Instalacja w Astra J (sedan)

Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator

piknew
Posty: 61
Rejestracja: 2012-10-25, 13:24
Lokalizacja: Warszawa/Chełm

Instalacja w Astra J (sedan)

Post autor: piknew »

Witam, czy możecie podać mi jakieś pomysły, gdzie zamontować CB w Astrze J (nowa, z salonu) w wersji nadwozia sedan?

Aktualnie mam Yosana Pro 120 + Sirio Delta 27 w "dziurce" w dachu (Fiat Uno), instalacja elegancko jest położona przeze mnie, zasilanie z aku, radyjko podczepione w konsoli... Ale z nowym samochodem (będę dopiero odbierał z salonu) nie jest ciekawie. Odpada wiercenie jakichkolwiek otworów na antenę, nie ma też gdzie wrzucić samej jednostki.

Oczywiście rozpatruję też zmianę radia. Albo na mniejsze (np. Yosan Micro); ... albo "w gruszce" (Lafayette Venus, z droższych President Wiliam itp.). Jednostka np. w bagażniku (lub opcją jest w schowku pod fotelem pasażera) a gruszka na przedłużaczu gdzieś przy konsoli. Antena zapewne wtedy na klapie (kupiłbym zapewne podstawkę magnetyczną do posiadanej Delty).

Chciałbym usłyszeć wasze opinie. W przypadku nowych samochodów jest bardzo ciężko.
Awatar użytkownika
Ferbus
Posty: 6215
Rejestracja: 2010-05-02, 11:43
Znak/ranga: 161CBF096
Lokalizacja: KO02LH

Instalacja w Astra J (sedan)

Post autor: Ferbus »

Do Delty to kup Sirio mag 145 DV, bo na mag 125 może być niezaciekawie. Ewentualnie jeśli chcesz można dać dobry uchwyt.
Jeśli chodzi o samo radio to możesz użyć rzepów montażowych i przykleić przy nogach pasażera. Uchwyt na mic też samemu można wykonać, np. z obudowy po zapachu samochodowym (tym co się w kratkę nawiewu montuje).
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Awatar użytkownika
spinnaker
Posty: 242
Rejestracja: 2014-02-26, 09:27
Lokalizacja: Białystok

Instalacja w Astra J (sedan)

Post autor: spinnaker »

Ostatnio ktoś w salonowej Kia też myślał nad podobnym problemem i jest też wariant montażu w dziurkę w miejscu FM-ki i zastosowanie splitera.
JFK II V1 by Konektor / Harry III V2 by Konektor
Omega 27 / Titanium 1400
RSN4001A / ESP-12 / HFS-12
Awatar użytkownika
mrc
Posty: 472
Rejestracja: 2012-11-22, 10:16
Lokalizacja: Wrocław

Re: Instalacja w Astra J (sedan)

Post autor: mrc »

Z ASO oplem mam złe doświadczenia w sumie z kilkoma i raczej nic bym nie zmieniał po fm'ce. Zastanowil bym sie nad dobrym uchwytem, podkreślam dobrym nierdzewiejacym i nieniszczącym lakieru, ewentualnie jak kolega Ferbus radzi mag 145 od sirio. Radio dasz rade wstawić yosan gigantem nie jest, na micro raczej bym się nie porywał.

Albo.... dalej smigaj uniakiem

Wystukane z Galaxy S4 przez Tapatalk
Harry III ASC + SIRIO ML 145/SIRIO OMEGA 27
Jeździłem z: alan 48 plus multi, Uniden 520, Johnny II, Harry II, Johnny I, Yosan PRO-120, Yosan Turbo, Johnny III
piknew
Posty: 61
Rejestracja: 2012-10-25, 13:24
Lokalizacja: Warszawa/Chełm

Instalacja w Astra J (sedan)

Post autor: piknew »

Dziękuję wszystkim za sugestie, przejrzę forum w zakresie instalacji w innych autach. Jak nadmieniłem - podejrzewam, iż problem jest w zasadzie powszechny dla nowych aut, wszystko "obłe", nigdzie nie ma kątów prostych, jakiejś porządnej wnęki itp.
mrc pisze:Zastanowil bym sie nad dobrym uchwytem, podkreślam dobrym nierdzewiejacym i nieniszczącym lakieru
No właśnie... To może być chyba lepsze rozwiązanie od podstawki mag (która lakieru też nie oszczędza). Do tematu wrócę, jak odbiorę samochód i przyjrzę się jak wygląda klapa w Oplu.
mrc pisze:Albo.... dalej smigaj uniakiem
Uniak na razie zostaje ;-)
Awatar użytkownika
heniopt
Posty: 170
Rejestracja: 2014-08-03, 19:37
Znak/ranga: SP7EP
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Instalacja w Astra J (sedan)

Post autor: heniopt »

Gdybyś uparł się na yosan micro (ze względów na gabaryty) to wstrzymaj się do nadejścia nowej wersji, być może naprawią parę szczegółów. Musisz pytać Przemka o szczegóły. Oczywiście cały czas rozmawiamy o typowym antymiśku :)

Mobil : Harry III tuning ver.1 knk + Densei EC 2002 tuning knk
Icom 5100E, Icom IC-R6, TYT MD380, Alinco DR-135-DX
Awatar użytkownika
mrc
Posty: 472
Rejestracja: 2012-11-22, 10:16
Lokalizacja: Wrocław

Instalacja w Astra J (sedan)

Post autor: mrc »

piknew pisze:No właśnie... To może być chyba lepsze rozwiązanie od podstawki mag (która lakieru też nie oszczędza).
To zależy od koloru lakieru, na czarnym widać wszystko na srebrnym nie. Ja na moim srebrnym focusie przejechałem prawie 90k z anteną i nie mam śladu po magnesie na dachu. Ważną rzeczą jest np przetarcie osłony gumowej przed położeniem na dach aby żadne drobiny nie miały styczności z lakierem i nie działały jak papier ścierny, kwestia użytkowania i odpowiedniego zadbania :-)
Harry III ASC + SIRIO ML 145/SIRIO OMEGA 27
Jeździłem z: alan 48 plus multi, Uniden 520, Johnny II, Harry II, Johnny I, Yosan PRO-120, Yosan Turbo, Johnny III
Awatar użytkownika
Sahim
Posty: 1438
Rejestracja: 2009-04-15, 14:27
Lokalizacja: Kraków

Instalacja w Astra J (sedan)

Post autor: Sahim »

Potwierdzam powyższe w całej rozciągłości, na srebrnym nie widać śladów po magnesie, albo widać słabo. No i higiena montażu magnesu - ważna rzecz ;-)
piknew
Posty: 61
Rejestracja: 2012-10-25, 13:24
Lokalizacja: Warszawa/Chełm

Instalacja w Astra J (sedan)

Post autor: piknew »

A w kwestii anteny - co myślicie o Dirland Sirio Duo + dv (na razie nie wiem, czy dv jest standardowe, czy jest to jakaś przejściówka)? Antenę zapewne wymieniłbym na Omegę 27 (moja Delta 27 jest chyba trochę za ciężka)...
piknew
Posty: 61
Rejestracja: 2012-10-25, 13:24
Lokalizacja: Warszawa/Chełm

Instalacja w Astra J (sedan)

Post autor: piknew »

Decyzję podjąłem - będzie to główka Sirio Twin Car: http://www.cb-forum.pl/viewtopic.php?f= ... 3&p=394558" onclick="window.open(this.href);return false;

Antena: standardowy bacik, czyli Sirio Micro 30s zamiennie z Sirio Titanium 1500 Black (DV).

radio: AnyTone Apollo Road Blues I v2.5. Myślę nad miejscem. Tj. być może samą gruszkę dołączę do panelu we wnęce (gniazdo rj-45), jednak nie wiem, co zrobić z jednostką główną... Gdzieś muszę upchnąć w tunelu (schowek/podłokietnik)?

1. Tutaj bym zrobił gniazdo rj-45, tak, by móc podłączać gruszkę CB:

Obrazek

2. A tutaj trzeba będzie upchnąć jednostkę główną (w środku). Zasilanie będzie (jest tam gniazdo zapalniczki, więc można się będzie wpiąć). Należy doprowadzić też kabel antenowy...

Obrazek Obrazek

Pytanie - czy ktoś wie, jaka wtyczka jest w oryginalnej instalacji do gniazda zapalniczki? Nie chcę ciąć kabli, nie chcę stosować szybkozłączek (potrafią przeciąć kabel). Najlepiej, jakbym kupił wtyczkę identyczną z fabryczną i gniazdo - i przygotował na spokojnie "wpięcie" w oryginalną instalację:

JEST: instalacja -> wtyczka --> gniazdo w złączu zapalniczki
BYŁOBY: instalacja -> wtyczka -> gniazdo -> przewody równolegle zasilające CB --> wtyczka --> gniazdo w złączu zapalniczki
piknew
Posty: 61
Rejestracja: 2012-10-25, 13:24
Lokalizacja: Warszawa/Chełm

Instalacja w Astra J (sedan)

Post autor: piknew »

W ostatni weekend prawie domknąłem sprawę. W każdym razie z mojego pkt. widzenia został drobiazg. Radio to Apollo Road Blues I v2.5. Antena - standardowa (czyli Sirio Micro 30s) oraz Sirio Titanium 1500 Black (na wymiennej główce DV).

Dla przypomnienia - tutaj opisałem renowację i przeróbkę podstawy Sirio Twin Car: http://www.cb-forum.pl/viewtopic.php?f= ... 87#p399587" onclick="window.open(this.href);return false;

A to efekt. Samochód - Opel Astra J sedan, rocznik 2014 (MY15):

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

Obrazek
ObrazekObrazek

Jak widać gniazdo RJ-45 muszę gdzieś umieścić. Zastanawiam się nad panelem frontowym (koło zapalniczki, pokazałem to w poście powyżej) lub w samym schowku (podłokietnik). Oczywiście biały kabel (skrętkę) - całkowicie ukryję w tunelu). Dodatkowo zaczep do gruszki (jest chromowany, więc trochę nie pasuje do koloru deski; ale nie wykluczam pomalowania).

Zasilanie do radia wziąłem z modułu. Aktualnie "po zapłonie", jednak nie jest to wygodne (trzeba mieć uruchomiony samochód)... Popracowałem woltomierzem i mam w module dostęp do stałego 12V (porządny, gruby kabel i eleganckie przyłącza są dostępne) oraz po zapłonie. Niestety, ale nie ma stanu pośredniego. Mam na myśli położenie kluczyka w pozycji, gdzie zapłonu jeszcze nie ma, ale urządzenia, gniazda zapalniczek etc. już dostają napięcie.
Awatar użytkownika
cassiopeia
Posty: 6364
Rejestracja: 2011-03-26, 23:06
Znak/ranga: 161CBF081
Lokalizacja: Kalisz - najstarsze miasto w Polsce
Has thanked: 3 times
Kontakt:

Instalacja w Astra J (sedan)

Post autor: cassiopeia »

To wez zasilanie z miejsca, gdzie to napiecie juz jest w stanie posrednim i po sprawie.
Czarne uchwyty do mikrofonow tez sa dostepne
NIEZNAJOMOŚĆ PRAWA SZKODZI

-.-. .- ... ... .. --- .--. . .. .-
piknew
Posty: 61
Rejestracja: 2012-10-25, 13:24
Lokalizacja: Warszawa/Chełm

Re: Instalacja w Astra J (sedan)

Post autor: piknew »

cassiopeia pisze:To wez zasilanie z miejsca, gdzie to napiecie juz jest w stanie posrednim i po sprawie.
Czarne uchwyty do mikrofonow tez sa dostepne
Co do zasilania - zgadza się. Jeszcze szukam schematu elektrycznego mojej astry - ułatwiłoby to znacząco poszukiwania.

Co do czarnego uchwytu - nawet taki mam, ale gruszka od apollo ma trochę większy zaczep. W każdym razie poszukam.


BTW. SWR instalacji to:

Sirio Micro 30s to 1:1.4, 20:1.1, 40:1.5
Sirio Titanium 1500: 1:1.2, 20:1.1, 40:1.2

Długiej anteny to w zasadzie nie musiałem stroić - domyślnie była różnica 0.1~0.2 (czyli wciąż poniżej 1.5). Natomiast ten mały kikucik po nawet drobnej zmianie długości - SWR potrafi polecieć na ponad 2.
Awatar użytkownika
cassiopeia
Posty: 6364
Rejestracja: 2011-03-26, 23:06
Znak/ranga: 161CBF081
Lokalizacja: Kalisz - najstarsze miasto w Polsce
Has thanked: 3 times
Kontakt:

Instalacja w Astra J (sedan)

Post autor: cassiopeia »

Takie króciaki bardzo wąsko sie stroją.

Zamiast studiowac schemat weź miernik i poszperaj we wtyczkach- bedzie szybciej i pewniej ;-) robiłem nie jedną instalacje gdzie schemat odbiegał od rzeczywistości
NIEZNAJOMOŚĆ PRAWA SZKODZI

-.-. .- ... ... .. --- .--. . .. .-
piknew
Posty: 61
Rejestracja: 2012-10-25, 13:24
Lokalizacja: Warszawa/Chełm

Instalacja w Astra J (sedan)

Post autor: piknew »

Sprawdziłem i nie ma zasilania "pośredniego" w bagażniku. Wiec chyba bez pociągnięcia przewodu z zapalniczki (czyli ze środka samochodu do bagażnika) się nie obędzie... Konkretnie stąd:

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”