Instalacja w Astra J (sedan)
: 2016-12-17, 08:30
Podsumowując:
1. Instalacja - spełniła wszystkie oczekiwania. Umiejscowienie radia w bagażniku. Podstawa dwuantenowa jest w moim przypadku idealnym rozwiązaniem. Pewne obawy miałem co do wykonania instalacji vs. gwarancja, ale mogę powiedzieć, że nie stanowiło to żadnego problemu (nie wiem nawet, czy w ASO zwrócono na to uwagę). Pewną kwestią było oczywiście dostosowanie podstawy - chcąc się przygotować do montażu (i np. w razie problemów mieć możliwość powrotu do starej podstawy = nie zniszczyć jej) kupiłem drugą oryginalną podstawę anteny FM opla, by z niej zapożyczyć wzmacniacz antenowy FM. Zrobiłem instalację na złączach (kabel FM w Oplu to RG-174, więc zaciskałem takie złącza - widać to w wątku http://cb-forum.pl/viewtopic.php?f=8&t= ... 87#p399587" onclick="window.open(this.href);return false;), więc wygląda to tak, jak narysowałem w poprzednich postach. Z ciekawostek - bez wzmacniacza radio odbiera praktycznie tak samo, ale... samochód złapał "błąd instalacji antenowej FM". Tak więc wzmacniacz FM dla Opla przy wymianie podstawy warto przeszczepić (wymagana podstawowa wiedza w zakresie operowania miernikiem i lutownicą).
Gruszka - zgodnie z sugestią - ze złączką po prawej stronie. Bezproblemowo odłączam (chowam np. do schowka) i nie ma widocznego śladu, że w aucie jest CB. Jedyną kwestią, co do której się nie wypowiem to kabel (skrętka). Ja mam wysokiej klasy, ale tylko kat 5e. Czy kategorii 6 byłby lepszy - zapewne tak. Trzeba jednak pamiętać, że zwykle jest grubszy (bo ma ekrany). W sumie to nie wiem, jak odbywa się transmisja z jednostki centralnej do gruszki (cyfrowo czy analogowo). Jak analogowo to należałoby domniemywać, że kat. 6 byłby lepszy.
2. Zasilanie - spełniło wszystkie założenia. Możliwość prowadzenia rozmów na postoju etc. - tutaj świetnie jest rozwiązana kwestia podtrzymania zasilania (Opel). Mamy "kluczyk" w tzw. pośredniej (nawet nie zapłon), który włącza zasilanie "zapalniczek/CB", później sprowadzenie kluczyka do pozycji "off" wciąż zasilanie jest, ale już podlega wyłączeniu "czasowemu" (kilkanaście minut) lub otwarcie drzwi wyłącza zasilanie.
3. Anteny. W mieście - bardzo mi się podoba Sirio Micro 30s (standard w Sirio Twin Car) - w Warszawie odbieram do ok. 4 km, Słychać mnie do ok. 2, max 3 km). Antena Sirio Titanium 1500 jest dobra, ale poza miastem. W mieście zasięg na tej długiej to bezproblemowe dwukierunkowe 6-7 km (dw. Centralny - most Grota). Więcej też, ale chyba każdy sobie zdaje sprawę, ile zakłóceń (tj. innych mobili) się złapie z takiego obszaru w dużym mieście...
1. Instalacja - spełniła wszystkie oczekiwania. Umiejscowienie radia w bagażniku. Podstawa dwuantenowa jest w moim przypadku idealnym rozwiązaniem. Pewne obawy miałem co do wykonania instalacji vs. gwarancja, ale mogę powiedzieć, że nie stanowiło to żadnego problemu (nie wiem nawet, czy w ASO zwrócono na to uwagę). Pewną kwestią było oczywiście dostosowanie podstawy - chcąc się przygotować do montażu (i np. w razie problemów mieć możliwość powrotu do starej podstawy = nie zniszczyć jej) kupiłem drugą oryginalną podstawę anteny FM opla, by z niej zapożyczyć wzmacniacz antenowy FM. Zrobiłem instalację na złączach (kabel FM w Oplu to RG-174, więc zaciskałem takie złącza - widać to w wątku http://cb-forum.pl/viewtopic.php?f=8&t= ... 87#p399587" onclick="window.open(this.href);return false;), więc wygląda to tak, jak narysowałem w poprzednich postach. Z ciekawostek - bez wzmacniacza radio odbiera praktycznie tak samo, ale... samochód złapał "błąd instalacji antenowej FM". Tak więc wzmacniacz FM dla Opla przy wymianie podstawy warto przeszczepić (wymagana podstawowa wiedza w zakresie operowania miernikiem i lutownicą).
Gruszka - zgodnie z sugestią - ze złączką po prawej stronie. Bezproblemowo odłączam (chowam np. do schowka) i nie ma widocznego śladu, że w aucie jest CB. Jedyną kwestią, co do której się nie wypowiem to kabel (skrętka). Ja mam wysokiej klasy, ale tylko kat 5e. Czy kategorii 6 byłby lepszy - zapewne tak. Trzeba jednak pamiętać, że zwykle jest grubszy (bo ma ekrany). W sumie to nie wiem, jak odbywa się transmisja z jednostki centralnej do gruszki (cyfrowo czy analogowo). Jak analogowo to należałoby domniemywać, że kat. 6 byłby lepszy.
2. Zasilanie - spełniło wszystkie założenia. Możliwość prowadzenia rozmów na postoju etc. - tutaj świetnie jest rozwiązana kwestia podtrzymania zasilania (Opel). Mamy "kluczyk" w tzw. pośredniej (nawet nie zapłon), który włącza zasilanie "zapalniczek/CB", później sprowadzenie kluczyka do pozycji "off" wciąż zasilanie jest, ale już podlega wyłączeniu "czasowemu" (kilkanaście minut) lub otwarcie drzwi wyłącza zasilanie.
3. Anteny. W mieście - bardzo mi się podoba Sirio Micro 30s (standard w Sirio Twin Car) - w Warszawie odbieram do ok. 4 km, Słychać mnie do ok. 2, max 3 km). Antena Sirio Titanium 1500 jest dobra, ale poza miastem. W mieście zasięg na tej długiej to bezproblemowe dwukierunkowe 6-7 km (dw. Centralny - most Grota). Więcej też, ale chyba każdy sobie zdaje sprawę, ile zakłóceń (tj. innych mobili) się złapie z takiego obszaru w dużym mieście...