Golf IV - Walker/MegaWatt 4000
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
- Hasan-Łódź
- Posty: 7817
- Rejestracja: 2009-11-27, 21:49
- Znak/ranga: KIEROWNIK REŻYSER
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
W124 potwierdzam - brat montował Turbo 5000 w dachu i wzmocnienie jest zbędne
#
Jam jest KONEKTOR.
cennik sprzętu radiowego od KONEKTOR dla CBF
wyborne ceny na Yaesu, Icom, Kenwood, TYT - info PW
montaż 3er montaż X6
Jam jest KONEKTOR.
cennik sprzętu radiowego od KONEKTOR dla CBF
wyborne ceny na Yaesu, Icom, Kenwood, TYT - info PW
montaż 3er montaż X6
Hmmm ... dyskusja schodzi na trochę niebezpieczny grunt.
Gdzie są 2 osoby, zawsze występują 3 opinie/poglądy.
Antenę dobrałem do rodzaju usztywnienia, jakie zastosowałem, i grubości blachy na dachu (choć blacha i tak grubsza niż w mojej byłej Toyocie). W Golfie, ocieplenie dachu, znajdujące się pomiędzy sufitem a podsufitką, jest przyklejone i pozostawiono jedynie okrąg o średnicy około 10 cm (w miejscu montażu anteny FM).
Sprawdzałem, po wykonaniu montażu, jak zachowuje się MegaWattt i SS 1200, zamontowane w tym samym miejscu i z tym samym usztywnieniem.
Miałem rację, wybierając MegaWatt-a, bo przeszedł test pozytywnie ...
Zamontowałem SS 1200, odciągnąłem czubek anteny do pewnego momentu i puściłem. Potem zrobiłem to samo z MegaWatt-em. Po obu testach obserwowałem zachowanie blachy na dachu. Przy SS 1200 dach falował dość mocno, ale przy MegaWacie wcale (powtarzam ... przy wzmocnieniu krążkiem o średnicy 9,5 cm).
Lepiej nie spierać się, która antena jest lepsza, bo każdy chwali swoje. Mam MegaWatt-a, dobrałem go do możliwości swojego auta i rodzaju użytego wzmocnienia, jestem zadowolony z jego pracy i wykonania.
Jeżeli ktoś nie stosuje wzmocnienia, to jego sprawa. Jeżeli kładzie blachę 30 x 30 cm, to też jego sprawa. Jeżeli ktoś lubi, jak mu faluje dach, to też jest jego sprawa i nic mi (i wszystkim innym) do tego ... ja zrobiłem tak, a nie inaczej.
Chciałbym nadmienić, iż nie jest prawdą, że MegaWatt, w czasie jazdy, tak się "majta", że aż zanika sygnał ... bujda na resorach. Pęd powietrza odchyla go, przeciwnie do kierunku jazdy, ale to jest wszystko i nie powoduje to "zanikania sygnału" i "majtania się". Buja się wtedy, gdy jedziemy wolno po nierównościach lub zahamujemy (ale sygnał tez wtedy nie zanika). Nie jest też prawdą, że w czasie jazdy, MegaWatt "kładzie się na dachu, bo jest taki miękki". Natychmiast odpowiem, że anteny stacjonarne/bazowe, w czasie wietrznego dnia, kładą się znacznie bardziej, niż MegaWatt ... np. moja Spectrum 1600.
Żeby nie być stronniczym ... nie mogę napisać, która antena jest lepsza lub gorsza (taki temat był już poruszany na innym Forum ... wypowiadały się osoby, z których opinii można było wywnioskować, że nigdy nie miały MegaWatt-a, a najwięcej dyskutowały), zapewne parametrami odbiorczo/nadawczymi się nie różnią, długością niewiele, ale dla moich celów, MegaWatt, był lepszym wyborem. Powód - elastyczność, znacznie mniejsza waga, mniejsze opory powietrza (wszystko związane z rodzajem i wielkością zastosowanego usztywnienia dachu) ... a może jestem zbyt ostrożny, ale wolę to, niż ewentualnie łatać dach.
Adam
Gdzie są 2 osoby, zawsze występują 3 opinie/poglądy.
Antenę dobrałem do rodzaju usztywnienia, jakie zastosowałem, i grubości blachy na dachu (choć blacha i tak grubsza niż w mojej byłej Toyocie). W Golfie, ocieplenie dachu, znajdujące się pomiędzy sufitem a podsufitką, jest przyklejone i pozostawiono jedynie okrąg o średnicy około 10 cm (w miejscu montażu anteny FM).
Sprawdzałem, po wykonaniu montażu, jak zachowuje się MegaWattt i SS 1200, zamontowane w tym samym miejscu i z tym samym usztywnieniem.
Miałem rację, wybierając MegaWatt-a, bo przeszedł test pozytywnie ...
Zamontowałem SS 1200, odciągnąłem czubek anteny do pewnego momentu i puściłem. Potem zrobiłem to samo z MegaWatt-em. Po obu testach obserwowałem zachowanie blachy na dachu. Przy SS 1200 dach falował dość mocno, ale przy MegaWacie wcale (powtarzam ... przy wzmocnieniu krążkiem o średnicy 9,5 cm).
Lepiej nie spierać się, która antena jest lepsza, bo każdy chwali swoje. Mam MegaWatt-a, dobrałem go do możliwości swojego auta i rodzaju użytego wzmocnienia, jestem zadowolony z jego pracy i wykonania.
Jeżeli ktoś nie stosuje wzmocnienia, to jego sprawa. Jeżeli kładzie blachę 30 x 30 cm, to też jego sprawa. Jeżeli ktoś lubi, jak mu faluje dach, to też jest jego sprawa i nic mi (i wszystkim innym) do tego ... ja zrobiłem tak, a nie inaczej.
Chciałbym nadmienić, iż nie jest prawdą, że MegaWatt, w czasie jazdy, tak się "majta", że aż zanika sygnał ... bujda na resorach. Pęd powietrza odchyla go, przeciwnie do kierunku jazdy, ale to jest wszystko i nie powoduje to "zanikania sygnału" i "majtania się". Buja się wtedy, gdy jedziemy wolno po nierównościach lub zahamujemy (ale sygnał tez wtedy nie zanika). Nie jest też prawdą, że w czasie jazdy, MegaWatt "kładzie się na dachu, bo jest taki miękki". Natychmiast odpowiem, że anteny stacjonarne/bazowe, w czasie wietrznego dnia, kładą się znacznie bardziej, niż MegaWatt ... np. moja Spectrum 1600.
Żeby nie być stronniczym ... nie mogę napisać, która antena jest lepsza lub gorsza (taki temat był już poruszany na innym Forum ... wypowiadały się osoby, z których opinii można było wywnioskować, że nigdy nie miały MegaWatt-a, a najwięcej dyskutowały), zapewne parametrami odbiorczo/nadawczymi się nie różnią, długością niewiele, ale dla moich celów, MegaWatt, był lepszym wyborem. Powód - elastyczność, znacznie mniejsza waga, mniejsze opory powietrza (wszystko związane z rodzajem i wielkością zastosowanego usztywnienia dachu) ... a może jestem zbyt ostrożny, ale wolę to, niż ewentualnie łatać dach.
Adam
piękny montaż kolego Adamie, gdzieś już chyba widziałem podobny jak u Ciebie montaż. Antena pięknie się wkomponowała w auto tylko że golfik jeździł na stalowych felgach i kołpakach ale u Ciebie chyba w aucie alu na lato Adaśko pokaż jeszcze jak miałeś w Toyocie zamontowane, tam było też ciekawie. Tylko w nowym temacie, dla potomnych żeby było:-)
Mobil: plany powstają na nowo
Mobil 2:
*President Walker ASC + President TEXAS + EC 2002 + HP-2
* AOR 8200 + antena konstrukcji kolegi
* YAESU FT-7900 + Antena NAGOYA MAG-79EL-3W + jakiś głośnik zew. NOKIA
Baza:w trakcie budowy- czas około (...)
Mobil 2:
*President Walker ASC + President TEXAS + EC 2002 + HP-2
* AOR 8200 + antena konstrukcji kolegi
* YAESU FT-7900 + Antena NAGOYA MAG-79EL-3W + jakiś głośnik zew. NOKIA
Baza:w trakcie budowy- czas około (...)
Dzięki Łukasz i dziękuję Kolegom !Lech84 pisze:piękny montaż kolego Adamie, gdzieś już chyba widziałem podobny jak u Ciebie montaż. Antena pięknie się wkomponowała w auto tylko że golfik jeździł na stalowych felgach i kołpakach ale u Ciebie chyba w aucie alu na lato Adaśko pokaż jeszcze jak miałeś w Toyocie zamontowane, tam było też ciekawie. Tylko w nowym temacie, dla potomnych żeby było:-)
Faktycznie, pomimo tego, ze jestem zadowolony i bardzo dumny, z montażu anteny i radia w Toyocie, której już nie mam, to może się to jednak komuś przydać .... zrobię to w innym temacie. Sprawa warta zachodu, gdyż poruszę tam temat "bezstykowego połączenia z przeciwwagą". Będzie to dla tych, którzy mają "plastikowe" relingi, a jak się okazuje, właśnie one, nie są "klątwą", a bardzo dobrym miejscem montażu anteny dowolnego typu.
Adam
[ Dodano: 2011-06-15, 12:22 ]
Ze względu na drobne modernizacje, na bazie w domu i teraz w samochodzie, wklejam zdjęcia z nowym wizerunkiem montażu w aucie.
Zmieniło się miejsce montażu "gruszki" oraz woltomierz cyfrowy LED zmieniłem na urządzenie wielofunkcyjne LCD (LED przeniosłem na bazę).
- poprzednio:
- obecnie:
Montaż miód malina
Mobil
CB: JMC Supercom 400 / RSN4001A / Turbo 2000
UKF: Yaesu FT-7800, Yaesu FT-2500M, Yaesu VX-6 / Yagi DK7ZB 2m/70cm 4+5 el., MA-1300, HB9CV, SG-7900, CA285L
KF: Kacper II, KPO DX5000 v6 / LW 20,5 m
CB: JMC Supercom 400 / RSN4001A / Turbo 2000
UKF: Yaesu FT-7800, Yaesu FT-2500M, Yaesu VX-6 / Yagi DK7ZB 2m/70cm 4+5 el., MA-1300, HB9CV, SG-7900, CA285L
KF: Kacper II, KPO DX5000 v6 / LW 20,5 m