Srebrna strzała - Citroen C2 VTR
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
Srebrna strzała - Citroen C2 VTR
Witam. Jako że nie byłem zadowolony z mojego dotychczasowego zestawu, jakiś czas temu nabyłem drogą kupna w Konektorze radyjko YOSAN JM-3031 TURBO po tuningu v2 + antenkę helikalną pirata. Nie zależało mi na super dalekich zasięgach. Założeniem było uzyskanie optymalnych warunków o korkach podczas jazdy po Warszawie czy nie ściąganie anteny przy wjeździe na parkingi podziemne + aby zestaw działał jako antymisiek w trasie. Z tego co zauważyłem montażu CB w takim autku jeszcze na forum nie ma więc postanowiłem podzielić się swoimi dokonaniami.
Poprzedni uniden jeździł luzem między fotelami, co nie było zbyt wygodne. Tym razem postanowiłem więc do sprawy podejść kompleksowo. Radio wylądowało w kieszeni 1 DIN pod fabrycznym radiem. Oryginalnie w tym miejscu była fabryczna szuflada którą zdemontowałem. Gruszka zazwyczaj podróżuje "na jajkach" ;) Na postoju leży sobie w zagłębieniu nad wajchą biegów.
Przez pierwsze 2 tygodnie jeździłem z zasilaniem podłączonym do zapalniczki (przez potrójny rozdzielacz), co nie było zbyt wygodne z racji że używam równocześnie yanosika na iphonie i czasami nawigacji.
CB trzeba było więc podłączyć bezpośrednio. Jako że moje HDI za bardzo nie sieje (tudzież radio ma bardzo dobre filtry) najbliżej było wlutować kostkę w wiązkę idącą do zapalniczki.
Przy okazji rozbabrania tunelu środkowego, aby mieć wolną zapalniczkę postanowiłem również zrobić sobie na stałe zasilanie USB do telefonu, nawigacji itp. Wystarczyła prosta ładowarka na wtyk zapalniczki za kilka złotych, wywiercona symetrycznie po drugiej stronie dziurka w plastiku, chwila lutowania i 3 kropelki kleju na wszelki wypadek. Efekt na zdjęciach
Antenka na magnesie. Kabel poszedł tunelem środkowym do bagażnika. W piracie podstawa magnetyczna jest odkręcana od kabla antenowego więc został on zamaskowany w słupku tylnym. Widać go praktycznie tylko tyle ile na dachu.
Wrażenia z jazdy z takim zestawem. Radio ma bardzo dobre filtry, ASQ wycina wszystko co potrzeba. W mieście wystarczy tylko musnąć RF-GAINA i wpadają same wyraźne komunikaty. Locala nie używam, bo nie ma takiej potrzeby. Z zasięgu jestem zadowolony słychać czy jest korek w sąsiedniej dzielnicy, i czy trzeba objeżdżać. Przykład - W Warszawie będąc przy Placu Zawiszy słyszałem że misiaki stoją na Łopuszańskiej przy wylocie na Pruszków - to jakieś 5-6 km. Antena ma bardzo mocny magnes neodymowy. Testowane przy 170 na autostradzie - antena nie spadła.
Zakupiłem też u Hasana zewnętrzny głośnik do cb radia, ale w fabrycznym po tuningu, nawet po osadzeniu radia w desce rozdzielczej dźwięk jest dużo głośniejszy i wyraźniejszy. Naprawdę mogę szczerze polecić taki zestaw jak i sprzedawcę ;)
Poprzedni uniden jeździł luzem między fotelami, co nie było zbyt wygodne. Tym razem postanowiłem więc do sprawy podejść kompleksowo. Radio wylądowało w kieszeni 1 DIN pod fabrycznym radiem. Oryginalnie w tym miejscu była fabryczna szuflada którą zdemontowałem. Gruszka zazwyczaj podróżuje "na jajkach" ;) Na postoju leży sobie w zagłębieniu nad wajchą biegów.
Przez pierwsze 2 tygodnie jeździłem z zasilaniem podłączonym do zapalniczki (przez potrójny rozdzielacz), co nie było zbyt wygodne z racji że używam równocześnie yanosika na iphonie i czasami nawigacji.
CB trzeba było więc podłączyć bezpośrednio. Jako że moje HDI za bardzo nie sieje (tudzież radio ma bardzo dobre filtry) najbliżej było wlutować kostkę w wiązkę idącą do zapalniczki.
Przy okazji rozbabrania tunelu środkowego, aby mieć wolną zapalniczkę postanowiłem również zrobić sobie na stałe zasilanie USB do telefonu, nawigacji itp. Wystarczyła prosta ładowarka na wtyk zapalniczki za kilka złotych, wywiercona symetrycznie po drugiej stronie dziurka w plastiku, chwila lutowania i 3 kropelki kleju na wszelki wypadek. Efekt na zdjęciach
Antenka na magnesie. Kabel poszedł tunelem środkowym do bagażnika. W piracie podstawa magnetyczna jest odkręcana od kabla antenowego więc został on zamaskowany w słupku tylnym. Widać go praktycznie tylko tyle ile na dachu.
Wrażenia z jazdy z takim zestawem. Radio ma bardzo dobre filtry, ASQ wycina wszystko co potrzeba. W mieście wystarczy tylko musnąć RF-GAINA i wpadają same wyraźne komunikaty. Locala nie używam, bo nie ma takiej potrzeby. Z zasięgu jestem zadowolony słychać czy jest korek w sąsiedniej dzielnicy, i czy trzeba objeżdżać. Przykład - W Warszawie będąc przy Placu Zawiszy słyszałem że misiaki stoją na Łopuszańskiej przy wylocie na Pruszków - to jakieś 5-6 km. Antena ma bardzo mocny magnes neodymowy. Testowane przy 170 na autostradzie - antena nie spadła.
Zakupiłem też u Hasana zewnętrzny głośnik do cb radia, ale w fabrycznym po tuningu, nawet po osadzeniu radia w desce rozdzielczej dźwięk jest dużo głośniejszy i wyraźniejszy. Naprawdę mogę szczerze polecić taki zestaw jak i sprzedawcę ;)
Ostatnio zmieniony 2013-06-01, 19:19 przez Spoxzielo, łącznie zmieniany 1 raz.
YOSAN JM-3031 TURBO "TUNING KONEKTOR" V2 z RF-GAIN + Pirat na magnesie... --> Montaż
- Piotrek-Bytom
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2011-05-28, 13:02
- Lokalizacja: Bytom JO90KI
Z Warszawy do Łodzi jest kawałek. Zamówiłem wysyłkowo. Montaż samodzielny.
YOSAN JM-3031 TURBO "TUNING KONEKTOR" V2 z RF-GAIN + Pirat na magnesie... --> Montaż
- Piotrek-Bytom
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2011-05-28, 13:02
- Lokalizacja: Bytom JO90KI
Montaż jak najbardziej prawidłowy. Mnie jednak najbardziiej podoba się patent z ładowarką USB :)
MOBIL 1: Yosan JC-350 + Sirio ML-145 / Sirio Turbo 800
MOBIL 2: Yosan CB-50 + Sirio Mini Snake 27 MAG
ZAPAS: Cobra 76 XTR, President Ohio
BYŁ: Midland 1001z, Uniden 520, Hustler IC100, Pan PC40, Harry II Classic
MOBIL 2: Yosan CB-50 + Sirio Mini Snake 27 MAG
ZAPAS: Cobra 76 XTR, President Ohio
BYŁ: Midland 1001z, Uniden 520, Hustler IC100, Pan PC40, Harry II Classic