Mondeo mk3 kombi, Lemm AT-2001

Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator

Awatar użytkownika
trigen
Posty: 7
Rejestracja: 2013-12-15, 20:51
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Mondeo mk3 kombi, Lemm AT-2001

Post autor: trigen »

Witam, zestaw już mam zamontowany jakieś parę miesięcy, ale dopiero teraz znalazłem czas na... ...pochwalenie się. (cały montaż włącznie z lutowaniem wtyczki, oraz podpinaniem się pod zasilanie bezpośrednie, robiłem sam)

Radio: President Harry III
Antena: Lemm AT-2001 Turbo (200CM)

Anetka jest na uchwycie SF-40
Kabelek jest wciśnięty za plastikowe osłonki, następnie idzie w dół i aż do radyjka cały czas pod wykładziną (czy jak to tam się zwie) sama antenka jest zamocowana w taki sposób by podczas otwierania i zamykania bagażnika, nie uderzała o dach lub drzwi.
Radyjko jest zamocowane po prawej dolnej stronie kierownicy. Prąd bezpośredni więc gniazdo wolne od przeszkadzających wtyczek itp

O to fotki.

http://imgur.com/J3Ez1UP
Antenka, widok prawej strony mondziaka.
-------------------
http://imgur.com/UNVXEC7
http://imgur.com/58ZPEgx
Widok z lewej strony, z otwartym bagażnikiem (anetnka nie uderza o dach i drzwi)

http://imgur.com/7hTpXSS
Uchwyt SF-40 bez osłonki
-------------------
http://imgur.com/Y0TjFyO
50cm kabelka którego nie udało mi sie dyskretnie upchać, ale jest to w takim miejscu że trudno zauważyć go.
-------------------
http://imgur.com/RG7MUBp
http://imgur.com/cu89aNN
A tak oto jest zamocowane same radio
Radio: President Harry III
Antena: Lemm AT-2001 Turbo
Obrazek
Awatar użytkownika
bad
Posty: 1051
Rejestracja: 2009-08-21, 23:07
Lokalizacja: WND

Post autor: bad »

miejsce montażu radia tragiczne

PC-122 / U520XL Philippines / Yosan JC-2204 Turbo
Sirio Omega 27 / Sirio Turbo 2000 Black / Sirio Turbo 1000 Black
RF LIMITED EC-2018 TURBO
Awatar użytkownika
SP9
Posty: 8032
Rejestracja: 2011-05-22, 13:01
Lokalizacja: NH

Post autor: SP9 »

Uchwyt SF4 jakoś mnie nie przekonuje, radio mało poręczenie zamontowane - jak dla mnie - jak tobie tak wygodnie ...OK
FT 450D, FT 7800E, FT 857D, VX6
Moonraker GP-2500, Lafayette MA 1500
Awatar użytkownika
Piotrek-Bytom
Posty: 2142
Rejestracja: 2011-05-28, 13:02
Lokalizacja: Bytom JO90KI

Post autor: Piotrek-Bytom »

Antena długo nie wytrzyma na tym syfie :mrgreen:
Awatar użytkownika
trigen
Posty: 7
Rejestracja: 2013-12-15, 20:51
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: trigen »

bad pisze:miejsce montażu radia tragiczne
Wojtek KR pisze:Uchwyt SF4 jakoś mnie nie przekonuje, radio mało poręczenie zamontowane - jak dla mnie - jak tobie tak wygodnie ...OK
Każdemu jest wygodnie inaczej, mi lepiej się operuje radiem i mikrofonem gdy mam go po prawej stronie, miałem tydzień radio po lewej tam gdzie większość montuje go i po prostu mi nie wygodnie. gusta i guściki,



Natomiast nie wiem co macie do Uchwytu SF-40, wydaje się dobrze trzymać ciężkiego i długiego lemma, jeżdżę autostradą często z prędkością 150~ i nie zauważyłem by blacha się wyginała, itp...
Radio: President Harry III
Antena: Lemm AT-2001 Turbo
Obrazek
Awatar użytkownika
bad
Posty: 1051
Rejestracja: 2009-08-21, 23:07
Lokalizacja: WND

Post autor: bad »

Ja też jestem praworęczny, ale to kwestia przyzwyczajenia i mam radio w półce po lewej stronie. Tutaj nie dość, że nie wyobrażam sobie operowania gazem i hamulcem, to jeszcze kable przy nogach prowadzone na wierzchu, nie mówiąc już o wypadku i przypier... kolanem w to radio.

PC-122 / U520XL Philippines / Yosan JC-2204 Turbo
Sirio Omega 27 / Sirio Turbo 2000 Black / Sirio Turbo 1000 Black
RF LIMITED EC-2018 TURBO
Awatar użytkownika
SP9
Posty: 8032
Rejestracja: 2011-05-22, 13:01
Lokalizacja: NH

Post autor: SP9 »

Jak odpowiada ci SF - OK , wolałbym jednak dołożyć i kupić SPS Inoxa, jest trwalsza i wygodniejszy .
FT 450D, FT 7800E, FT 857D, VX6
Moonraker GP-2500, Lafayette MA 1500
Awatar użytkownika
trigen
Posty: 7
Rejestracja: 2013-12-15, 20:51
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: trigen »

Wojtek KR pisze:Jak odpowiada ci SF - OK , wolałbym jednak dołożyć i kupić SPS Inoxa, jest trwalsza i wygodniejszy .

Wymiana uchwytu to nie problem, jeżeli coś się będzie działo z SF-40 to zapewne go wymienię na coś lepszego, np na tego Inoxa
Radio: President Harry III
Antena: Lemm AT-2001 Turbo
Obrazek
AntekPabianice
Posty: 6654
Rejestracja: 2011-11-20, 20:42
Znak/ranga: 161CBF131
Lokalizacja: JO91QP
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: AntekPabianice »

SP INOX, Nagoya RB 400, RB 700, ew. AV 400 (tu szpilki do wymiany, bo rdzewieją). SF zaraz cały zardzewieje i "zarazi" rudą klapę.
Ekipa KONEKTOR
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS
Awatar użytkownika
trigen
Posty: 7
Rejestracja: 2013-12-15, 20:51
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: trigen »

Posłuchałem waszej rady i będę się starał przyzwyczaić do radia po lewej stronie, zamontowałem go na rzepach montażowych, http://i.imgur.com/N8UGQOs.jpg a jeżeli chodzi o uchwyt to prawdopodobnie kupie Nagoya RB 400 lub SPS Inox, wolałbym RB400 ale trudno go znaleźć
Radio: President Harry III
Antena: Lemm AT-2001 Turbo
Obrazek
Awatar użytkownika
Shah
Posty: 619
Rejestracja: 2013-11-26, 15:25
Znak/ranga: 161CBF141
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: Shah »

trigen pisze:wolałbym RB400 ale trudno go znaleźć
E tam. U Przemka jest:
http://konektor5000.pl/index.php?p856,n ... chromowany

Też przymierzam do jego zakupu (albo RB-700).
Awatar użytkownika
trigen
Posty: 7
Rejestracja: 2013-12-15, 20:51
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: trigen »

Będę jednak zamawiał, RB-700 (czarny) tylko zanim to zrobię, mógł by ktoś mi podać jego wymiary (nie mogę nigdzie znaleźć) i czy dam rady go wcisnąć w tą małą (szparę?) na miejsce SF-40 ???

Fotka wyjaśniająca.
http://puu.sh/5YhIu.jpg
Radio: President Harry III
Antena: Lemm AT-2001 Turbo
Obrazek
AdamB

Post autor: AdamB »

Ja, Harry-ego III, bardzo lubię (tak jak i Walker-a), a jego montaż ... jak komu wygodnie, ale doczepię się montażu anteny. Czemu nie jest na relingu?
Najbezpieczniejszy i najbardziej bezinwazyjny montaż, jaki tylko znam, ale jeżeli ktoś lubi przebijać lakier śrubami lub miażdżyć/rysować go blaszkami i podkładkami... ;-) (oczywiście nie staram się być złośliwy).
Czasami, pomimo dobrego dokręcenia uchwytu, uchwyt się luzuje (zmiany temperatur itd.), lekko przesuwa, ktoś zamyka klapę i .... KATASTROFA.
Widząc relingi fabryczne, zawsze zazdroszczę właścicielowi auta ...

Adam
Awatar użytkownika
trigen
Posty: 7
Rejestracja: 2013-12-15, 20:51
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: trigen »

AdamB pisze:Ja, Harry-ego III, bardzo lubię (tak jak i Walker-a), a jego montaż ... jak komu wygodnie, ale doczepię się montażu anteny. Czemu nie jest na relingu?
Najbezpieczniejszy i najbardziej bezinwazyjny montaż, jaki tylko znam, ale jeżeli ktoś lubi przebijać lakier śrubami lub miażdżyć/rysować go blaszkami i podkładkami... ;-) (oczywiście nie staram się być złośliwy).
Czasami, pomimo dobrego dokręcenia uchwytu, uchwyt się luzuje (zmiany temperatur itd.), lekko przesuwa, ktoś zamyka klapę i .... KATASTROFA.
Widząc relingi fabryczne, zawsze zazdroszczę właścicielowi auta ...

Adam

Miałem już antenę na relingu, odwaliłem fuszerkę i reling jest do malowania... (aluminiowe relingi są zbyt delikatne) a co do odbioru to był tragiczny, poprawił się dopiero po zmianie lokalizacji, ale może to tez była winna że mój stary zestaw Alan 109 i Lemm AT71 też nie był za dobrej jakości, w tej chwili mam harrego III i 2 metrowego lenna i jak jest cisza w eterze to z gór Luszowskich mogę naprawdę dużo usłyszeć.
Radio: President Harry III
Antena: Lemm AT-2001 Turbo
Obrazek
AdamB

Post autor: AdamB »

trigen pisze: Miałem już antenę na relingu, odwaliłem fuszerkę i reling jest do malowania... (aluminiowe relingi są zbyt delikatne)
To nie ma znaczenia, że są aluminiowe. Ja miałem relingi z tworzywa sztucznego, a nic się nie stało.
Problemem jest to, że wszyscy szukają połączenia z przeciwwagą pojazdu w relingach i je drapią na potęgę lub uchwyty zakładają tak, że mają się wciąć w metal i zapewnić wspomniane połączenie. Można i tak, ale po co?
Ja miałem to zrobione inaczej. Raz, że relingi były z tworzywa, a dwa ... żeby ich nie porysować, dodałem podkładki gumowe. Na marginesie ... nawet, jeżeli porysuje się reling, to łatwiej będzie go pomalować (nawet samemu), niż naprawić odpryśnięty rant klapy czy uszkodzoną "futrynę".

Sam montaż możesz zobaczyć tu:

http://www.cb-forum.pl/topics153/toyota ... t12221.htm

Są zdjęcia i opisy.
W/g mnie, choć teraz mam antenę w otworze po FM, to na relingu nie było gorzej, a wręcz przeciwnie ... mogłem zapomnieć o wzmocnieniach w dachu, ewentualnych zderzeniach z drzewami czy niskich bramach. Reling wytrzymałby wszystko, a sama praca anteny, niczym się nie różniła ... bez żadnego wyraźnego wskazania na lepszą na relingu, czy w "dziurce".

Co ciekawe ... na YT znalazłem film, który mówi o tym montażu.
Został on nakręcony przez kogoś, kto do końca nie wiedział o co chodzi (bo nie chodzi o brak masy, a o brak połączenia z przeciwwagą) i nie wiedział kto to wymyślił (bo to moja konstrukcja), ale sama idea i zasada montażu, jest widoczna:

http://www.youtube.com/watch?v=teG5mSM37ww

Dodatkowo, dla informacji ... niedawno kupowałem samochód dla córki i właśnie szczególną uwagę zwracałem na fakt, że ktoś wcześniej mógł mieć zamontowane te "blaszaki" na klapie bagażnika.
Zwyczajnie bym nie kupił samochodu, który ma uszkodzenia lakieru zrobione SyF-em lub INOX-em (jeżeli byłby otwór i odpowiednie wzmocnienie, to nie byłoby problemu ... kupiłbym bez zastanowienia). Wiem, że nie jestem jedynym, który nie toleruje takiego wandalizmu na samochodach, więc czy warto? A kiedyś będziesz chciał go sprzedać ...
Ja, jak sprzedawałem Toyotę, o której jest w podanym wcześniej linku, to nabywcy byli bardzo zadowoleni. Raz, że jest instalacja CB, a dwa, że została zrobiona w tak bezinwazyjny sposób.
Można ją było zawsze zdemontować i nie zostawiłoby to nawet najmniejszego śladu w aucie.
Ja polecam.

Adam
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”