Skoda Fabia HTB - instalacja CB

Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator

Awatar użytkownika
Jantar
Posty: 191
Rejestracja: 2011-12-21, 20:21
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna/Kraków

Skoda Fabia HTB - instalacja CB

Post autor: Jantar »

Witam!

Jako, że jestem studentem i w czasie sesji muszę się jakoś oderwać od codzienności, postanowiłem podzielić się fotkami instalacji CB w mojej Fabii.

Radio to Yosan PRO-120, antena LEMM AT-1200.

Radio zamontowane w sierpniu 2010 z Hustlerem, który po 4 miesiącach wylądował w kącie garażu. :-D Wstawiłem wtedy LEMM'a w otwór po FM. Zestaw pracuje bardzo ładnie, mało zakłóceń, niezbyt uciążliwe szumy. Antenę stroiłem przy pomocy taniej SWR-miarki, więc pomiar jest pewnie mało dokładny. Wartości na kanale 1, 20, 40 to odpowiednio 1.2, 1.1, 1.3 osiągnięte tylko poprzez wsuwanie/wysuwanie promiennika.
Wiem, że można by mnie zbluzgać za zasilanie radia, ale już wyjaśniam. Zasilanie niestety z zapalniczki, bo radio muszę często wyjmować, a nie chciałem jeszcze nic kombinować z innym szybkim patentem pod aku.
Pod kolumną kierownicy jest mały schowek, w którym upchnąłem głośnik zewnętrzny od jakiegoś starego zestawu telefonicznego Nokia. Ważne, że działa :mrgreen:
Przewód antenowy (standardowy Lemm) pociągnięty przez konsolę, pod dywanikiem do lewego progu i tam wchodzi pod plastiki. Następnie słupkiem C do podsufitki. Antena FM razem z Hustlerem w garażu, zostawiłem sam przewód pod dachem.

Czas na zdjęcia:

Obrazek Obrazek Obrazek ObrazekObrazek Obrazek

Wkrótce będę zmieniał antenę na WA-27, już wstępne przymiarki przeprowadzone. Mam straszną fazę na tą antenę :mrgreen: Ze starego promiennika dolnego od WA i promiennika tego LEMM'a zrobiłem prowizoryczną rekonstrukcję WA i SWR był idealny, bodajże 1.1-1.2, co jest nawet dziwne, bo promienniki nie były na sztywno połączone. Górny był lekko wsunięty w dotoczoną złączkę - oryginalna praktycznie nie istnieje.