• Dane propagacyjno-pogodowe
  • Mapa

Instalacja w Astra J (sedan)

Re: Instalacja w Astra J (sedan)

Postprzez maraft1 » 2017-03-06, 11:26

Tak, kabel jest sztywny, odnosiłem wrażenie że wyciągnie mi sie ta odgiętka z radia razem z kablem.
President Johnny III-FD1818-Sirio T3000
Uniden UBC125 XLT- LEMM AT36


MOJA INSTALACJA
maraft1
Avatar użytkownika
 
Posty: 340
Dołączył(a): 2011-01-11, 19:51
Lokalizacja: LUBLIN
Podziękował : 2
Podziękowań: 3
Znak/ranga: 161CB44

Instalacja w Astra J (sedan)

Postprzez dario3103 » 2017-03-06, 12:04

Aha....czyli jak sie da to najlepiej wymienić i bedzie spokój...
Mam tez problem z antena...myslam ze wcisne Virginie za antene navi na dachu a tu kapa...mam tylko 9.5 cm miejsca a anteny stopka ma ok 12cm...wiem ze moge dac ja z boku i bylo by ok ale za antena z navi byla by fajnie oslonieta i nie byl problemow na autostradzie przy 200...a tak zawsze jest jakies ryzyko ze odfrunie....nie wiem co zrobić i czy poszukac innej anteny czy mimo wszystko brac Virginie i mocowac z boku...
Bylo: Alan 78 plus multi + sirio ml145
Harry lll Asc KNKTR + sirio ml145
Jest: AT6666 + T5000
dario3103
 
Posty: 61
Dołączył(a): 2015-09-26, 10:41
Lokalizacja: Tu i tam...
Podziękował : 9
Podziękowań: 0

Re: Instalacja w Astra J (sedan)

Postprzez xomer » 2017-03-06, 14:35

dario3103 napisał(a):nie byl problemow na autostradzie przy 200...a tak zawsze jest jakies ryzyko ze odfrunie....nie wiem co zrobić i czy poszukac innej anteny czy mimo wszystko brac Virginie i mocowac z boku...


Ty poważnie? Bo nie wiem, czy coś spróbować Ci doradzić, czy przemilczeć? Jeździsz 200 km/h :roll: ?
xomer
Avatar użytkownika
 
Posty: 109
Dołączył(a): 2016-04-26, 17:24
Podziękował : 0
Podziękowań: 0

Instalacja w Astra J (sedan)

Postprzez Olo.. » 2017-03-06, 15:14

Kolega mieszka za granicą. Tam na autostradzie nie ma ograniczeń.... Gdzie tu widzisz problem? :lol:
Mistrz ciętej riposty

Sprzedam:
PRESIDENT THOMAS, JOHNSON 2, JFK 2, HARRY 3
info PW
Olo..
Avatar użytkownika
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 2014-04-02, 19:11
Podziękował : 1
Podziękowań: 38

Instalacja w Astra J (sedan)

Postprzez dario3103 » 2017-03-06, 18:39

Tak jak Olo pisze...ograniczeniem sa tylko mozliwosci auta :mrgreen:
A tak na powaznie...to dobrze miec na dachu cos takiego ze jak sie zapomne to zeby do 200 faktycznie nie spadlo...zeby kiedys zamknac licznik musialem zjechac na parking i sciagac z dachu wszystko ale tu mowa juz o 265km/h.....ogolnie potrzeba cos co do 200 da rade...chociaz z ml145 210 juz kladlem na autostradzie jak sie zapomnialem przez chwile :-) i nic sie na szczescie nie stalo. Olo co myślisz? Co zrobić?
Dziękuję i pozdrawiam
Bylo: Alan 78 plus multi + sirio ml145
Harry lll Asc KNKTR + sirio ml145
Jest: AT6666 + T5000
dario3103
 
Posty: 61
Dołączył(a): 2015-09-26, 10:41
Lokalizacja: Tu i tam...
Podziękował : 9
Podziękowań: 0

Re: Instalacja w Astra J (sedan)

Postprzez Lagunasnk16 » 2017-03-06, 18:59

dario3103 napisał(a):Tak jak Olo pisze...ograniczeniem sa tylko mozliwosci auta :mrgreen:
A tak na powaznie...to dobrze miec na dachu cos takiego ze jak sie zapomne to zeby do 200 faktycznie nie spadlo...zeby kiedys zamknac licznik musialem zjechac na parking i sciagac z dachu wszystko ale tu mowa juz o 265km/h.....ogolnie potrzeba cos co do 200 da rade...chociaz z ml145 210 juz kladlem na autostradzie jak sie zapomnialem przez chwile :-) i nic sie na szczescie nie stalo. Olo co myślisz? Co zrobić?
Dziękuję i pozdrawiam

http://konektor5000.pl/index.php?p2639, ... -pl-so-239
Taka podstawa, dobrać do tego jakąś antenę i montować obok anteny od nawigacji
President Harry III ASC + Konektor Mini 40/Sirio ML145 Power mag + Albrecht CB-250
Lagunasnk16
Avatar użytkownika
 
Posty: 920
Dołączył(a): 2015-08-13, 22:30
Lokalizacja: Podkarpackie
Podziękował : 1
Podziękowań: 32

Re: Instalacja w Astra J (sedan)

Postprzez xomer » 2017-03-06, 21:50

Też kiedyś miałem kolegę co jeździł 200, spotykaliśmy się często na różnych wypadach poza miasto w gronie znajomych, gdzie chwalił się swoimi "osiągnięciami". Teraz pozostały nam jedynie spotkania na cmentarzu. Też, jak kolega wyżej, myślał, że ogranicza go tylko moc silnika. Ale nie ważne, nie zbijajmy wątku, do rzeczy.
xomer
Avatar użytkownika
 
Posty: 109
Dołączył(a): 2016-04-26, 17:24
Podziękował : 0
Podziękowań: 0

Instalacja w Astra J (sedan)

Postprzez dario3103 » 2017-03-06, 23:49

Jeździł a jeździł to dwie rozne rzeczy. Mozna wpasc na autostrade i sypac 240 przez 100,200 czy 300 kilometrów. Mozna rowniez rozgonic auto zamknac licznik i dalej jechac 160....wiec nie rób ze mnie debila za kółkiem. Poza tym najczesciej jezdze z rodziną a wtedy to 150max i tylko w pewnych okolicznosciach...
Gdy jade sam sprawa wyglada inaczej...i kazdy lubi troche pocisnac
Poza tym licho nie spi....i obojetnie ile jedziesz zawsze może sie cos stać i nie koniecznie z twojej winy.
Mialem kumpla z pracy nowka auto 135i 313ps....sypal na mecz a byl spozniony....słońce,ciepl,lato...autostrada...wylecial z drogi na barierki auto polecialo na drzewa 30metrow w gore tak wybilo auto...a z drzew ktore zadzialaly jak proca auto wystrzelilo dalej auto przelecialo w powietrzu 50metrow koziolkujac potem na ziemie nadal dachujac...auto w cabrio...uderzylo z cala sila dachem w drzewo wciskajac wszystko w podloge...auto po wszystkim zatrzymalo sie na kolach....nie bylo wiadomo gdzie dol a gdzie gora....przezyl w bardzo ciężkim stanie trafil do szpitala...3 operacje glowy....otwarcie czaszki...ostatecznie smierc kliniczna mózgu...smierc poprzez odlaczenie od aparatury...przez rodziców...2 noce oddychal sam organizm walczyl....po 48 godzinach zmarl....mial 22lata.Przyczyna wypadku? Nie wiadomo do dzisiaj...
Jak widzisz kazdy to przeżył....dzis kogos widzisz jutro go nie ma...albo pare godzin pozniej dowiadujesz sie o tym......
Ale skupmy sie na temacie
....ta antena na trojmagnesie napewno byla by ok....ale wole cos bardziej cywilizowanego :lol:
Bylo: Alan 78 plus multi + sirio ml145
Harry lll Asc KNKTR + sirio ml145
Jest: AT6666 + T5000
dario3103
 
Posty: 61
Dołączył(a): 2015-09-26, 10:41
Lokalizacja: Tu i tam...
Podziękował : 9
Podziękowań: 0

Re: Instalacja w Astra J (sedan)

Postprzez xomer » 2017-03-07, 08:32

Każdy jeździ jak chce ;-)

Może po prostu dziurka w dachu i przykręcić tę antenę jak należy? Mało miejsca, schludnie, dobra masa i wytrzymały montaż?
xomer
Avatar użytkownika
 
Posty: 109
Dołączył(a): 2016-04-26, 17:24
Podziękował : 0
Podziękowań: 0

Re: Instalacja w Astra J (sedan)

Postprzez Speed » 2017-03-10, 02:49

Lagunasnk16 napisał(a):http://konektor5000.pl/index.php?p2639,trimag-supermocna-podstawa-magnetyczna-3-x-12cm-zlacze-pl-so-239
Taka podstawa, dobrać do tego jakąś antenę i montować obok anteny od nawigacji
Odbieram to jako żart, ale któż to wie :mrgreen:

dario3103, nie wiem czy już masz tą Virginie, czy dopiero masz zamiar kupić. Jeżeli rozważasz zakup czegoś co się zmieści za płetwą to tu masz coś odpowiedniego: http://konektor5000.pl/index.php?p2273, ... m-kabel-4m

Dodatkowo:
Hasan-Łódź napisał(a):Chciałem Presidenta Virginię - tak jak w poprzednim aucie (BMW E91). Niestety nie ma tyle miejsca za "płetwą rekina" - Virginia się nie mieści. Zamontowana obok - wygląda nieco dziwnie.

Całkiem niedawno pojawiła się antena President Florida UP - z całkiem nową podstawą magnetyczną. Przypasowała świetnie. Do tego montaż M6, czyli na długą trasę bez problemu mogę sobie zamontować np. Sirio Snake M6 115cm albo długiego Pirata 130cm :)
Mobil: President Jackson + Santiago 1200
Speed
Avatar użytkownika
 
Posty: 1377
Dołączył(a): 2012-08-11, 14:27
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 1
Podziękowań: 53
Znak/ranga: 161 OS 192

Re: Instalacja w Astra J (sedan)

Postprzez Ducato » 2017-09-09, 08:22

piknew napisał(a):Podsumowując:

1. Instalacja - spełniła wszystkie oczekiwania. Umiejscowienie radia w bagażniku. Podstawa dwuantenowa jest w moim przypadku idealnym rozwiązaniem. Pewne obawy miałem co do wykonania instalacji vs. gwarancja, ale mogę powiedzieć, że nie stanowiło to żadnego problemu (nie wiem nawet, czy w ASO zwrócono na to uwagę). Pewną kwestią było oczywiście dostosowanie podstawy - chcąc się przygotować do montażu (i np. w razie problemów mieć możliwość powrotu do starej podstawy = nie zniszczyć jej) kupiłem drugą oryginalną podstawę anteny FM opla, by z niej zapożyczyć wzmacniacz antenowy FM. Zrobiłem instalację na złączach (kabel FM w Oplu to RG-174, więc zaciskałem takie złącza - widać to w wątku http://cb-forum.pl/viewtopic.php?f=8&t= ... 87#p399587), więc wygląda to tak, jak narysowałem w poprzednich postach. Z ciekawostek - bez wzmacniacza radio odbiera praktycznie tak samo, ale... samochód złapał "błąd instalacji antenowej FM". Tak więc wzmacniacz FM dla Opla przy wymianie podstawy warto przeszczepić (wymagana podstawowa wiedza w zakresie operowania miernikiem i lutownicą).

Gruszka - zgodnie z sugestią - ze złączką po prawej stronie. Bezproblemowo odłączam (chowam np. do schowka) i nie ma widocznego śladu, że w aucie jest CB. Jedyną kwestią, co do której się nie wypowiem to kabel (skrętka). Ja mam wysokiej klasy, ale tylko kat 5e. Czy kategorii 6 byłby lepszy - zapewne tak. Trzeba jednak pamiętać, że zwykle jest grubszy (bo ma ekrany). W sumie to nie wiem, jak odbywa się transmisja z jednostki centralnej do gruszki (cyfrowo czy analogowo). Jak analogowo to należałoby domniemywać, że kat. 6 byłby lepszy.

2. Zasilanie - spełniło wszystkie założenia. Możliwość prowadzenia rozmów na postoju etc. - tutaj świetnie jest rozwiązana kwestia podtrzymania zasilania (Opel). Mamy "kluczyk" w tzw. pośredniej (nawet nie zapłon), który włącza zasilanie "zapalniczek/CB", później sprowadzenie kluczyka do pozycji "off" wciąż zasilanie jest, ale już podlega wyłączeniu "czasowemu" (kilkanaście minut) lub otwarcie drzwi wyłącza zasilanie.

3. Anteny. W mieście - bardzo mi się podoba Sirio Micro 30s (standard w Sirio Twin Car) - w Warszawie odbieram do ok. 4 km, Słychać mnie do ok. 2, max 3 km). Antena Sirio Titanium 1500 jest dobra, ale poza miastem. W mieście zasięg na tej długiej to bezproblemowe dwukierunkowe 6-7 km (dw. Centralny - most Grota). Więcej też, ale chyba każdy sobie zdaje sprawę, ile zakłóceń (tj. innych mobili) się złapie z takiego obszaru w dużym mieście...



Szanowny kolego,
w jaki sposób przymocowales uchwyt od gruszki do kokpitu?

Chce jeszcze dopytac o rf gain i dluga antene. Napisales, ze z dluga antena w Warszawie za duzo zbiera, czy rf gain nie pomaga w tym radiu na ten problem?



Mysle nad crt mike do nowego Megane. Zastanawiam sie gdzie gruszke zamontuje i jak. Planuje kupic sirio titanium 1200 i magnes 16cm tego samego producenta.

W obecnym, innym aucie mam sirio titanium 1500 na magnesie sirio 16 cm. Dobrze sie trzyma , 200 jezdzilem. Antena potrafi lapac z daleka. Czasem jadac miedzy Bydgoszcza a Świeciem nad Wisla na drodze nr 5 lapie radiokom , sklep ze sprzętem cd z Torunia. Ale wracajac do tematu, kiedy jade przez Warszawe i asq w president Walker na tej antenie otwiera sie na szumy i nieprzyjemne dzwieki, to rf gainem rozwiazuje ten problem calkowicie. Otwiera sie wowczas na dobrze slyszalne komunikaty. Czy w crt mike rf gain nie bedzie dawal mozliwosci dopasowania jak w Walkerze?


Kolejne pytanie do uzytkownikow. Mialem kiedys w Ducato Titanium 1200, wydaje mi sie ze byla sztywniejsza niz Titanium 1500. Czy faktycznie jest roznica w kwestii sztywnosci promiennikow, czy po prostu dluzszy bat bardziej bimba?
Prezydent Łolker, Denzej 2002, Lemm at71
Ducato
 
Posty: 60
Dołączył(a): 2014-10-25, 12:41
Podziękował : 32
Podziękowań: 0

Instalacja w Astra J (sedan)

Postprzez AntekPabianice » 2017-09-09, 08:40

Ducato, są odpowiednie działy/tematy i tam proszę zadawać pytania nie związane z tym tematem, bo robi się śmietnik :evil:
CRE 8900/tuning Konektor + PREDATOR 10K/Astatic DOMINATOR2500/SirioTURBO5000/Solarcon 203+Densei 2002 (by Konektor)+ESP12
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS
AntekPabianice
Avatar użytkownika
 
Posty: 5966
Dołączył(a): 2011-11-20, 20:42
Lokalizacja: JO91QP
Podziękował : 15
Podziękowań: 203
Znak/ranga: 161CBF131

Instalacja w Astra J (sedan)

Postprzez Ducato » 2017-09-09, 09:42

Przepraszam,
miałem pytania do tematu , a potem rozpędziłem sie z kolejnymi.
Prezydent Łolker, Denzej 2002, Lemm at71
Ducato
 
Posty: 60
Dołączył(a): 2014-10-25, 12:41
Podziękował : 32
Podziękowań: 0

Poprzednia strona

Powrót do Opel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość