Volvo 440 - Alan 28, Sirio Titanium 1400 i problem z UKF

Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator

Awatar użytkownika
thinkpad
Posty: 147
Rejestracja: 2013-05-04, 13:27
Lokalizacja: Serock / Katowice Ligota
Kontakt:

Post autor: thinkpad »

Jeszcze nigdy nie przekręciłem powyżej 3/4 volume - w konsoli zrobiłem dziurę pod głośnikiem i cała obudowa działa jak komora akustyczna. Drugiej półeczki się już nie pozbędę, gdzieś trzeba duperele trzymać :) Zwykle mam połowę głośności i w trasie wszystko świetnie słyszę, dopiero powyżej 140 robi się głośno (a tyle robię jedynie w trasie).
Volvo 440, Honda CB250N Superdream, Yamaha Slider
Mój montaż - President Herbert I, Sirio Titanium 1400 / T3 27
AntekPabianice
Posty: 6654
Rejestracja: 2011-11-20, 20:42
Znak/ranga: 161CBF131
Lokalizacja: JO91QP
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: AntekPabianice »

Jeśli uważasz, że jest ok, to nikt nikogo do niczego nie zmusza ;-)
Najważniejsza jest funkcjonalność dla samego użytkownika.
Ekipa KONEKTOR
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS
Awatar użytkownika
thinkpad
Posty: 147
Rejestracja: 2013-05-04, 13:27
Lokalizacja: Serock / Katowice Ligota
Kontakt:

Post autor: thinkpad »

Korzystając z okazji, mam jeszcze jedno pytanie - z czystej ciekawości rozebrałem gruszkę (działała w 100%) i odlutował się jeden drucik - teraz nie działa przycisk "down" do zmiany kanałów w dół. Załączam fotkę - czy mam ten czerwony, luźny kabel przylutować w najbliższe wolne miejsce na tym - no właśnie, nie wiem jak to nazwać, ale na pewno wystaje z tego przycisk do nadawania. Kabelek musiał się trzymać na włosku BTW.

Obrazek
Volvo 440, Honda CB250N Superdream, Yamaha Slider
Mój montaż - President Herbert I, Sirio Titanium 1400 / T3 27
Awatar użytkownika
thinkpad
Posty: 147
Rejestracja: 2013-05-04, 13:27
Lokalizacja: Serock / Katowice Ligota
Kontakt:

Post autor: thinkpad »

Obadałem schemat i przylutowałem tam, gdzie trzeba było (nie tam, gdzie mi się wydawało). Nie wiecie, czy warto pchać się w jakieś modyfikacje mica / radia? Zmiana anteny czy radia nie wchodzi w grę :) Jedynie mam zamiar dokupić filtry na pompę paliwa i spróbować wykonać ekran na przewody zapłonowe - nie wiem, czy ma to większy sens, ale nie szkodzi spróbować...

Dodam, że stojąc przed domem rozmawiam bezproblemowo z serwisem CB oddalonym o 6km w linii prostej - a pomiędzy nami las i górki, serwis jest prawie nad Narwią. Nadaję z T3-27. Odbieram mobilków jadących dk61 przy której jest serwis. Co śmieszniejesze, na Titanium 1400 spod domu nigdy nikogo nie wywołałem, ani na 19 ani na żadnym innym kanale (21, 28).
Volvo 440, Honda CB250N Superdream, Yamaha Slider
Mój montaż - President Herbert I, Sirio Titanium 1400 / T3 27
bolwerk
Posty: 50
Rejestracja: 2013-08-29, 21:52
Znak/ranga: SQ6SGT
Lokalizacja: Brzeg/JO80RU

Post autor: bolwerk »

Czyli organoleptycznie wychodzi, że T3-27 jest lepsza, czyli może mieć większy zysk.

Najłatwiej porównasz anteny w tych samych warunkach. Skoro masz serwis i możliwość przeprowadzenia pogawędki przetestuj obydwie anteny i będziesz wiedział, która w Twoim przypadku zapewnia lepsze osiągi.

Na odbiór ma wpływ kilka czynników i nawet inaczej ustawione auto może spowodować, że nie będziesz kogoś słyszał.

W niedzielę albo w sobotę z Tatem prowadziłem próby nowego nabytku dla Taty czyli Presidenta Jacksona II i wyniki były momentami zaskakujące ale to nie na ten temat.

Ze spliterami tak czasami jest. Koledze instalowałem taki zestaw i okazało się, że kompletnie u niego się to nie sprawdziło. Fakt, że antenkę to ma tragiczną ale nie chciał innej.
Dość ciekawe, że u Ciebie podpięcie tylko gorącej żyły nie pomogło. Widać, Twój egzemplarz 440 nie cierpi kombinacji alpejskich. Obecnie nie mam radia w samochodzie i antena przez spliter idzie tylko do radia FM i nie mam problemów z odbieraniem stacji radiowych.

Teraz nie pamiętam ale chyba w czwartek jak warunki propagacyjne były bardzo dobre to w FMie z rosjaninem porozmawiałem. Był zaskoczony bo myślał, że jaja sobie robię i jestem gdzieś obok niego. Jego rozmówcy nie odbierałem i nawet spliter nie przeszkodził a w tle cały czas grało radio.

Najważniejsze, że problem masz rozwiązany i wszystko działa jak należy.

Pozdrawiam...
Grzegorz
Awatar użytkownika
thinkpad
Posty: 147
Rejestracja: 2013-05-04, 13:27
Lokalizacja: Serock / Katowice Ligota
Kontakt:

Post autor: thinkpad »

Pojeździłem troszkę, także w mieście (Warszawa) - RF Gain się w końcu do czegoś przydaje :) Odłączam bezpiecznikiem pompę paliwa i jest dużo lepiej w kwestii zakłóceń - znalazłem już filtry ze sprzętu AGD które mogę założyć przed CB i wtedy może uda się wyeliminować to piszczenie - a tym samym poprawić odbiór lepiej niż zmianą anteny. Oprócz tego strasznie szumią wycieraczki i pompka spryskiwaczy, ale nie jest to stałe zakłócenie i aż tak nie przeszkadza. Będę kombinował w przypływie wolnego czasu.

Dzisiaj z premedytacją pojechałem w Wawie Płochocińską - wiedziałem z radia, że jest kontrola. Oczywiście, zatrzymali mnie, ale jak usłyszeli radio to nawet nie musiałem dmuchać :) 9 kontrola od roku, mam szczęście. Tylko w lutym, czerwcu i sierpniu mnie nie zatrzymali... Na razie 8:1 dla mnie :P
Volvo 440, Honda CB250N Superdream, Yamaha Slider
Mój montaż - President Herbert I, Sirio Titanium 1400 / T3 27
bolwerk
Posty: 50
Rejestracja: 2013-08-29, 21:52
Znak/ranga: SQ6SGT
Lokalizacja: Brzeg/JO80RU

Post autor: bolwerk »

Tak. Zakłócenia od praktycznie wszystkich urządzeń elektrycznych w tym samochodzie to chyba standard.

Ja już sobie odpuściłem jak zaczął do radia wchodzić wtryskiwacz. Taki urok tych samochodów. Zanim zaczniesz instalować dodatkowe filtry na zasilaniu radia to odepnij antenę. Może się okazać, że zakłócenia wchodzą przez antenę i wtedy możesz spokojnie sobie odpuścić instalację filtrów na linii zasilającej.

Mi tak zakłócenia od wtryskiwacza wchodzą i jeszcze mam w planach instalację kondensatora ale jakoś nie mam już ochoty z tym walczyć.

Pozdrawiam...
Grzegorz
Awatar użytkownika
thinkpad
Posty: 147
Rejestracja: 2013-05-04, 13:27
Lokalizacja: Serock / Katowice Ligota
Kontakt:

Post autor: thinkpad »

Na volvoforum pisali, że filtr przeciwzakłóceniowy z pralki przed pompą paliwa daje radę, więc nic mi nie szkodzi spróbować. Szczególnie, że jedynie pisk od pompy paliwa jest uciążliwy, reszta to szczegóły.
Volvo 440, Honda CB250N Superdream, Yamaha Slider
Mój montaż - President Herbert I, Sirio Titanium 1400 / T3 27
bolwerk
Posty: 50
Rejestracja: 2013-08-29, 21:52
Znak/ranga: SQ6SGT
Lokalizacja: Brzeg/JO80RU

Post autor: bolwerk »

Faktycznie :D

Zapomniałem o filtrze od pralki do pompy paliwa! Żebyś widział minę gościa na szrocie jak wyjaśniłem mu do czego potrzeba mi ten filtr.

Dostałem go w efekcie za darmo ale chyba do tej pory ma mnie za wariata.

Trochę OT się zrobił.

Więc nie przeciągam struny.

Pozdrawiam...
Grzegorz
Awatar użytkownika
thinkpad
Posty: 147
Rejestracja: 2013-05-04, 13:27
Lokalizacja: Serock / Katowice Ligota
Kontakt:

Post autor: thinkpad »

Jak widać w dziale Giełda, decyduję się powoli na dopracowanie zestawu, przy okazji poprawiając same radio - w zimie pewnie nie będę jeździł tyle, co aktualnie (2,5kkm w październiku) ale gdy tylko zacznie się sezon - cb znowu będzie mi bardzo przydatne :) Przy okazji, doszedłem do tego że przydałby mi się uchwyt na gruszkę - chciałbym zakupić ten od cbpawexa czarny lub fluorescencyjny, gruszka wisiałaby tak:
Obrazek

Przy okazji, mam minimalnie uszkodzoną wtyczkę . Może ktoś miałby ten element z uszkodzonej wtyczki? Bo nie wiem, czy jest sens wymieniać całą dla takiej dupereli - szczególnie, że nie wpływa na użytkowanie w żadnym stopniu.Obrazek
Volvo 440, Honda CB250N Superdream, Yamaha Slider
Mój montaż - President Herbert I, Sirio Titanium 1400 / T3 27
bolwerk
Posty: 50
Rejestracja: 2013-08-29, 21:52
Znak/ranga: SQ6SGT
Lokalizacja: Brzeg/JO80RU

Post autor: bolwerk »

Wtyczkę za parę złotych kupisz ale najtaniej będzie nieśmiertelną opaską zaciskową :-)

Natomiast miejsce montażu jeszcze przemyśl. Też miałem tak przymocowany mikrofon ale okazało się, że jest to nieporęczne ze względu na włącznik wycieraczek. Ostatecznie zaczep mikrofonu przymocowałem do tej wnęki na drobniaki. Ponieważ i tak z niej nie korzystałem to wyrok zapadł szybko.

Zanim tam powiesisz cokolwiek to przymierz się do tego. Niech ktoś Ci potrzyma mikrofon w tym miejscu a Ty siedząc tak jak jedziesz sięgaj po niego. Myślę, że szybko złapiesz dlaczego nie jest to dobre rozwiązanie. Test zrób w trakcie jazdy bo wtedy poczujesz dlaczego Ci to odradzam. Na postoju miejsce wydawało się świetne ale w trasie a zwłaszcza w nocy już nie za bardzo.

Pozdrawiam...
Awatar użytkownika
thinkpad
Posty: 147
Rejestracja: 2013-05-04, 13:27
Lokalizacja: Serock / Katowice Ligota
Kontakt:

Post autor: thinkpad »

OK, dzięki, jeszcze to przemyślę :) Wnęka na drobniaki się przydaje - na drobniaki zresztą - ale jak przyjdzie co do czego to ją poświęcę i już :)
Volvo 440, Honda CB250N Superdream, Yamaha Slider
Mój montaż - President Herbert I, Sirio Titanium 1400 / T3 27
Awatar użytkownika
thinkpad
Posty: 147
Rejestracja: 2013-05-04, 13:27
Lokalizacja: Serock / Katowice Ligota
Kontakt:

Post autor: thinkpad »

Dorobiłem uchwyt z drucika pod schowkiem na drobniaki - z minuta pracy, tylko musiałem sobie o tym przypomnieć. W końcu nie będę szukał gruszki po całym aucie, żeby powiedzieć "czysto miałeś, kolego" :)

Obrazek
Volvo 440, Honda CB250N Superdream, Yamaha Slider
Mój montaż - President Herbert I, Sirio Titanium 1400 / T3 27
Awatar użytkownika
kubaopp
Posty: 4917
Rejestracja: 2012-04-02, 17:14
Lokalizacja: LN32DW Benoy-Vedeno
Kontakt:

Post autor: kubaopp »

zapodaj sobie 1818 do tego radia
ML145 +DNT Strato FM
Awatar użytkownika
thinkpad
Posty: 147
Rejestracja: 2013-05-04, 13:27
Lokalizacja: Serock / Katowice Ligota
Kontakt:

Post autor: thinkpad »

Najpierw zrobię modulację i zimne luty, jak mi większość radzi :) a potem faktycznie, będę szukał jakiegoś majka, może nawet czegoś droższego niż Farun.
Volvo 440, Honda CB250N Superdream, Yamaha Slider
Mój montaż - President Herbert I, Sirio Titanium 1400 / T3 27
ODPOWIEDZ

Wróć do „Volvo”