Strona 1 z 3

Fiat Bravo II

: 2013-11-17, 08:48
autor: jacekviola
od lat uniden 520. Mialem kilkanascie roznych rtf i anten, lubialem sobie potestować rozne modele - wygrał uniden z wielu powodów - przygłuchawy co jest dla mnie zaletą w aucie, prostota, wzorowa ergonomia. Wymiany wymagał tylko kabel mikrofonowy na dłuższy i bardziej miękki. Przez ostatnie 5 lat przekładany z auta do auta. Teraz wylądował w fiacie bravo. Za racji budowy wnętrza, jest problem z wygodnym umiejscowieniem radia - myslalem o boku tunelu ale tam tez jest problem - otwarcie schowka i przesuniecie fotela powoduje ze radio sie nie miesci. Wylądowało zatem pod skrzynką bezpieczników. Zaletą jest to ze go nie widać , wadą to ze obsługa jest nieco utrudniona. Ale - mozna sie przyzwyczaić.

Obrazek

anteny - były różne. 1,5metrową uważam za przesadę w samochodzie. Najwygodniej jezdzilo mi się z metrówkami - najlepiej z omegą27. Sirio as100 miała wiele wad i z radoscią sie jej pozbylem kilka lat temu. Omega jest nie do pobicia w tym zakresie cenowym. Z kilku powodów musialem jednak w nowym aucie zainstalować krótszą - dzieki radom i cierpliwości Przemka stalem się posiadaczem Solarcona prowlera 202. Co ciekawe, antena nie gwiżdze, nie buczy, działa calkiem przyjemnie i na trasę póki co wystarcza. Zobaczymy co będzie dalej.

Obrazek


niestety, uniden zaczyna mieć fochy i chyba wyląduje w Konektorze na serwisie i tuningu. Waham się miedzy naprawą undka a zakupem stuningowanego yosana turbo.

: 2013-11-17, 09:10
autor: Robot
jacekviola pisze:1,5metrową uważam za przesadę w samochodzie
A to niby czemu?

jacekviola pisze:niestety, uniden zaczyna mieć fochy i chyba wyląduje w Konektorze na serwisie i tuningu.
I co Ci to da?

: 2013-11-17, 09:27
autor: Pawel2113
Robot pisze:
jacekviola pisze:niestety, uniden zaczyna mieć fochy i chyba wyląduje w Konektorze na serwisie i tuningu.
I co Ci to da?
Nic mu to nie da ... Pracuje tak, jak pracuje i ne warto w nim niczego poprawiać

: 2013-11-17, 09:32
autor: jacekviola
poltorametrowa antena jest za długa, neiwygodna, problemy zeby to w bagazniku schować. Wymierne korzysci są w mojej opinii za za małe w stosunku do ew korzysci w samochodzie. Metrówka wystarcza po pachy. Zeby nie bylo - przez ostatnie 20 lat zabawy z cb mialem i dwumetrową - zrezygnowalem z niej z wyraźną ulgą. Zeby sluchac bluzgów i chamstwa to wystarczy mi nawet 70cm helikal. O najwazniejszych rzeczach na drodze i tak się dowiem.

a co do unidena - niech to ktos po prostu przejrzy, czy nie ma chociażby zimnych lutów itp. Alternatywy nie mam - obecne undki to wietnamce, podobno już jakosciowo tragiczne.

: 2013-11-17, 09:34
autor: jacekviola
Pawel2113 pisze: Nic mu to nie da ... Pracuje tak, jak pracuje i ne warto w nim niczego poprawiać

no to wykresl sobie słowo "tuning" i zostaw slowo "serwis" - tak lepiej?

: 2013-11-17, 09:37
autor: Pawel2113
Serwis, a przeróbki (tuning) to całkiem inne rzeczy.

Jak na serwis to do Bess'a ślij - on może coś poradzi ;-)

Poza tym Uniden'y Wietnamskie/Tajwańskie działają dość dobrze, jedynie nowe chińczyki są o kant d*py rozbić

: 2013-11-17, 09:43
autor: jacekviola
Pawel2113 pisze:Serwis, a przeróbki (tuning) to całkiem inne rzeczy.

Jak na serwis to do Bess'a ślij - on może coś poradzi ;-)

Poza tym Uniden'y Wietnamskie/Tajwańskie działają dość dobrze, jedynie nowe chińczyki są o kant d*py rozbić

jedyną przeróbką o jakiej myslalem to ew ten filtr murata - pytanie czy to ma sens?
Cala reszta - zmiana kanalow 9/19, hicut - mnie nie interesuje.

: 2013-11-17, 09:47
autor: Pawel2113
Nie ma najmniejszego sensu wstawianie MuRaty.
Lepiej wysłac na przegląd i ewentualne strojenie odbiornika i nadajnika

: 2013-11-17, 09:52
autor: jacekviola
Pawel2113 pisze:Nie ma najmniejszego sensu wstawianie MuRaty.
Lepiej wysłac na przegląd i ewentualne strojenie odbiornika i nadajnika
dzięki za opinię - to bardzo cenne.

Pojdzie zatem TYLKO na serwis.


Zastanawialem sie jeszcze na zmianą na yosana turbo... ale z jednej strony brak rf gaina dyskwalifikuje....ok, wersja z rf gainem jest ale za to nie ma squelcha.. nie widzę tego.
Chyba ze zwykly yosek tylko z poprawionym localem i asc

: 2013-11-17, 10:01
autor: Pawel2113
Jak już zmieniać, to na coś porządniejszego - Valery, Wilson, Realistic TRC-435/474
Jak chcesz wzmocnić modulacje to można kupić najtańszy mikrofon ze wzmocnieniem (FD2020 lub FD1818) i tyle kombinowania.
Widać, że ten zestaw, to typowy antymisiek, więc niczego więcej nie trzeba kupować ;-)

: 2013-11-17, 10:06
autor: jacekviola
Pawel2113 pisze:Jak już zmieniać, to na coś porządniejszego - Valery, Wilson, Realistic TRC-435/474
Jak chcesz wzmocnić modulacje to można kupić najtańszy mikrofon ze wzmocnieniem (FD2020 lub FD1818) i tyle kombinowania.
Widać, że ten zestaw, to typowy antymisiek, więc niczego więcej nie trzeba kupować ;-)

do tego auta nic wiekszego nie wejdzie. Nie ma szans. Uniden wchodzi akurat, yosan to maks.
Radia wielkości radiostacji z wehrmachtu wozić nie mam zamiaru - takie mam w domu na tzw "bazie". W aucie zastosowanie typowo antymiśkowo-antykorkowe. Nieocenione przy podróżach po kraju - zawsze wiem gdzie co jak ominąć.

: 2013-11-17, 10:16
autor: Pawel2113
No to szukać Realistic'a TRC-474 lub 435 - radia gabarytów U520XL, a pracujące zdecydowanie lepiej ;)

: 2013-11-17, 17:25
autor: jacekviola
Pawel2113 pisze:
Jak na serwis to do Bess'a ślij - on może coś poradzi ;-)

chętnie, gdyby taki uzytkownik tu był.

Ale nie widzę wiec poleci do konektora

: 2013-11-17, 17:28
autor: Pawel2113
Besserwisser - To jest Bess

A tu masz jego profil:
http://www.cb-forum.pl/besserwisser,u,15550.htm

: 2013-11-17, 18:09
autor: Francuz
jacekviola pisze:1,5metrową uważam za przesadę w samochodzie
zgadza się .....
















jest za krótka
jacekviola pisze:Waham się miedzy naprawą undka a zakupem stuningowanego yosana turbo.
zdecydowanie opcja 2, ale jeżeli bierzesz pod uwagę jeszcze inne to rozważ Valerego; jest większy, ale miejsca masz na niego pod dostatkiem, a zobaczysz co to jest radio przez duże R