BMW e46 320d Touring - Johny III + sirio na dachu w dziurze
: 2017-09-18, 13:13
Podjąłem męską decyzję o montażu na stałe całego zestawu.
Wszystko zajęło mi jeden dzień pracy w garażu.
1. Główka na dachu ( za czystość dachu przepraszam - pogoda w lublinie w ostatnich dniach nie nakłania do mycia)
2.Główka od środka wozu - płytki montaż - bardzo prosty i szybki montaż wraz z lutowaniem ( jak się później okazało z moim niedopatrzeniem, patrz gumowa osłonka + kolejne zdjęcie)
3. Na poprzednim zdjęciu na gumowej osłonce jest odciśnięte oprawka żarówki z oświetlenia wnętrza ( podczas przymierzania główki na zwróciłem na to uwagi, problem wyszedł przy składaniu wszystkiego) po włożeniu lampki oprawka żarówki opiera się o gumową osłonkę - wydaje mi się że w niczym to nie przeszkadza.
4. Antena po złożeniu - wybrałem składanie do przodu ze względu na długość anteny, przy złożeniu do tyłu za bardzo wystaje za tył wozu.
5. Radio w schowku po lewej stronie kierownicy, klapka schowka zdemontowana ( myślałem o zamontowaniu w taki sposób aby można było zamknąć klapkę, ale wtedy radio musiało by być na tyle głęboko schowane że nie byłoby widoczne w normalnej pozycji za kierownica.) Tylna ścianka schowka wycięta całkowicie.
6. Gniazdo mikrofonowe zamontowane w tunelu środkowym w ostatnim schoweczku pod podłokietnikiem. (również z błędem, niewiele się zastanawiając dziurkę zrobiłem na środku, tak symetrycznie ładnie itp, jak się później okazało mogłem przesunąć dziurkę w stronę którejś ze ścianek co później pozwoliło by na swobodne schowanie "gruszki ze sprężynka". Teraz też można ale trzeba kombinować )
7. Tak wygląda efekt końcowy. Zdjęcia zrobione tak aby było dobrze widoczne co jak i gdzie, nie z punktu widzenia kierowcy. Siedząc z kierownicą, patrząc się przez przednią szybę wystarczy na chwilkę spuścić wzrok w dół i widać wszystko na radiu. Jedynie gdy jest ciemno nie widać ustawień gałek. Pomysł jest taki aby jakimś lakierem fluorescencyjnym wypełnić zagłębienia na gałkach (volume kropka, gain i sql kreseczki).
Kolorystyka radia pięknie gra z fabrycznym podświetleniem BMW
8. Schemat podłączenia. Postanowiłem dać zasilanie bezpośrednio z baterii (jest w bagażniku po prawej stronie), kabel położony wzdłuż oryginalnej wiązki - od aku do wiązki idącej za oparciami tylnych foteli, dalej zejście do prawego progu, wzdłuż progu, wyjście po lewej ściance przed grodzią. Tam cała instalacja i wyjście anteny schowane jest nad osłoną nad pedałami.
Zdecydowałem się na podłączenie po przekaźniku, bezpośrednie zasilanie z aku do tego zapominalstwo wyłączenia radia wiadomo jak może się skończyć dla baterii.
Kabel antenowy od główki idzie po dachu (przyklejony taśmą aby nie latał) do trzeciego słupka, po nim schodzi za lewą stronę tylnej kanapy gdzie spotyka się z zasilaniem radia - dalsza droga już opisana.
Działanie i strojenie anteny opisywałem już w temacie o strojeniu anteny ale żeby wszystko było w jednym miejscu skopiuję najważniejsze tutaj:
antena sirio - dokładnego modelu nie podam bo już dobrych kilka lat ją mam i nie pamiętam, do tej pory jeździła na magnesie, teraz już w dziurce (długość od podstawy ok 170, łamana - coś jakby wcześniejszy model turbo 3000), do tego Johny III.
Pomiary miernikiem CRT:
1 - brak wychylenia wskazówki - przyjmuję 1,0
20 - minimalne wychylenie, ale mniejsze od 1,1
40 - pomiędzy 1,1 - 1,2
Test był jeden w mieście i poza.
W mieście gain i sql mniej więcej na 12 godzinie, żeby było bez szumów i zbierało tylko najlepsze.
Za miastem sql dalej na 12, a gain na max, łapie szumy i trzaski ale mobile na 2-3 kilometrach słychać tak jakby siedzieli obok. Ze względu na nocne testy i mały ruch dłuższych łączności nie ustaliłem.
Obecnie będąc na urlopie troszkę kręciłem się po mieście z włączonym radiem i odbierałem tak na ok 4km.
A teraz pytania ode mnie:
1. Czy instalacja na przekaźniku wpływa na pracę całego zestawu?
2. Czy temu miernikowi można wierzyć? (chodzi o fakt że na "pusto" wskazówka nie jest idealnie na "0"
Wszystko zajęło mi jeden dzień pracy w garażu.
1. Główka na dachu ( za czystość dachu przepraszam - pogoda w lublinie w ostatnich dniach nie nakłania do mycia)
2.Główka od środka wozu - płytki montaż - bardzo prosty i szybki montaż wraz z lutowaniem ( jak się później okazało z moim niedopatrzeniem, patrz gumowa osłonka + kolejne zdjęcie)
3. Na poprzednim zdjęciu na gumowej osłonce jest odciśnięte oprawka żarówki z oświetlenia wnętrza ( podczas przymierzania główki na zwróciłem na to uwagi, problem wyszedł przy składaniu wszystkiego) po włożeniu lampki oprawka żarówki opiera się o gumową osłonkę - wydaje mi się że w niczym to nie przeszkadza.
4. Antena po złożeniu - wybrałem składanie do przodu ze względu na długość anteny, przy złożeniu do tyłu za bardzo wystaje za tył wozu.
5. Radio w schowku po lewej stronie kierownicy, klapka schowka zdemontowana ( myślałem o zamontowaniu w taki sposób aby można było zamknąć klapkę, ale wtedy radio musiało by być na tyle głęboko schowane że nie byłoby widoczne w normalnej pozycji za kierownica.) Tylna ścianka schowka wycięta całkowicie.
6. Gniazdo mikrofonowe zamontowane w tunelu środkowym w ostatnim schoweczku pod podłokietnikiem. (również z błędem, niewiele się zastanawiając dziurkę zrobiłem na środku, tak symetrycznie ładnie itp, jak się później okazało mogłem przesunąć dziurkę w stronę którejś ze ścianek co później pozwoliło by na swobodne schowanie "gruszki ze sprężynka". Teraz też można ale trzeba kombinować )
7. Tak wygląda efekt końcowy. Zdjęcia zrobione tak aby było dobrze widoczne co jak i gdzie, nie z punktu widzenia kierowcy. Siedząc z kierownicą, patrząc się przez przednią szybę wystarczy na chwilkę spuścić wzrok w dół i widać wszystko na radiu. Jedynie gdy jest ciemno nie widać ustawień gałek. Pomysł jest taki aby jakimś lakierem fluorescencyjnym wypełnić zagłębienia na gałkach (volume kropka, gain i sql kreseczki).
Kolorystyka radia pięknie gra z fabrycznym podświetleniem BMW
8. Schemat podłączenia. Postanowiłem dać zasilanie bezpośrednio z baterii (jest w bagażniku po prawej stronie), kabel położony wzdłuż oryginalnej wiązki - od aku do wiązki idącej za oparciami tylnych foteli, dalej zejście do prawego progu, wzdłuż progu, wyjście po lewej ściance przed grodzią. Tam cała instalacja i wyjście anteny schowane jest nad osłoną nad pedałami.
Zdecydowałem się na podłączenie po przekaźniku, bezpośrednie zasilanie z aku do tego zapominalstwo wyłączenia radia wiadomo jak może się skończyć dla baterii.
Kabel antenowy od główki idzie po dachu (przyklejony taśmą aby nie latał) do trzeciego słupka, po nim schodzi za lewą stronę tylnej kanapy gdzie spotyka się z zasilaniem radia - dalsza droga już opisana.
Działanie i strojenie anteny opisywałem już w temacie o strojeniu anteny ale żeby wszystko było w jednym miejscu skopiuję najważniejsze tutaj:
antena sirio - dokładnego modelu nie podam bo już dobrych kilka lat ją mam i nie pamiętam, do tej pory jeździła na magnesie, teraz już w dziurce (długość od podstawy ok 170, łamana - coś jakby wcześniejszy model turbo 3000), do tego Johny III.
Pomiary miernikiem CRT:
1 - brak wychylenia wskazówki - przyjmuję 1,0
20 - minimalne wychylenie, ale mniejsze od 1,1
40 - pomiędzy 1,1 - 1,2
Test był jeden w mieście i poza.
W mieście gain i sql mniej więcej na 12 godzinie, żeby było bez szumów i zbierało tylko najlepsze.
Za miastem sql dalej na 12, a gain na max, łapie szumy i trzaski ale mobile na 2-3 kilometrach słychać tak jakby siedzieli obok. Ze względu na nocne testy i mały ruch dłuższych łączności nie ustaliłem.
Obecnie będąc na urlopie troszkę kręciłem się po mieście z włączonym radiem i odbierałem tak na ok 4km.
A teraz pytania ode mnie:
1. Czy instalacja na przekaźniku wpływa na pracę całego zestawu?
2. Czy temu miernikowi można wierzyć? (chodzi o fakt że na "pusto" wskazówka nie jest idealnie na "0"