Astra Gie Tomasso94 :)
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
Astra Gie Tomasso94 :)
Witam wszystkich forumowiczów :)
Mój samochodzik to Astra G 1.6 16v z 99 roku, a sprzęt to aktualnie Johnny II w parze z antenką Premier Tango. Jak tylko mi się uda, zrobię i wrzucę zdjęcia jak wszystko jest zamontowane i jak się prezentuje :)
Chciałbym przy okazji rozgrzebać wielokrotnie poruszany temat zakłóceń CB w Astrze G. Walcze już pół roku i nadal nic nie pomogło... Większość osób z CB w tym aucie i nawet przy tym silniku nie ma problemów, ja należę niestety do resztki... Pierdzenie jest słyszalne zawsze, oczywiscie przy rozkręconym squelchu, radio oczywiście prawidłowo je wycina, ale przy tym z nasłuchu również nici. Jest to niezależnie od radia (testowałem cztery, totalnego chińczyka, alana multi 121, alana 98, a nawet johnny II ma problem), źródła zasilania (gniazdo zapalniczki, podłączenie prosto pod akumulator oraz zasilanie z osobnego źródła) oraz od anteny (na odłączonej jest ciut ciszej, magnes i uchwyt bez zmian). Ładowarki wyeliminowane, instalacja gazowa również. Kończą mi się pomysły, może ktoś miał identyczny problem w Astrze lub innym aucie i go rozwiązał, bez CB jak bez ręki a zrobiłem już chyba wszystko oprócz wymiany cewki zapłonowej... Zakłócenia wskazują bardziej na układ zapłonowy czy na szczotki? :) Pozdrawiam!
[youtube]Q2h29XL4flM[/youtube]
https://youtu.be/Q2h29XL4flM" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój samochodzik to Astra G 1.6 16v z 99 roku, a sprzęt to aktualnie Johnny II w parze z antenką Premier Tango. Jak tylko mi się uda, zrobię i wrzucę zdjęcia jak wszystko jest zamontowane i jak się prezentuje :)
Chciałbym przy okazji rozgrzebać wielokrotnie poruszany temat zakłóceń CB w Astrze G. Walcze już pół roku i nadal nic nie pomogło... Większość osób z CB w tym aucie i nawet przy tym silniku nie ma problemów, ja należę niestety do resztki... Pierdzenie jest słyszalne zawsze, oczywiscie przy rozkręconym squelchu, radio oczywiście prawidłowo je wycina, ale przy tym z nasłuchu również nici. Jest to niezależnie od radia (testowałem cztery, totalnego chińczyka, alana multi 121, alana 98, a nawet johnny II ma problem), źródła zasilania (gniazdo zapalniczki, podłączenie prosto pod akumulator oraz zasilanie z osobnego źródła) oraz od anteny (na odłączonej jest ciut ciszej, magnes i uchwyt bez zmian). Ładowarki wyeliminowane, instalacja gazowa również. Kończą mi się pomysły, może ktoś miał identyczny problem w Astrze lub innym aucie i go rozwiązał, bez CB jak bez ręki a zrobiłem już chyba wszystko oprócz wymiany cewki zapłonowej... Zakłócenia wskazują bardziej na układ zapłonowy czy na szczotki? :) Pozdrawiam!
[youtube]Q2h29XL4flM[/youtube]
https://youtu.be/Q2h29XL4flM" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Astra Gie Tomasso94 :)
Wsadź do Astry prawdziwe radio to i zakłócenia znikną Johnny II ma słabe filtry, w dodatku zasilanie z zapalniczki i marna antena w niczym mu nie pomagają.
Pzdr.
Gryps z Xperii
Pzdr.
Gryps z Xperii
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Astra Gie Tomasso94 :)
zasilanie pociągnij z aku bezpośrednio...
Magnum MX / Teddy / Yosan JC-350 / Johnny II
Hustler IC-100 / AT-71 / AT-900 / Omega Sirio 27
Densei EC-2002 / Nokia SP-3 /// Alan 38
Baza: SHC SS-485 + Sirio Boomerang 27A
Hustler IC-100 / AT-71 / AT-900 / Omega Sirio 27
Densei EC-2002 / Nokia SP-3 /// Alan 38
Baza: SHC SS-485 + Sirio Boomerang 27A
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 2014-01-20, 18:48
- Lokalizacja: Wrocław
Astra Gie Tomasso94 :)
Tomasso94 nie pisze że radio ma pod zapalniczką.
Pisze tylko co było testowane ",,, źródła zasilania (gniazdo zapalniczki, podłączenie prosto pod akumulator oraz zasilanie z osobnego źródła)".
Pod każdym zakłóca.
Pisze tylko co było testowane ",,, źródła zasilania (gniazdo zapalniczki, podłączenie prosto pod akumulator oraz zasilanie z osobnego źródła)".
Pod każdym zakłóca.
Walker mod. Konektor + Megawatt 4000 + FireStik FL-3 + Sirio T-3 27 + KONEKTOR MINI 40
był: Teddy, Megawatt 3000, AS 100
był: Teddy, Megawatt 3000, AS 100
Astra Gie Tomasso94 :)
Zasilanie mam pociągnięte prosto z aku kablem ekranowanym 2x1.5, dalej lipa. Nawet podpięcie każdego radia pod inny akumulator nie pomogło
- Szpadyzor11
- Posty: 862
- Rejestracja: 2015-02-17, 02:36
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: Astra Gie Tomasso94 :)
A spróbuj odłączyć antenę, czy bedzie radio dalej siać...
Wydziobane z Microsoft Mobile.
Wydziobane z Microsoft Mobile.
Coś tam jest, ale to bardziej rzeźba niż sprzęt...
KO10
Pozdrawiam.
KO10
Pozdrawiam.
Astra Gie Tomasso94 :)
po odłączeniu anteny również sieje tylko zauważalnie ciszej, lecz w każdym przypadku zasilania ten sam efekt. Nawet radio bez anteny położone w bagażniku, zasilane z osobnego akumulatora 12V zbiera ten syf, więc na pewno wchodzi to przez antenę :( Zastanawiam się nad zakupem jakiejś lepszej anteny, może gdy zasięg wzrośnie, to sygnał rozmów będzie przewyższać to terkotanie i asc będzie inaczej się zachowywać, dobrze kombinuje? :D A może kupie kolejne radio i sprawdzę 6 albo i 7... sam już nie wiem... Uprzedzając pytania ta sama antena na magnesie jak i na uchwycie z dobrą masą zachowuje się identycznie. Chyba przy następnym aucie na oględziny zabiorę CB :D
- Szpadyzor11
- Posty: 862
- Rejestracja: 2015-02-17, 02:36
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: Astra Gie Tomasso94 :)
Jak będziesz miał lepszy ściąg, to owszem będziesz lepiej zbierał ale będziesz miał dalej szum od zakłócania, ja bym szukał dalej rozwiązania w wyeliminowaniu zakłóceń niż zmianie antenki, moim zdaniem wtedy znajdziesz półśrodek, a tu trzeba spróbować pozbyć sie zakłóceń :)
Spróbuj dogadać się ze znajomymi czy nawet ze sprzedawcami w okolicy, moze cos uda się wziąć na testy :)
Moim zdaniem to układ zapłonowy, albo wspomaganie ale obstawiam to pierwsze.
Wydziobane z Microsoft Mobile.
Spróbuj dogadać się ze znajomymi czy nawet ze sprzedawcami w okolicy, moze cos uda się wziąć na testy :)
Moim zdaniem to układ zapłonowy, albo wspomaganie ale obstawiam to pierwsze.
Wydziobane z Microsoft Mobile.
Coś tam jest, ale to bardziej rzeźba niż sprzęt...
KO10
Pozdrawiam.
KO10
Pozdrawiam.
Astra Gie Tomasso94 :)
Miałem Asterkę II 1.4 16V z 1999r.
Jedyne radio które chodziło bez zakłóceń to Yosan pro 120 ewentualnie stary President Herbert I
Co do zakłóceń w astrze to układ zapłonowy sieje i tego za skarby świata nie zlikwidujesz,przerabiałem na wszystkie sposoby z róznymi radiami i antenami i wszelkiego rodzaju filtrami.
Yosan według mojej subiektywnej oceny najlepiej walczył zakłóceniami w tym modelu astry,morałego jak to mi mówili zmień samochód albo dobre rdio z filtrami (Yosan pro 120 po modach)
Jedyne radio które chodziło bez zakłóceń to Yosan pro 120 ewentualnie stary President Herbert I
Co do zakłóceń w astrze to układ zapłonowy sieje i tego za skarby świata nie zlikwidujesz,przerabiałem na wszystkie sposoby z róznymi radiami i antenami i wszelkiego rodzaju filtrami.
Yosan według mojej subiektywnej oceny najlepiej walczył zakłóceniami w tym modelu astry,morałego jak to mi mówili zmień samochód albo dobre rdio z filtrami (Yosan pro 120 po modach)
Harry III /Sirio Omega 27 / NOKIA HFS-12
Astra Gie Tomasso94 :)
Na szybko na oku mam dwa zupełnie odmienne radia, jedno to wspomniany Yosan, drugie to JFK, zastanawiam się do kogo uderzyć szybciej
Re: Astra Gie Tomasso94 :)
JFK jedno z lepszych jakie miałem okazję słuchać Valery też dobre radio. Yosan to Yosan, dla mnie zabawka...
Gryps z Xperii
Gryps z Xperii
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Astra Gie Tomasso94 :)
Oplowskie silniki jakoś strasznie lubią siać... Mam astrę z silnikiem 1.6 16V Ecotec, w budzie Alinco DR-135DX też lubi się wysypać (choć zazwyczaj tylko podczas działania wycieraczek). Kiedyś próbowałem coś dobrać z radyjek "maluszków" i nie poległ tylko yosan micro.
Mobil : Harry III tuning ver.1 knk + Densei EC 2002 tuning knk
Icom 5100E, Icom IC-R6, TYT MD380, Alinco DR-135-DX
Astra Gie Tomasso94 :)
Hmm, no a jakbym chciał walczyć u źródła. Układ zapłonowy w tym silniku ogranicza się do cewko-listwy z fajkami i świec. świece kupiłem niedawno nowe, oczywiście z rezystorem przeciwzakłóceniowym :) Sama cewka to nic innego jak plastikowy klocek przykręcony do silnika, nieosłonięty z góry i boków żadnym metalowym elementem oprócz maski. Zakłócenia raczej nie wychodzą na instalacje tylko "w powietrze". Gdybym z blachy wykonał jakąś zgrabną obudowę tej cewki i dobrze zmasował, wyłapało by to co nieco śmieci wysyłanych dookoła? Coś jak ekran w przewodzie. Przekopałem cały internet i w tym temacie nikt jeszcze nic nie wykombinował, a na pewno wyjdzie to taniej niż nowa cewka i ryzyko że z nową będzie tak samo :) Byłem dziś u znajomego, Zafira z bliźniaczym silnikiem i ten problem nie występuje...
Wiem że miał być temat dotyczący posiadanego sprzętu, ale najpierw trzeba mieć się czym pochwalić :D
Wiem że miał być temat dotyczący posiadanego sprzętu, ale najpierw trzeba mieć się czym pochwalić :D
Astra Gie Tomasso94 :)
Podmieniałem listwe DIS z innej astry bez skutku owijałem folją aluminiwą nic to nie dało.
Odpinałem wtryski i nadal nic -POLEGŁEM
Odpinałem wtryski i nadal nic -POLEGŁEM
Harry III /Sirio Omega 27 / NOKIA HFS-12
Astra Gie Tomasso94 :)
Z tego co wiem folia aluminiowa kiepsko ekranuje, a pól magnetycznych to już wcale, a chyba z tym są doczynienia. chyba że się mylę i źle kombinuję to niech mnie ktoś poprawi :D