VW Vento by Ferbus

Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator

Awatar użytkownika
artega7
Posty: 382
Rejestracja: 2012-08-31, 18:52
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: artega7 »

Ten ferryt ze zdjęcia jest innej konstrukcji, nakładany na kabel, bo raczej antenowego na pierścień ciężko będzie nawinąć.
Mobil 1: President HARRY III by Konektor + Sirio Turbo 5000 + Uniden BC23A
Mobil 2: AnyTone SMART+ Sirio ML-145 Mag + Uniden ESP-12
Mobil 3: ALINCO DR-135-DX by Konektor + SIRIO T-3 27 + Uniden ESP-5
Awatar użytkownika
DR-DM
Posty: 1763
Rejestracja: 2011-10-31, 00:32
Lokalizacja: Osielec / JN99VQ

Post autor: DR-DM »

Antena piękna i pięknie się prezentuje :-)
PiotrekCBF pisze:Widziałem patent z ferrytem na kablu zasilającym pomaga to coś ? zrobił tak ktoś kiedyś ?
Mam przewinięty kilka razy kabel +, ale poprawy na lepsze brak.
Mobil
CB: JMC Supercom 400 / RSN4001A / Turbo 2000

UKF: Yaesu FT-7800, Yaesu FT-2500M, Yaesu VX-6 / Yagi DK7ZB 2m/70cm 4+5 el., MA-1300, HB9CV, SG-7900, CA285L
KF: Kacper II, KPO DX5000 v6 / LW 20,5 m
marcin_zaborze
Posty: 20
Rejestracja: 2013-01-02, 12:27
Lokalizacja: śląsk

Post autor: marcin_zaborze »

Feryt tam daje tyle co magnetyzer na przewód paliwowy. Skad te śmieszne pomysły ?
Awatar użytkownika
Ferbus
Posty: 6215
Rejestracja: 2010-05-02, 11:43
Znak/ranga: 161CBF096
Lokalizacja: KO02LH

Post autor: Ferbus »

marcin_zaborze pisze:Skad te śmieszne pomysły ?
Z ciekawości ;-)
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Awatar użytkownika
Ferbus
Posty: 6215
Rejestracja: 2010-05-02, 11:43
Znak/ranga: 161CBF096
Lokalizacja: KO02LH

Post autor: Ferbus »

Trochę odświeżymy temat :-)

W kolekcji, znalazły się dwie nowe antenki:

Pierwsza - Wilson FGT 4 + 3/8-DV + Sirio mag 145 DV:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zestroiła się na podstawie następująco: 1,2-1,0-1,2.
Jeszcze nie bardzo miałem okazję jej przetestować, ale wstępnie wiem, że odsłuch jest bez porównania lepszy od SS600. Muszę też pomyśleć albo nad przejściówką PL-3/8, albo nad zmianą główki i anten, ponieważ pierwsza lepsza mała gałązka już mi odkleiła magnes z anteną od dachu :-/ także trochę się nawet boję jeździć z tym zestawem...

Druga - Pirat.

Obrazek

Zestroiła się podobnie jak Wilson: 1,3-1,1-1,3
Typowa antena do miasta, lub na kręcenie się po okolicy ;-) nie ma co się rozpisywać na jej temat.

I takie pytanie jeszcze... Próbował ktoś odkręcić sprężynę od np. Delty 27, albo Gammy? Zastanawiam się, czy one nie mają gwintu 3/8 i czy nie da się przeszczepić sprężyny do tego Wilson`a...

Radio bez zmian, mic również bez zmian. W tle Santiago 600, którą przedstawiłem wcześniej :-)

Pzdr.
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Awatar użytkownika
cassiopeia
Posty: 6364
Rejestracja: 2011-03-26, 23:06
Znak/ranga: 161CBF081
Lokalizacja: Kalisz - najstarsze miasto w Polsce
Has thanked: 3 times
Kontakt:

Post autor: cassiopeia »

jeśli redukcja to tylko taka: http://www.avanti-radio.pl/redukcja-3-8 ... a-uc1.html
naprawdę wytrzymała i daję rade nawet z dwumetrówką CL ;-)
NIEZNAJOMOŚĆ PRAWA SZKODZI

-.-. .- ... ... .. --- .--. . .. .-
Awatar użytkownika
Ferbus
Posty: 6215
Rejestracja: 2010-05-02, 11:43
Znak/ranga: 161CBF096
Lokalizacja: KO02LH

Post autor: Ferbus »

cassiopeia pisze:jeśli redukcja to tylko taka: http://www.avanti-radio.pl/redukcja-3-8 ... a-uc1.html
No to trzeba będzie pomyśleć nad takim gadgetem ;-)
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Awatar użytkownika
KaeRZet
Posty: 484
Rejestracja: 2011-03-25, 17:47
Lokalizacja: USA

Post autor: KaeRZet »

witam .
Może to być spam lub niekoniecznie , nie czytałem całego postu ..
czyżbyś miał antenne w dziurce :/ i stawiasz obok magnes ?
widze polysk na dachu ... świerzy WAX ? *
seryjnie ... aż tak źle w Polsce ? [ przestępczość ? ] po okolicy trzeba stawiać magnet ?

serce się kraja ... może jednak da się zainstalować coś na stałe ? nie pisze o "dziurce" może trzeba coś ZASPAWAĆ @ :P )
u mnie przed domem żeby nie skłamać ... [..liczę..] ... 5 antenn , na 3 autach ...
sąsiedzi tylko pytają po co to ? - jak powiem CB - RADIO brak zainteresowania ...
jak bym powiedział CIRUS RADIO , albo XM radio - jutro bym nie miał żadnej antenki :P

* miałem magnes przez jakiś czas .. pare m-cy. ----> nie chcesz tego dachu :/
może ja jeździłem więcej / może mniej, ale jakkolwiek by nie było, rysy na dachu po przewodzie zostały ... raz pokleiłem wszysko taśmą ... albo klej po taśmie , albo rysy .. :/
ALBO DIURA ... z racji że jedno auto mam wysokie nikt takm sie nie wkradnie , bo trzeba drabinkę :P inne auta 102 " whip . $30 each - kto będzie kradł DWA I PÓŁ METRA DRUTA ? I PO CO ? JAK NIKT TEGO NEI KUPI :> ? kto będzie miał narzędzia ? ehhhh



Ale z tym magnesem ... poszukaj gdzieś ball mount 3/8, 102 inch whip , zaspawaj wszystko i masz z czupryny. [dzire w dachu masz , co za różnica czy jedną czy 4 :P - ostatnio przewiercalem dziure w Audi ... zdjęć nie robiłem bo nie wielka zmiana, ta sama ant ,inny rodzaj mocowania ... mała fuszerka ale z czasem się poprawi / czemu ? gdzieś tłumaczyłem... ]

Pozdrawiam ...
Awatar użytkownika
Ferbus
Posty: 6215
Rejestracja: 2010-05-02, 11:43
Znak/ranga: 161CBF096
Lokalizacja: KO02LH

Post autor: Ferbus »

Wilson stoi na magnesie, ponieważ mam główkę PL w dachu, a do Wilsona 3/8->DV + podstawa na DV, taki zestaw już kupiłem, nie kompletowałem tego oddzielnie, a cena była tak atrakcyjna, że aż szkoda było nie wziąć. Teraz pozostaje mi kupić 3/8->PL i nie będzie magnesu ;-)
Co do Pirata, to tak jak napisałem, antena na miasto, okolicę, tak żeby właśnie można było szybko ją wrzucić do samochodu.
Niestety w Polsce kradną anteny, ja już straciłem SS1200... Ba, nawet szyby wybijają jak radio w środku, albo jakiś inny sprzęt, który można szybko sprzedać i zarobić kilka zł...
Auto leciwe, rysy, rdza, na zdjęciach tylko tak wygląda :-P
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Awatar użytkownika
KaeRZet
Posty: 484
Rejestracja: 2011-03-25, 17:47
Lokalizacja: USA

Post autor: KaeRZet »

OK. więc "zwracam honor" ? [mam nadzieje że dobrze piszę...]
Smutne te polskie realia... tutaj trudno zarobić na CB ... nie opłaca się chyba tego kraść ... choć słyszałem od jednego że lepiej przykrywać bluzka, szmatką cokolwiek sie ma :( on miał jedno z tych hi-power ... galaxy dx95hp ? więc przykrywa ...
jakkolwiek ...
SS1200 brzmi jak konkretna strata :( współczuje... sam bym się wkurzył jakby ktoś ukradł jakąkolwiek antenkę... czasami się wkurzam jak wracam ze sklepu a anteny powykręcane w różne strony ... ehhh ... sorki za spamik ...

Pozdrawiam...
Awatar użytkownika
Ferbus
Posty: 6215
Rejestracja: 2010-05-02, 11:43
Znak/ranga: 161CBF096
Lokalizacja: KO02LH

Post autor: Ferbus »

Pierwsze testy Wilson'a za mną...
Kolega Seba ze stacji bazowej, oddalony ok 6km w linni prostej ode mnie.
Porównanie:
Wilson FGT 4 na magnesie vs. Super Santiago 600 w dziurze.
Odbiorczo + 2s dla Wilson'a (9s, Santiago 7s), nadawczo + 1s dla Wilson'a (9s, Santiago 8s), co ciekawe... Pirat nadawczo szedł niżej o 1s od Santiago, a odbiorczo o 4s.
Zmieniłem również ustawienie wzmocniena na mic'u z 3/4 na full, na radiu mic gain z full na 3/4, ponieważ jak to powiedział mój respondent - idę jak z kartoflaka (zwykłego dynamika), po zmianie od razu lepiej, czyściej i głośniej, mam nadzieję, że jest w tym więcej prawdy, niż bajki.
Ot takie małe porównanie dla potomnych.
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Awatar użytkownika
Ferbus
Posty: 6215
Rejestracja: 2010-05-02, 11:43
Znak/ranga: 161CBF096
Lokalizacja: KO02LH

Post autor: Ferbus »

FGT 4 na klapie :-)

Obrazek
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Awatar użytkownika
Ferbus
Posty: 6215
Rejestracja: 2010-05-02, 11:43
Znak/ranga: 161CBF096
Lokalizacja: KO02LH

Post autor: Ferbus »

Nowa antenka, nowe zdjęcia :-D

Santiago 1200 by RM Italy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Niestety promiennikowi brakowało kilku cm, więc musiałem go przedłużyć:
Obrazek


Zrobiłem sobie gumową uszczelkę między główkę, a antenę, ponieważ była mała przerwa:
Obrazek
Obrazek


A tu zdjęcia z Pirat`em zamontowanym na stałe :mrgreen: :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Prototyp redukcji z M6 na PL:
Obrazek
Obrazek


Jednak podstawowy UC1 się do tego nie nadaje... Będę miał UC1 na RG213 i to będzie docelowa przejściówka :-)


RM po przedłużeniu ma 196,3cm i książkowy SWR 1,0-1,0-1,0.

Pirat zestroił mi się węziej niż na magnesie, tj: 1,4-1,0-1,4. Magnes - 1,3-1,1-1,3.
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Awatar użytkownika
mrrocky
Posty: 40
Rejestracja: 2013-09-01, 22:21
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: mrrocky »

Nie lepiej bylo kupic promiennik? Dosyc ciekawie to wyglada. Zacny ten SWR na takim zestawie ;)
Mobil: CRE 8900 + Diamond CR-11 + Motorola RSN4001A
Awatar użytkownika
Ferbus
Posty: 6215
Rejestracja: 2010-05-02, 11:43
Znak/ranga: 161CBF096
Lokalizacja: KO02LH

Post autor: Ferbus »

mrrocky, nie opłaca mi się :-P dodatkowo wcale mi to nie przeszkadza ;-) odpaść nie odpadnie na pewno.
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Zablokowany

Wróć do „Volkswagen”