VW Golf IV Variant - Jano0244
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
VW Golf IV Variant - Jano0244
Zapewne Ameryki nie odkryłem, ale mimo wszystko chciałbym się podzielić z wami sposobem montażu swojego zestawu CB w VW Golf IV kombi.
Wykonanie miało spełniać pewne ważne dla mnie założenia, tj. :
1. Brak widocznych trwałych ingerencji w auto, typu wycinanie, wiercenie, klejenie itp.
2. Brak widocznych, plączących się kabli.
3. Możliwość działania zestawu bez kluczyka w stacyjce (dłubiąc w garażu, auto stoi przed nim, a ja mam możliwość podsłuchiwania przez otwarte okna eteru).
4. Kompatybilność, czyli możliwość szybkiego demontażu w celu podłączenia radia w innym aucie.
5. Umieszczenie zewnętrznego głośnika NIE po swojej prawej stronie. Niestety przebyta choroba sprawiła, że moje prawe ucho słyszy słabiej i tylko niskie tony. Brak słyszalnych wyższych tonów sprawia mi dyskomfort.
Antena.
Zgodnie z pkt nr 1 moich założeń używam wyłącznie podstawy magnetyczne. Aktualnie Sirio ML145 o średnicy podstawy ok. 16cm.. W rezerwie pozostała „stara” Sirio 9cm, po face liftingu (wymiana folii aluminiowej, osłony gumowej, ponowne zarobienie i zalutowanie przewodu oraz jego zabezpieczenie przed przypadkowym wyrwaniem z podstawy), którą używałem przez 3 lata z AS100. Obecnie AS100 używam sporadycznie, właściwie tylko podczas wyjazdów do znajomych mieszkających w lesie.
Na co dzień w podstawę wkręcona jest Sirio Megawatt3000 z możliwością „kładzenia” przed wjazdem do garażu. Do używania dziwnego kluczyka można przywyknąć, ale chyba któregoś dnia śrubkę niekradkę wymienię na jakiegoś motylka. Kabel antenowy po wyjściu z podstawy chwycony pod relingiem i lewymi, tylnymi drzwiami wchodzi do wnętrza, a dalej pod siedzeniem i wzdłuż tunelu środkowego pod dywanikiem poprowadzony w pobliże radia. Szczerze mówiąc, można byłoby kabel poprowadzić bardziej „dyskretnie”, ale oryginalna jego długość 3,60m nie pozwala na wiele, a w sumie i tak prawie go wewnątrz nie widać.
Głośnik zewnętrzny
Wykorzystałem głośnik Nokia HFS-12 w podłużnej wersji. Wcześniej amputowany wraz z całą starą niemiecką instalacją głośnomówiącą z synowej Hondy Prelude. Instalacji poszła won, a głośnik od razu mi się spodobał.
Zgodnie z pkt 5 założeń, poszukiwałem odpowiedniego miejsca montażu. Najlepszym dla mnie rozwiązaniem było umieszczenie go centralnie, pod kolumną kierownicy. Głośnik przykręcony z przodu do oryginalnego uchwytu. Tył uchwytu to 4 śrubki 4mm, pod które podkręciłem wygięte ze stalowego drutu 2mm dwa „uszka”. Uszka te pokryte koszulką z kabla wsunięte w szczelinę pomiędzy osłoną kolumny kierowniczej i sąsiadujący z nią inny element konstrukcyjny. Kabel do głośnika pod plastikami poprowadzony do tunelu środkowego w bezpośrednie sąsiedztwo radia. Wbrew pozorom taki montaż głośnika jest bardzo stabilny, nic nie przesuwa się, nie puka i co najważniejsze zupełnie nie przeszkadza mi ani w prowadzeniu, ani we wsiadaniu/wysiadaniu z auta. Sam odsłuch z głośnika zamontowanego centralnie jest super.
Radio CB
W moim przypadku to małogabarytowy Yosan Pro120.
Tu złamałem schemat, każący większości użytkowników Golfika montować radio po prawej stronie tunelu, po stronie pasażera. Dla mnie znacznie lepszym rozwiązaniem jest umieszczenie radia po lewej stronie tunelu, po stronie kierowcy. Radio w ten sposób umieszczone jest bliżej kierowcy, pozwala mu na bardzo łatwe manewrowanie gałkami. Fakt, że nie ma się przed oczami wyświetlacza numeru kanału, ale wystarczy na moment odchylić prawą nogę, by zerknąć w razie konieczności. Montaż radia polega na przykręceniu go śrubkami fabrycznymi do dwóch niesymetrycznie wykonanych ze szprych od roweru wieszaków, pokrytych koszulką termokurczliwą. Z bardzo małymi wyjątkami jestem jedynym użytkownikiem auta, a gdyby nawet była konieczność przesunięcia fotela, to również wieszaki można swobodnie przesunąć. Nowe przewody zasilające dolutowałem do wiązki gniazda zapalniczki i pod plastikami tunelu podciągnąłem w pobliże radia, by na koniec zakończyć je złączem konektorowym. Druga strona złączki zamontowana jest na skróconych kablach radia, zaraz za gniazdem bezpiecznika. Oryginalny kabel zasilający, zakończony wtykiem do zapalniczki również został zaopatrzony w złącze konektorowe. W razie potrzeby wystarczy połączyć go z radiem, by podłączyć radio w innym aucie.
Mikrofon
To akurat nabytek ostatnich dni. Seryjny Densei EC2002. Podobno jestem dobrze słyszalny, jednak nie miałem jeszcze możliwości jego odsłuchu w innym radioodbiorniku.
Dodam jeszcze, że kilka dni temu byłem już zdecydowany na tuning radia, oczywiście u kol. Hasana. W ostatniej chwili jednak powstrzymałem się, gdyż stwierdziłem, że radio jest już dość mocno wyeksploatowane i potencjometry mają bardzo duże luzy. A wysuwanego przełącznika rg-gain prawie już nie czuć.
Chyba lepszym długodystansowym rozwiązaniem byłby zakup nowego radia, już po tuningu. I raczej takiego samego radyjka lub w bliźniaczej wersji Lafayette. Maleńkie, proste i skuteczne, mnie to pasi.
poprawiłem
cass
Wykonanie miało spełniać pewne ważne dla mnie założenia, tj. :
1. Brak widocznych trwałych ingerencji w auto, typu wycinanie, wiercenie, klejenie itp.
2. Brak widocznych, plączących się kabli.
3. Możliwość działania zestawu bez kluczyka w stacyjce (dłubiąc w garażu, auto stoi przed nim, a ja mam możliwość podsłuchiwania przez otwarte okna eteru).
4. Kompatybilność, czyli możliwość szybkiego demontażu w celu podłączenia radia w innym aucie.
5. Umieszczenie zewnętrznego głośnika NIE po swojej prawej stronie. Niestety przebyta choroba sprawiła, że moje prawe ucho słyszy słabiej i tylko niskie tony. Brak słyszalnych wyższych tonów sprawia mi dyskomfort.
Antena.
Zgodnie z pkt nr 1 moich założeń używam wyłącznie podstawy magnetyczne. Aktualnie Sirio ML145 o średnicy podstawy ok. 16cm.. W rezerwie pozostała „stara” Sirio 9cm, po face liftingu (wymiana folii aluminiowej, osłony gumowej, ponowne zarobienie i zalutowanie przewodu oraz jego zabezpieczenie przed przypadkowym wyrwaniem z podstawy), którą używałem przez 3 lata z AS100. Obecnie AS100 używam sporadycznie, właściwie tylko podczas wyjazdów do znajomych mieszkających w lesie.
Na co dzień w podstawę wkręcona jest Sirio Megawatt3000 z możliwością „kładzenia” przed wjazdem do garażu. Do używania dziwnego kluczyka można przywyknąć, ale chyba któregoś dnia śrubkę niekradkę wymienię na jakiegoś motylka. Kabel antenowy po wyjściu z podstawy chwycony pod relingiem i lewymi, tylnymi drzwiami wchodzi do wnętrza, a dalej pod siedzeniem i wzdłuż tunelu środkowego pod dywanikiem poprowadzony w pobliże radia. Szczerze mówiąc, można byłoby kabel poprowadzić bardziej „dyskretnie”, ale oryginalna jego długość 3,60m nie pozwala na wiele, a w sumie i tak prawie go wewnątrz nie widać.
Głośnik zewnętrzny
Wykorzystałem głośnik Nokia HFS-12 w podłużnej wersji. Wcześniej amputowany wraz z całą starą niemiecką instalacją głośnomówiącą z synowej Hondy Prelude. Instalacji poszła won, a głośnik od razu mi się spodobał.
Zgodnie z pkt 5 założeń, poszukiwałem odpowiedniego miejsca montażu. Najlepszym dla mnie rozwiązaniem było umieszczenie go centralnie, pod kolumną kierownicy. Głośnik przykręcony z przodu do oryginalnego uchwytu. Tył uchwytu to 4 śrubki 4mm, pod które podkręciłem wygięte ze stalowego drutu 2mm dwa „uszka”. Uszka te pokryte koszulką z kabla wsunięte w szczelinę pomiędzy osłoną kolumny kierowniczej i sąsiadujący z nią inny element konstrukcyjny. Kabel do głośnika pod plastikami poprowadzony do tunelu środkowego w bezpośrednie sąsiedztwo radia. Wbrew pozorom taki montaż głośnika jest bardzo stabilny, nic nie przesuwa się, nie puka i co najważniejsze zupełnie nie przeszkadza mi ani w prowadzeniu, ani we wsiadaniu/wysiadaniu z auta. Sam odsłuch z głośnika zamontowanego centralnie jest super.
Radio CB
W moim przypadku to małogabarytowy Yosan Pro120.
Tu złamałem schemat, każący większości użytkowników Golfika montować radio po prawej stronie tunelu, po stronie pasażera. Dla mnie znacznie lepszym rozwiązaniem jest umieszczenie radia po lewej stronie tunelu, po stronie kierowcy. Radio w ten sposób umieszczone jest bliżej kierowcy, pozwala mu na bardzo łatwe manewrowanie gałkami. Fakt, że nie ma się przed oczami wyświetlacza numeru kanału, ale wystarczy na moment odchylić prawą nogę, by zerknąć w razie konieczności. Montaż radia polega na przykręceniu go śrubkami fabrycznymi do dwóch niesymetrycznie wykonanych ze szprych od roweru wieszaków, pokrytych koszulką termokurczliwą. Z bardzo małymi wyjątkami jestem jedynym użytkownikiem auta, a gdyby nawet była konieczność przesunięcia fotela, to również wieszaki można swobodnie przesunąć. Nowe przewody zasilające dolutowałem do wiązki gniazda zapalniczki i pod plastikami tunelu podciągnąłem w pobliże radia, by na koniec zakończyć je złączem konektorowym. Druga strona złączki zamontowana jest na skróconych kablach radia, zaraz za gniazdem bezpiecznika. Oryginalny kabel zasilający, zakończony wtykiem do zapalniczki również został zaopatrzony w złącze konektorowe. W razie potrzeby wystarczy połączyć go z radiem, by podłączyć radio w innym aucie.
Mikrofon
To akurat nabytek ostatnich dni. Seryjny Densei EC2002. Podobno jestem dobrze słyszalny, jednak nie miałem jeszcze możliwości jego odsłuchu w innym radioodbiorniku.
Dodam jeszcze, że kilka dni temu byłem już zdecydowany na tuning radia, oczywiście u kol. Hasana. W ostatniej chwili jednak powstrzymałem się, gdyż stwierdziłem, że radio jest już dość mocno wyeksploatowane i potencjometry mają bardzo duże luzy. A wysuwanego przełącznika rg-gain prawie już nie czuć.
Chyba lepszym długodystansowym rozwiązaniem byłby zakup nowego radia, już po tuningu. I raczej takiego samego radyjka lub w bliźniaczej wersji Lafayette. Maleńkie, proste i skuteczne, mnie to pasi.
poprawiłem
cass
Ostatnio zmieniony 2014-02-10, 19:41 przez jano0244, łącznie zmieniany 9 razy.
President TaylorIII z zewn. rf-gain Samlex PR27M + Densei EC2002 po tuningu + Sirio Performer1000/Sirio Megawatt3000 Yosan Pro120 + Konektor Mini40 (rezerwa) / President Johnny III + Sirio AS100 (w aucie syna)
- cassiopeia
- Posty: 6364
- Rejestracja: 2011-03-26, 23:06
- Znak/ranga: 161CBF081
- Lokalizacja: Kalisz - najstarsze miasto w Polsce
- Has thanked: 3 times
- Kontakt:
-
- Posty: 6655
- Rejestracja: 2011-11-20, 20:42
- Znak/ranga: 161CBF131
- Lokalizacja: JO91QP
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
fajnie, te szprychy w koszulkach termokurczliwych mogą być inspiracją dla innych.
Ekipa KONEKTOR
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS
No to jeszcze raz zdjęcia:
http://obrazki.elektroda.pl/4443573300_1392057519.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/6443237800_1392057525.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/7307617500_1392057534.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/3435691200_1392057528.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/6835377600_1392057539.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/5191069900_1392057515.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/3471865500_1392057542.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/8198807300_1392058043.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/4443573300_1392057519.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/6443237800_1392057525.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/7307617500_1392057534.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/3435691200_1392057528.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/6835377600_1392057539.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/5191069900_1392057515.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/3471865500_1392057542.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/8198807300_1392058043.jpg
President TaylorIII z zewn. rf-gain Samlex PR27M + Densei EC2002 po tuningu + Sirio Performer1000/Sirio Megawatt3000 Yosan Pro120 + Konektor Mini40 (rezerwa) / President Johnny III + Sirio AS100 (w aucie syna)
Może i śmieszne te szprychy, ale chodziło mi o twardość i sztywność. I szprychy tu są idealne, choć ich gięcie nie jest łatwizną. Przy wyginaniu "uszek" do głośnika zabrakło mi i cierpliwości i siły, zastosowałem więc drut stalowy 2mm.AntekPabianice pisze:fajnie, te szprychy w koszulkach termokurczliwych mogą być inspiracją dla innych.
Gwarantuję, że nic nie puka. Radio wprawdzie podwieszone, ale opiera się dodatkowo o tunel i fotel.cassiopeia pisze:ciekawe rozwiązanie z montażem radia. nie puka po nierównościach
Ostatnio zmieniony 2014-02-10, 20:20 przez jano0244, łącznie zmieniany 1 raz.
President TaylorIII z zewn. rf-gain Samlex PR27M + Densei EC2002 po tuningu + Sirio Performer1000/Sirio Megawatt3000 Yosan Pro120 + Konektor Mini40 (rezerwa) / President Johnny III + Sirio AS100 (w aucie syna)
- cassiopeia
- Posty: 6364
- Rejestracja: 2011-03-26, 23:06
- Znak/ranga: 161CBF081
- Lokalizacja: Kalisz - najstarsze miasto w Polsce
- Has thanked: 3 times
- Kontakt:
- Piotrek-Bytom
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2011-05-28, 13:02
- Lokalizacja: Bytom JO90KI
Ależ oczywiście Piotrek. To rozwiązanie raczej wyłącznie dla sprzętu "kieszonkowego"Piotrek-Bytom pisze:Radio fajnie przy nodze zamocowane podoba mi się takie rozwiązanie ale to tylko z małymi CB
President TaylorIII z zewn. rf-gain Samlex PR27M + Densei EC2002 po tuningu + Sirio Performer1000/Sirio Megawatt3000 Yosan Pro120 + Konektor Mini40 (rezerwa) / President Johnny III + Sirio AS100 (w aucie syna)
jano0244 pisze:Ależ oczywiście Piotrek. To rozwiązanie raczej wyłącznie dla sprzętu "kieszonkowego"Piotrek-Bytom pisze:Radio fajnie przy nodze zamocowane podoba mi się takie rozwiązanie ale to tylko z małymi CB
Kolego dzięki Tobie chyba wiem jak już zamontować u siebie CB nie robiąc niczego w tapicerce i tak dalej...
Powiedz mi - Czy taki montaż radia się sprawdza? Chodzi tutaj głównie o samą jazde, czy radio podczas jazdy, ruszania, skręcania etc nie "lata" na tym montażu po środkowej konsoli? Rozumiem że to jest po prostu taki drut w powłoce gumowej, zgadza się? Z góry dziękuje za odp. Szerokości!
Mobil 1 - M tech legend I + Wilson Wil
- MichaleBielsko
- Posty: 191
- Rejestracja: 2013-01-12, 10:28
- Lokalizacja: JN99MU
Damian, radyjko "wisi" u mnie w ten sposób już rok, a może i półtora roku. Dopiero ostatnio uzupełniłem montaż o bezpośrednie pochowane kable: zasilający i głośnikowy.damian094 pisze:
Powiedz mi - Czy taki montaż radia się sprawdza? Chodzi tutaj głównie o samą jazde, czy radio podczas jazdy, ruszania, skręcania etc nie "lata" na tym montażu po środkowej konsoli? Rozumiem że to jest po prostu taki drut w powłoce gumowej, zgadza się? Z góry dziękuje za odp. Szerokości!
W normalnej eksploatacji nic nie spada ani nie zsuwa się, nie podskakuje. Jeden z uchwytów ma kształt haka, ten drugi zakończony jest płasko i opiera się w niewielkiej szczelinie między plastikiem tunelu i mieszkiem. Teoretycznie jest mniej stabilny, ale spełnia swoją rolę.
Drut powinien być sztywny i twardy, żeby się nie rozginał, dlatego wykorzystałem szprychy ze starego koła rowerowego. Przez dłuższy czas drut był w osłonie białej koszulki z kabla. Ostatnio syn stwierdził, że biały kolor tu nie pasi, zmieniłem więc na czarną koszulkę termokurczliwą. Uchwyty wyglądają na cieńsze i nawet lepiej trzyma ten z płaskim zakończeniem.
Szybki demontaż nie był dla mnie priorytetem. Auto mam garażowane, a w robocie stoi na strzeżonym firmowym parkingu. Przede wszystkim zależało mi na najlepszym wg mnie miejscu montażu, braku plączących się kabli i uwolnieniu gniazda zapalniczki do innych celów. Jak również szybkie przeniesienie do innego autka, w razie potrzeby, stąd zakończenie oryginalnych kabli zasilających (z wtykiem do gniazda zapalniczki) w kompatybilne złącze konektorowe.MichaleBielsko pisze:jano0244, i szybki demontaż jak ktoś mieszka w mieście i zostawia auto pod chmurką na noc a obawia się o radio
Gratuluję...
President TaylorIII z zewn. rf-gain Samlex PR27M + Densei EC2002 po tuningu + Sirio Performer1000/Sirio Megawatt3000 Yosan Pro120 + Konektor Mini40 (rezerwa) / President Johnny III + Sirio AS100 (w aucie syna)
VW Golf IV Variant - Jano0244
Trochę się wątek zakurzył...
W sumie niewiele się zmieniło, kilka miesięcy temu yosana 120pro zastąpił p.harryII.
Szprychowe uchwyty przełożone bez żadnych modyfikacji pasują nadal.
A yosan... no cóż, dalej pełni służbę, obecnie w viki C syna. Idąc moim śladem wygiął szprychy, zatopił je w termokurczliwych koszulkach i powiesił radyjko podobnie jak w moim golfiku, obok tunelu środkowego, ino po stronie pasażera.
I wygląd i praktyczność użycia są zachowane. Tylko zasilanie pozostało z gn. zapalniczki, tego umieszczonego przed tylną kanapą.
W sumie niewiele się zmieniło, kilka miesięcy temu yosana 120pro zastąpił p.harryII.
Szprychowe uchwyty przełożone bez żadnych modyfikacji pasują nadal.
A yosan... no cóż, dalej pełni służbę, obecnie w viki C syna. Idąc moim śladem wygiął szprychy, zatopił je w termokurczliwych koszulkach i powiesił radyjko podobnie jak w moim golfiku, obok tunelu środkowego, ino po stronie pasażera.
I wygląd i praktyczność użycia są zachowane. Tylko zasilanie pozostało z gn. zapalniczki, tego umieszczonego przed tylną kanapą.
President TaylorIII z zewn. rf-gain Samlex PR27M + Densei EC2002 po tuningu + Sirio Performer1000/Sirio Megawatt3000 Yosan Pro120 + Konektor Mini40 (rezerwa) / President Johnny III + Sirio AS100 (w aucie syna)
VW Golf IV Variant - Jano0244
I znowu zmiana... HarryII odjechał do Warszawki, gdzie pełni służbę w służbowej Pandzie synka. Yosany pro110 i pro120 zupełnie nie zdały egzaminu dużej zaszumionej i zakłóconej aglomeracji. Za to HII udało się młodemu tak ustawić, że w końcu ma z CB pożytek.
Ostatnio dzięki uprzejmości kolegi z lokalnej bazówki, miałem okazję potestować Alana18.
Odbiór dla ucha -niepowtarzalny, wręcz miodzio. Jednak jego zasięg odbioru jest znacząco mniejszy od poprzedników. Dziwnie to wygląda, Bardzo dobry odbiór bliskich silnych sygnałów i kiepski pozostałych. Tak jakby nie było środka (średnich zasięgów lub średnio silnych sygnałów). Po kilku dniach w mieście i w trasie diagnoza jedna: zupełny brak równowagi między zasięgiem nadawania i odbioru. Daleko nadaję, krótko słyszę.
Wróciłem do starego Y pro120, choć zapewne nie na długo, bo jakoś tak niechcący polubiłem presidenty.
Jeśli Hasanowi uda się zreanimowć Taylora III, prawdopodobnie to on zawiśnie na szprychach.
Ostatnio dzięki uprzejmości kolegi z lokalnej bazówki, miałem okazję potestować Alana18.
Odbiór dla ucha -niepowtarzalny, wręcz miodzio. Jednak jego zasięg odbioru jest znacząco mniejszy od poprzedników. Dziwnie to wygląda, Bardzo dobry odbiór bliskich silnych sygnałów i kiepski pozostałych. Tak jakby nie było środka (średnich zasięgów lub średnio silnych sygnałów). Po kilku dniach w mieście i w trasie diagnoza jedna: zupełny brak równowagi między zasięgiem nadawania i odbioru. Daleko nadaję, krótko słyszę.
Wróciłem do starego Y pro120, choć zapewne nie na długo, bo jakoś tak niechcący polubiłem presidenty.
Jeśli Hasanowi uda się zreanimowć Taylora III, prawdopodobnie to on zawiśnie na szprychach.
President TaylorIII z zewn. rf-gain Samlex PR27M + Densei EC2002 po tuningu + Sirio Performer1000/Sirio Megawatt3000 Yosan Pro120 + Konektor Mini40 (rezerwa) / President Johnny III + Sirio AS100 (w aucie syna)
VW Golf IV Variant - Jano0244
Alanek też może sobie powisieć na szprychach
http://przeklej.org/file/Qr76Su/20141105.135302.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://przeklej.org/file/upDE9s/20141105.135319.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://przeklej.org/file/Qr76Su/20141105.135302.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://przeklej.org/file/upDE9s/20141105.135319.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
President TaylorIII z zewn. rf-gain Samlex PR27M + Densei EC2002 po tuningu + Sirio Performer1000/Sirio Megawatt3000 Yosan Pro120 + Konektor Mini40 (rezerwa) / President Johnny III + Sirio AS100 (w aucie syna)