Citroen C4 2011 (nowy model)
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
Citroen C4 2011 (nowy model)
Niemalże całą zimę kombinowałem jak zamontować zestaw z poprzedniego auta do nowo zakupionej Cytryny. Miejsca na radio nie ma, dodatkowa dziura na antenę nie bardzo, nawet uchwytu nie ma gdzie sensownie zaczepić- tak wyprofilowane brzegi klapy. Jednocześnie nie interesował mnie "powierzchowny" montaż - radio na rzep, antena na magnes. Wiosna jednak mądrzejsza od zimy, wyższe temperatury - mniejsze ryzyko pękania plastykowych spinek przy rozbieraniu okładzin. I stało się jak następuje:
Radio wpuszczone skośnie w wycięty w półce w konsoli środkowej otwór. Idealne miejsce na Harrego III. Na szerokość zostało ok. 10 mm luzu. W razie razie demontażu otwór można zakryć wykładziną, którą i tak wyłożyłem zaraz po kupnie wszystkie schowki- także w drzwiach. Zasilanie podłączone poprzez złączkę pod przewody gniazda zapalniczki biegnące tuż obok.
Antena zamontowana w dziurze po fabrycznej FM/GPS. Łatwy dostęp, wystarczy wyjąć lampkę sufitową. Nieco gorzej z przeprowadzeniem kabla, ponieważ zdaje się że podsufitka jest klejona. Jedyne miejsce gdzie udało przecisnąć drut to odcinek antena - tylni lewy otwór po demontażu uchwytu nad głową pasażera. Dalej brzegiem podsufitki pod uszczelkami i deską rozdzielczą.
No tak, ale co z radiem FM i nawigacją? Na serwisie aukcyjnym można zakupić antenę GPS z wtyczką FAKRA - taka pasuje do mojej nawigacji. Zamontowana na środku deski rozdzielczej, w planie przeniesienie za osłonę nad lusterkiem wstecznym, by była niewidoczna. Współpracuje z nawigacją OK. Zamontowałem również zakupioną na tymże serwisie wewnętrzną antenę FM Blaupunkt. Montaż w/g instrukcji na środku szyby, lub w narożniku. I ta antena to najsłabszy punkt planu. Nie dość że przykleić do szyby trzeba dochodzące do niej z dwóch stron kilkudziesięcio centymetrowe paski z drucikiem w środku to jeszcze odbiera chimerycznie. W powtarzalnych zdawałoby się warunkach raz radio odbiera dobrze i łapie np. 33 stacje, innym razem szumi i trzeszczy łapiąc 3 stacje. Owych przyklejonych drucików na zdjęciu nie ma, ponieważ kłóciły się z moim elementarnym poczuciem estetyki i zostały wciśnięte pod podsufitkę. Działa tak samo. Docelowo to badziewie pójdzie do kosza, większe nadzieje wiąże ze spliterem antenowym, który idzie do mnie od Hasana.
Zastanawiam się jeszcze nad mocowaniem gruszki w pobliżu panelu nawiewu. Wiem jak, natomiast nie wiem czy jest sens.
Radio wpuszczone skośnie w wycięty w półce w konsoli środkowej otwór. Idealne miejsce na Harrego III. Na szerokość zostało ok. 10 mm luzu. W razie razie demontażu otwór można zakryć wykładziną, którą i tak wyłożyłem zaraz po kupnie wszystkie schowki- także w drzwiach. Zasilanie podłączone poprzez złączkę pod przewody gniazda zapalniczki biegnące tuż obok.
Antena zamontowana w dziurze po fabrycznej FM/GPS. Łatwy dostęp, wystarczy wyjąć lampkę sufitową. Nieco gorzej z przeprowadzeniem kabla, ponieważ zdaje się że podsufitka jest klejona. Jedyne miejsce gdzie udało przecisnąć drut to odcinek antena - tylni lewy otwór po demontażu uchwytu nad głową pasażera. Dalej brzegiem podsufitki pod uszczelkami i deską rozdzielczą.
No tak, ale co z radiem FM i nawigacją? Na serwisie aukcyjnym można zakupić antenę GPS z wtyczką FAKRA - taka pasuje do mojej nawigacji. Zamontowana na środku deski rozdzielczej, w planie przeniesienie za osłonę nad lusterkiem wstecznym, by była niewidoczna. Współpracuje z nawigacją OK. Zamontowałem również zakupioną na tymże serwisie wewnętrzną antenę FM Blaupunkt. Montaż w/g instrukcji na środku szyby, lub w narożniku. I ta antena to najsłabszy punkt planu. Nie dość że przykleić do szyby trzeba dochodzące do niej z dwóch stron kilkudziesięcio centymetrowe paski z drucikiem w środku to jeszcze odbiera chimerycznie. W powtarzalnych zdawałoby się warunkach raz radio odbiera dobrze i łapie np. 33 stacje, innym razem szumi i trzeszczy łapiąc 3 stacje. Owych przyklejonych drucików na zdjęciu nie ma, ponieważ kłóciły się z moim elementarnym poczuciem estetyki i zostały wciśnięte pod podsufitkę. Działa tak samo. Docelowo to badziewie pójdzie do kosza, większe nadzieje wiąże ze spliterem antenowym, który idzie do mnie od Hasana.
Zastanawiam się jeszcze nad mocowaniem gruszki w pobliżu panelu nawiewu. Wiem jak, natomiast nie wiem czy jest sens.
Harry III
Turbo 1000/2000/3000 (black)
Turbo 1000/2000/3000 (black)
Bardzo ładny montaż.
Ja osobiście też mam zamiar montować antenę w dziurkę. Też mam dylemat czy wiercić nową dziurę czy wykorzystać dziurkę po FMce. W oko też wpadła mi ta antena Blaupunkta, jedyna firmowa. A tu niestety jak widać porażka.
Ja osobiście też mam zamiar montować antenę w dziurkę. Też mam dylemat czy wiercić nową dziurę czy wykorzystać dziurkę po FMce. W oko też wpadła mi ta antena Blaupunkta, jedyna firmowa. A tu niestety jak widać porażka.
Mobil 1: President HARRY III by Konektor + Sirio Turbo 5000 + Uniden BC23A
Mobil 2: AnyTone SMART+ Sirio ML-145 Mag + Uniden ESP-12
Mobil 3: ALINCO DR-135-DX by Konektor + SIRIO T-3 27 + Uniden ESP-5
Mobil 2: AnyTone SMART+ Sirio ML-145 Mag + Uniden ESP-12
Mobil 3: ALINCO DR-135-DX by Konektor + SIRIO T-3 27 + Uniden ESP-5
No i bardzo przyjemny montaż ważne, że antena w dziurce. A radio, to tak sobie tam tylko leży, czy jakiś rzep, czy cuś?
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Montaż przemyślany w każdym szczególe. Gratki
Co do anteny wewnętrznej FM, to ktoś polecał (nie pamiętam w którym temacie) taki wynalazek.
Co do anteny wewnętrznej FM, to ktoś polecał (nie pamiętam w którym temacie) taki wynalazek.
Mobil
CB: JMC Supercom 400 / RSN4001A / Turbo 2000
UKF: Yaesu FT-7800, Yaesu FT-2500M, Yaesu VX-6 / Yagi DK7ZB 2m/70cm 4+5 el., MA-1300, HB9CV, SG-7900, CA285L
KF: Kacper II, KPO DX5000 v6 / LW 20,5 m
CB: JMC Supercom 400 / RSN4001A / Turbo 2000
UKF: Yaesu FT-7800, Yaesu FT-2500M, Yaesu VX-6 / Yagi DK7ZB 2m/70cm 4+5 el., MA-1300, HB9CV, SG-7900, CA285L
KF: Kacper II, KPO DX5000 v6 / LW 20,5 m
DR-DM pisze:ktoś polecał (nie pamiętam w którym temacie) taki wynalazek.
u mnie działa bardzo dobrze i nie ma żadnych bocznych "drucików".
Uniden PC122xl - Sirio ml 145/T5000
Mój montaż
Mój montaż
Więc tak: głośnik zewnętrzny był przewidywany, lecz okazuje się że jest zbędny- po prostu słyszę radyjko bardzo dobrze. Chociaż korci mnie jakiś dobry głośniczek, by zmienić odsłuch tonalny Harrego. Wyświetlacz jest czytelny (drugie i trzecie zdjęcie zrobione mniej więcej z perspektywy kierowcy). Zauważ, że nie jest wsadzone pionowo, lecz skośnie. Zresztą tylko na takie ułożenie pozwala przestrzeń pod radiem. Sprawa tej antenki, którą wskazujecie faktycznie do przemyślenia jeżeli spliter nie da rady. Plusem to, że byłby niewidoczny. Kiedyś faktycznie trafiłem na ten post gdzie pisano o niej, później nie mogłem go odszukać.
Dzięki za cenne wskazówki i uwagi. Dodam, że radyjko oczekuje na rehabilitację w klinice Konektor, wraz z modem mikrofonu kolegi Major7.
Dzięki za cenne wskazówki i uwagi. Dodam, że radyjko oczekuje na rehabilitację w klinice Konektor, wraz z modem mikrofonu kolegi Major7.
Harry III
Turbo 1000/2000/3000 (black)
Turbo 1000/2000/3000 (black)
-
- Posty: 6655
- Rejestracja: 2011-11-20, 20:42
- Znak/ranga: 161CBF131
- Lokalizacja: JO91QP
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Polecam UNIDEN ESP-12 BEARCAT , odsłuch rewelka. Do niedawna miałem FARUN LS-150 i też wyrabiał, choć tu odsłuch był nieco zbyt sopranowy i przy dłuższych trasach z lekka męczący .scifo pisze:Chociaż korci mnie jakiś dobry głośniczek, by zmienić odsłuch tonalny Harrego.
Koledzy polecają też satelitki od kina domowego lub głośniki komputerowe, ja w tym temacie nie mam doświadczenia.
Pozdrawiam
Ekipa KONEKTOR
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS