VW Caddy maxi van

Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator

viperek
Posty: 1
Rejestracja: 2011-01-24, 11:14
Lokalizacja: Warszawa

VW Caddy maxi van

Post autor: viperek »

Witam wszystkich serdecznie

Chciałbym się podzielić z Wami moją instalacją mobilka w służbowym VW Caddy maxi van. Z racji tego, że jest to auto służbowe, odpadało jakiekolwiek niszczenie wnętrza, czyli:
- stały uchwyt na dachu lub wiercenie w dachu,
- mocowanie CB do uchwytu na wkręty itd.

Autko fabrycznie wygląda tak: http://zapodaj.net/14d36ef9ec5dc.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Specyfikacja podłączonego zestawu:
- Alan 78 plus multi (wiem, wiem, stary szumofom, który będzie zmieniany na JFK II po modyfikacjach u Hasan-a),
- głośnik zewnętrzny Albrecht CB-250,
- uchwyt magnetyczny Sirio 160 mm (zakupiony świeżo, gdyż ostatnia antena odpadła z dachu z magnesem 145 mm przy raptem 120 km/h) położony na fragmencie folii magnetycznej (ochrona lakieru). Od wewnątrz (pod magnesem) umieściłem za fragmentem gumowej podkładki 2 małe magnesy neodymowe w wiadomym celu :evil:
- antena Sirio AS-145 PL,
- przedłużka kabla antenowego o długości 200 cm z beczką (niestety oryginalny przewód od podstawy magnetycznej był za krótki).

Opis instalacji:
1. Uchwyt magnetyczny zamontowany w tylnej części auta (najprościej jest odkręcić/przykręcić antenę).
2. Pod uchwytem od wewnątrz (konieczne zdemontowanie podsufitki w tylnej części bagażnika) umieściłem za gumową podkładką 2 małe (średnica około 50 mm) magnesy neodymowe.
3. Przewód antenowy wprowadzony do auta przez tylne prawe drzwi. Następnie jest on poprowadzony w kierunku przodu auta we wnęce przy suficie. Przewód można w miarę łatwo przeprowadzić, gdyż co kilkadziesiąt cm znajdują się oryginalne otwory, przez które można wyciągnąć przewód do końca i zacząć wpychać go ponownie dalej.
4. Po dojściu przewodem do rejonu prawych suwanych drzwi konieczne było zdemontowanie prawej ściany oddzielającej kabinę od części transportowej. Następnie poluzowanie górnej prawej półki i odkręcenie górnego uchwytu/rączki. Tamtędy przewód został przeprowadzony do prawej części górnej półki znajdującej się w kabinie. Dokręcenie przedłużki kabla antenowego i podpięcie do radyjka.
5. Radio umieszczone centralnie na środku półki, stąd prawą ręką można korygować SQ lub RF Gain (jak ktoś takowy posiada, nie mam tego problemu w moim starym Alanie). Przewód zasilający poprowadzony w prawą stronę po półce, po czym schodzi do uszczelki prawych drzwi i dalej pod schowkiem do rozgałęziacza zapalniczki. Na radyjko dodatkowo zostały przyklejone 2 rzepy (jeden w tylnej części, drugi na środku), które uniemożliwiają radiu latanie na prawo/lewo na półce. Pod przód radia podłożono czarną gąbkę, gdyż zaobserwowałem w czasie jazdy drgania odbiornika, co pogarszało znacząco komfort jazdy.
6. Uchwyt na mikrofon/gruszkę przyklejony za pomocą 2-stronnej taśmy klejącej TESSA (5 mb kosztuje w Castoramie około 40 zł) na prawo od odbiornika. Przewód zwisa trochę i lata, jednak idzie się do tego przyzwyczaić. W razie nie używania CB, przewód można wrzucić na prawą stronę półki i po problemie.
7. Głośnik zewnętrzny przyklejony pod samym radiem na tasmę 2-stronną TESSA. Przewód poprowadzony w prawą stronę do fabrycznego otworu umieszczonego nad uchylną podsufitką i dalej do radia.

To co istotne, to radyjko jest nieźle schowane, co ma jednak swoje wady (nie widać wyświetlacza i trzeba nauczyć się na pamięć, które pokrętło co robi). Jednak powyższy system jest bezinwazyjny, czyli mogę go zdemontować bez pozostawienia śladów (mam nadzieję, że odkleję TESSĘ, bo jest bardzo mocna).

Zdjęcia:
http://zapodaj.net/5bb8f32dc69dc.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/7100ec3800f0a.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/2e9ebdf3593ab.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/8fbd81ecab6b6.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/f41aa704a6bdf.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/537d1e986cfc2.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/e769ccfd33779.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/b2873cb9ddae7.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/3fc85ea13c6e1.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/6e6bc4bba7ee1.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/18211c06e29e6.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Pozdrawiam
Piotrek

P.S.
Gdyby nie dzielna pomoc mojej żony (przy przeciskaniu kabla oraz mocowaniu na rzepy), to powyższa instalacja wyglądałaby zdecydowanie gorzej :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen”