość wyraźnie jego zakłócenia. Szczęście w nieszczęściu doradziliście i zakup DNT Strato, który ma perfekcyjnie wycinający Noise Blanker.
Co do plątaniny kabli-jakoś się wkrótce uporam, w poniedziałek jadę na rajd i zdam relację co i jak.
W środku musiałem zamontować uchwyt i zapalniczkę(oryginalnie nie było )
I całość zamontowana z głośnikiem
Musiałem pójść na parę ustępstw związanych z miejscem montażu radia. To było jedyne miejsce w którym radio się mieściło nie będąc narażonym na kopniaki od kierowcy lub pasażera. Radio zasłania wskaźnik poziomu paliwa. Wskaźnik jest zepsuty, a benzyny nie używam(LPG). Białe kółeczka to takie samoprzylepne zabezpieczenia do mebli, dzięki nim nawet jak radio obija się o deskę to bez najmniejszych konsekwencji dla radia czy też deski rozdzielczej.
Z racji tego iż jest blisko silnika, słychać dość wyraźnie jego zakłócenia. Szczęście w nieszczęściu doradziliście i zakup DNT Strato, który ma perfekcyjnie wycinający Noise Blanker.
Co do plątaniny kabli-jakoś się wkrótce uporam, w poniedziałek jadę na rajd i zdam relację co i jak.
Faktycznie, za wiele możliwości montażu nie masz. Jest OK
Mobil
CB: JMC Supercom 400 / RSN4001A / Turbo 2000
UKF: Yaesu FT-7800, Yaesu FT-2500M, Yaesu VX-6 / Yagi DK7ZB 2m/70cm 4+5 el., MA-1300, HB9CV, SG-7900, CA285L
KF: Kacper II, KPO DX5000 v6 / LW 20,5 m
CB: JMC Supercom 400 / RSN4001A / Turbo 2000
UKF: Yaesu FT-7800, Yaesu FT-2500M, Yaesu VX-6 / Yagi DK7ZB 2m/70cm 4+5 el., MA-1300, HB9CV, SG-7900, CA285L
KF: Kacper II, KPO DX5000 v6 / LW 20,5 m
- Piotrek-Bytom
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2011-05-28, 13:02
- Lokalizacja: Bytom JO90KI
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 2013-09-08, 09:32
- Lokalizacja: Puławy
Prosi się o takie wyposażenie:
http://uazy.pl/html/zt.htm
Antena i radio to kompromis między chęciami i możliwościami. A te drugie wielkie nie były. Na razie budżetowo, w przyszłości WA 27 nie wykluczam
http://uazy.pl/html/zt.htm
Antena i radio to kompromis między chęciami i możliwościami. A te drugie wielkie nie były. Na razie budżetowo, w przyszłości WA 27 nie wykluczam
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 2013-09-08, 09:32
- Lokalizacja: Puławy
Panowie, porady potrzebuję pilnej.
Buja się ten promiennik jak gimnazjaliści po osiedlu, czasami puka wręcz o górną krawędź ramki szyby. No i tak sobie dumam, że to chyba niezdrowe żeby on się z masą macał, nie?
No i jedyne rozwiązanie jakie mi przychodzi w tej chwili-otulić go w koszulkę termokurczliwą.
Że wewnątrz wilgoć może złapać i szybko skorodować-rozumiem i jestem w stanie zaakceptować.
Że wygląd może być mocno kontrowersyjny jeśli sobie wymyślę założyć czerwoną-ok.
Są jeszcze jakieś przeciwwskazania dla tego rozwiązania?
Buja się ten promiennik jak gimnazjaliści po osiedlu, czasami puka wręcz o górną krawędź ramki szyby. No i tak sobie dumam, że to chyba niezdrowe żeby on się z masą macał, nie?
No i jedyne rozwiązanie jakie mi przychodzi w tej chwili-otulić go w koszulkę termokurczliwą.
Że wewnątrz wilgoć może złapać i szybko skorodować-rozumiem i jestem w stanie zaakceptować.
Że wygląd może być mocno kontrowersyjny jeśli sobie wymyślę założyć czerwoną-ok.
Są jeszcze jakieś przeciwwskazania dla tego rozwiązania?
Może weź ją trochę odchyl w przód raczej nie zauważysz żadnej zmiany jeśli chodzi o osiągi. SWR również nie powinien się znacząco zmienić.
Co do termokurczu, to każdy ma swoje zdanie. Możesz naciągnąć, powinno to go znacząco usztywnić, tylko sprawdź później SWR.
Co do termokurczu, to każdy ma swoje zdanie. Możesz naciągnąć, powinno to go znacząco usztywnić, tylko sprawdź później SWR.
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 2013-09-08, 09:32
- Lokalizacja: Puławy
Dzięki za odpowiedź, właśnie trafiłem na temat:
http://www.cb-forum.pl/topics21/koszulk ... okurczliwa
Ale z konkretami jest jak jest. Samo obijanie o samochód mi nie przeszkadza, a jeśli przeszkadzać zaczyna(las, krzaki) to robię tak:
Moje obawy tyczą się jedynie tego kontaktu promiennika z masą, ludzie straszą śmiercią końcówki mocy i tak dalej. Na ile to prawda-nie mam zielonego pojęcia, ale jeśli kosztem paru groszy mogę mieć spokojny sen, to może warto spróbować...
http://www.cb-forum.pl/topics21/koszulk ... okurczliwa
Ale z konkretami jest jak jest. Samo obijanie o samochód mi nie przeszkadza, a jeśli przeszkadzać zaczyna(las, krzaki) to robię tak:
Moje obawy tyczą się jedynie tego kontaktu promiennika z masą, ludzie straszą śmiercią końcówki mocy i tak dalej. Na ile to prawda-nie mam zielonego pojęcia, ale jeśli kosztem paru groszy mogę mieć spokojny sen, to może warto spróbować...
- cassiopeia
- Posty: 6364
- Rejestracja: 2011-03-26, 23:06
- Znak/ranga: 161CBF081
- Lokalizacja: Kalisz - najstarsze miasto w Polsce
- Has thanked: 3 times
- Kontakt:
Uaz jest tak archaiczną konstrukcją i jest niesamowite miejsce do montażu radia i anteny a jednak ktoś to spier....
Można dorobić uchwyt/dystans i antena byłaby z boku przy tylnym nadkolu nie psując wizualnie auta a działało by idealnie. To samo tyczy się radia, ludziska na forum kombinują aby to miało ręce i nogi a Ty piszesz że się nie da... tóż to UAZ w którym jest masę miejsca na większe radio...
Ale coś działasz. za to + Pozdro!
Można dorobić uchwyt/dystans i antena byłaby z boku przy tylnym nadkolu nie psując wizualnie auta a działało by idealnie. To samo tyczy się radia, ludziska na forum kombinują aby to miało ręce i nogi a Ty piszesz że się nie da... tóż to UAZ w którym jest masę miejsca na większe radio...
Ale coś działasz. za to + Pozdro!
Baza: Yaesu Ft DX1200 + Mantova sigma Turbo 5/8
Mobil MB: Kenwood TS 480+sirio Megawat 4000
Mobil G.Vitara:At 6666 + Wa 27
Mobil Jeep YJ: At6666+Wa 27
Mobil MB: Kenwood TS 480+sirio Megawat 4000
Mobil G.Vitara:At 6666 + Wa 27
Mobil Jeep YJ: At6666+Wa 27
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 2013-09-08, 09:32
- Lokalizacja: Puławy
Owszem, auto daje milion alternatywnych rozwiązań do montażu radia, ale:
-z półki pod plandeką zrezygnowałem ze względu na konieczność ciągnięcia przewodów których nie sposób zamaskować.
-umocowanie pod konsolą uniemożliwiła mi nagrzewnica
-zamocowanie na ściance koło lewej nogi kierowcy-kopałbym nogą
-zamocowanie na desce rozdzielczej z lewej strony kierownicy-na każdym wyboju uderzałbym kolanem(mam nieoryginalne, znaczenie wyższe fotele od VW)
-zamocowanie w okolicy pasażera-to on stukałby kolanem w radio a ja nie miałbym dostępu do gałek
-między fotelami-ewakuacja radia w razie każdej kąpieli do poziomu podłogi, a wiesz na pewno że zdarzają się takowe często
Ale skoro wiesz lepiej na czym stoję-z przyjemnością usłyszę podpowiedź, wszak wymontowanie radia to odkręcenie 2 nakrętek.
Tak, widziałem i ja piękne rzeźby ze sporymi radiami(Alan 48, Alan 28), ale zawsze były to samochody bez nagrzewnicy. A wtedy robi się tam miejsce na CB, CD i dobry zestaw audio.
Co do montażu anteny to mam dziwne wrażenie że zamontowanie na boku byłoby bardziej niebezpieczne-kilka razy opierałem się już o stoki wąwozu, obudowa cewki(jeśli nie cała cewka) poszły by w drzazgi. W przypadku zamontowania jak tutaj tego problemu nie ma. I nie uważam żeby to miejsce zamontowania anteny szczególnie szpeciło autko. Ale jasne, każdy może mieć swoje zdanie i w pełni to szanuję.
-z półki pod plandeką zrezygnowałem ze względu na konieczność ciągnięcia przewodów których nie sposób zamaskować.
-umocowanie pod konsolą uniemożliwiła mi nagrzewnica
-zamocowanie na ściance koło lewej nogi kierowcy-kopałbym nogą
-zamocowanie na desce rozdzielczej z lewej strony kierownicy-na każdym wyboju uderzałbym kolanem(mam nieoryginalne, znaczenie wyższe fotele od VW)
-zamocowanie w okolicy pasażera-to on stukałby kolanem w radio a ja nie miałbym dostępu do gałek
-między fotelami-ewakuacja radia w razie każdej kąpieli do poziomu podłogi, a wiesz na pewno że zdarzają się takowe często
Ale skoro wiesz lepiej na czym stoję-z przyjemnością usłyszę podpowiedź, wszak wymontowanie radia to odkręcenie 2 nakrętek.
Tak, widziałem i ja piękne rzeźby ze sporymi radiami(Alan 48, Alan 28), ale zawsze były to samochody bez nagrzewnicy. A wtedy robi się tam miejsce na CB, CD i dobry zestaw audio.
Co do montażu anteny to mam dziwne wrażenie że zamontowanie na boku byłoby bardziej niebezpieczne-kilka razy opierałem się już o stoki wąwozu, obudowa cewki(jeśli nie cała cewka) poszły by w drzazgi. W przypadku zamontowania jak tutaj tego problemu nie ma. I nie uważam żeby to miejsce zamontowania anteny szczególnie szpeciło autko. Ale jasne, każdy może mieć swoje zdanie i w pełni to szanuję.
Masz rację, co do montażu radia jeśli jeździsz w terenie to OKI, ale popatrz na pomysły które masz podane w linkach o WYPOSAŻENIU Uaza.
Nad zegarami masz piękne miejsce na zamontowanie radia, na pewno masz możliwość dostępu do spawarki:) To samo tyczy się Anteny. Pomysły same się nasuwają po oglądnięciu tych zdjęć.
Wiąże się to z pewnymi modyfikacjami ale myślę że byłoby warto.
Antena, o tym nie pomyślałem "OFFROAD" ale ten sam myk, można zastosować na tylnej klapie. Mamy w grupie Uaza właśnie z takim montażem.
Lub zamontowanie jej tak jak w oryginale. Pomyśl nad tym, i tak jak koledzy wpsomnieli WA27.
Radio nad zegarami i tak nie topisz takiego odrestaurowanego autka po szyje tak domniemam, więc tam byłoby bezpieczne i dobrze osiągalne.
Nie bierz mi za złe mojej wypowiedzi, ale masz naprawde fajne auto z niewielkim wkładem można wsadzić porządnie kawał radia, nie to co my mamy dłutka i zabawka.
Pozdrawiam :)
Nad zegarami masz piękne miejsce na zamontowanie radia, na pewno masz możliwość dostępu do spawarki:) To samo tyczy się Anteny. Pomysły same się nasuwają po oglądnięciu tych zdjęć.
Wiąże się to z pewnymi modyfikacjami ale myślę że byłoby warto.
Antena, o tym nie pomyślałem "OFFROAD" ale ten sam myk, można zastosować na tylnej klapie. Mamy w grupie Uaza właśnie z takim montażem.
Lub zamontowanie jej tak jak w oryginale. Pomyśl nad tym, i tak jak koledzy wpsomnieli WA27.
Radio nad zegarami i tak nie topisz takiego odrestaurowanego autka po szyje tak domniemam, więc tam byłoby bezpieczne i dobrze osiągalne.
Nie bierz mi za złe mojej wypowiedzi, ale masz naprawde fajne auto z niewielkim wkładem można wsadzić porządnie kawał radia, nie to co my mamy dłutka i zabawka.
Pozdrawiam :)