Triflex vs Tajfun vs Vermont vs .....
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
Triflex vs Tajfun vs Vermont vs .....
Witam.
Z racji że muszę na samochodzie zamontować antenkę, która pójdzie w miejsce oryginalnej fm, wyglądającą też w miarę podobnie i zdając sobie sprawę, że nie ma co oczekiwać po takiej antenie cudów jeśli chodzi o zasięgi. Samochód to Toytoa Corolla E12 (antena z tyłu dachu).
Czytając wątki dotyczące tych anten trochę sobie naświetliłem ale może coś w Waszych doświadczeniach się zmieniło, mam kilka pytań:
1. Która z w.w. anten daje najlepsze osiągi jeśli chodzi o zasięg? Jeśli jest jakaś inna proszę o sugestie.
2. Ponieważ (poza triflexem) są to anteny CB to co lepiej kupić antenę wewnętrzną czy może spliter (który)?
3. Może zamiast anteny w miejsce fm użyć anteny klejonej do szyby (BGU) co zaoszczędzi też czasu i kosztów lub może jakieś sugestie podobnych anten.
4. Jakie radio do takich anten zastosować, osobiście skłaniam się do Yosana CB-100, bo mały, zgrabny, serwis na miejscu a przy takiej małej antenie brak RFG chyba nie powinien przeszkadzać, rozważam jeszcze Lafayette Venus lub Albrehta AE-6890, wszystko przez osobny panel, ale nie zamykam się w 100% na takie radio. Osobiście mam Yosana CB-300 i poza czkawką dla silnych sygnałów w ASQ dość go sobie chwalę dlatego do tego auta myślałem o CB-100, ale jestem otwarty na sugestie.
Proszę nie pisać o magnesach, zwykłej antenie w dziurce itp. bo to już odrzuciłem i nie mogę zastosować, poza tym mam AS-100 i Floridę na magnesach ale w tym przypadku nie mogę ich zastosować.
Dodatkowo w większości zestaw będzie używany przez kobietę więc chce jej maksymalnie ułatwić korzystanie z tego zestawu aby nie zraziła się do tego. Główne zastosowanie tego zestawu to informacja co dzieje się na drodze (korki, miśki, objazdy) gdyż codziennie pokonuje 70km.
Z racji że muszę na samochodzie zamontować antenkę, która pójdzie w miejsce oryginalnej fm, wyglądającą też w miarę podobnie i zdając sobie sprawę, że nie ma co oczekiwać po takiej antenie cudów jeśli chodzi o zasięgi. Samochód to Toytoa Corolla E12 (antena z tyłu dachu).
Czytając wątki dotyczące tych anten trochę sobie naświetliłem ale może coś w Waszych doświadczeniach się zmieniło, mam kilka pytań:
1. Która z w.w. anten daje najlepsze osiągi jeśli chodzi o zasięg? Jeśli jest jakaś inna proszę o sugestie.
2. Ponieważ (poza triflexem) są to anteny CB to co lepiej kupić antenę wewnętrzną czy może spliter (który)?
3. Może zamiast anteny w miejsce fm użyć anteny klejonej do szyby (BGU) co zaoszczędzi też czasu i kosztów lub może jakieś sugestie podobnych anten.
4. Jakie radio do takich anten zastosować, osobiście skłaniam się do Yosana CB-100, bo mały, zgrabny, serwis na miejscu a przy takiej małej antenie brak RFG chyba nie powinien przeszkadzać, rozważam jeszcze Lafayette Venus lub Albrehta AE-6890, wszystko przez osobny panel, ale nie zamykam się w 100% na takie radio. Osobiście mam Yosana CB-300 i poza czkawką dla silnych sygnałów w ASQ dość go sobie chwalę dlatego do tego auta myślałem o CB-100, ale jestem otwarty na sugestie.
Proszę nie pisać o magnesach, zwykłej antenie w dziurce itp. bo to już odrzuciłem i nie mogę zastosować, poza tym mam AS-100 i Floridę na magnesach ale w tym przypadku nie mogę ich zastosować.
Dodatkowo w większości zestaw będzie używany przez kobietę więc chce jej maksymalnie ułatwić korzystanie z tego zestawu aby nie zraziła się do tego. Główne zastosowanie tego zestawu to informacja co dzieje się na drodze (korki, miśki, objazdy) gdyż codziennie pokonuje 70km.
Odpuść sobie Triflexa, Tajfuna i wynalazki klejone do szyb ... oraz TwinCara. Vermont jeszcze jako tako .... zastanów się nad Indianą - bardzo fajna i zgrabna antenka.
Na triflexie, tajfunie szału nie będzie zasięg na trasie może z 4 km - relacje o 6 - 10 km są przesadzone i bym im nie wierzył podobnie z czymś co nazywają anteną CB klejoną na szybę - szkoda czasu, kasy i nerwów. TwinCar to też badziewie a przeróbki na Dv czy PL są pożałowania godne - zobacz jak w większości wyglądają, przy przeróbce na PL podstawa gniazda ma mniejszą średnicę od anteny i wygląda to dziwnie i co najmniej nie solidnie .... jedyna sensowna przeróbka TwinCara jaką widziałem była właśnie na główce DV od Indiany - antenka bardzo dobra i fajna trochę niedoceniana - wygląda jak prętowa FMka, Vermont jest króciutki jakieś 70 cm, Indiana ok 120cm
http://allegro.pl/antena-cb-president-i ... 62646.html
Na triflexie, tajfunie szału nie będzie zasięg na trasie może z 4 km - relacje o 6 - 10 km są przesadzone i bym im nie wierzył podobnie z czymś co nazywają anteną CB klejoną na szybę - szkoda czasu, kasy i nerwów. TwinCar to też badziewie a przeróbki na Dv czy PL są pożałowania godne - zobacz jak w większości wyglądają, przy przeróbce na PL podstawa gniazda ma mniejszą średnicę od anteny i wygląda to dziwnie i co najmniej nie solidnie .... jedyna sensowna przeróbka TwinCara jaką widziałem była właśnie na główce DV od Indiany - antenka bardzo dobra i fajna trochę niedoceniana - wygląda jak prętowa FMka, Vermont jest króciutki jakieś 70 cm, Indiana ok 120cm
http://allegro.pl/antena-cb-president-i ... 62646.html
FT 450D, FT 7800E, FT 857D, VX6
Moonraker GP-2500, Lafayette MA 1500
Moonraker GP-2500, Lafayette MA 1500
Inna - Sirio t3 27 dając ją pod niedużym kątem, będzie wyglądała jak FMka i chyba będzie to lepsze rozwiązanie od tych nad którymi się zastanawiasz...
Ostatecznie jak coś to Vermont.
Ostatecznie jak coś to Vermont.
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Popieram - T3 27, albo Vermont - będą wyglądać jak FM'ka. Do tego nawet dobry zasięg (do 5-6km w trasie) co na antenę takiej długości jest dobrym wynikiem.Ferbus pisze:Inna - Sirio t3 27 dając ją pod niedużym kątem, będzie wyglądała jak FMka i chyba będzie to lepsze rozwiązanie od tych nad którymi się zastanawiasz...
Ostatecznie jak coś to Vermont.
Mobil 1: U68XL + FD2020 + Sirio T2000
Baza: Superstar 360FM + Densei EC2002 + Antron A99
Sprzedam: Cobra 21LTD, Alan 18, anteny. Info na PW
Baza: Superstar 360FM + Densei EC2002 + Antron A99
Sprzedam: Cobra 21LTD, Alan 18, anteny. Info na PW
też mi się wydaję ze około 150cm to takie minimum, dla mnie wynalazki typu triflex to bzdura na którą szkoda kasy i pracy wykonanej w montaż w fabrycznym miejscu, wiem że odrzuciłeś magnes ale wolal bym coś na magnesie niż takie wynalazki w dziurce
MAGNUM S-9 + RF Limited CR577 + SIRTEL SANTIAGO 1200 + NOKIA SP-3
Dla uściślenia to nie wykluczam dużej anteny na magnesie przy większych wyprawach.
To ma być zestaw na co dzień który nie kusi złodzieja oraz nie trzeba o nim myśleć (zakładać, ściągać i tak w kółko). Gdyby auto stało w garażu to byłaby by antena w miejsce po fm co najmniej 1,5m.
Jak na razie skłaniam się chyba bardziej do triflexa.
Ale uwagi mile widziane.
To ma być zestaw na co dzień który nie kusi złodzieja oraz nie trzeba o nim myśleć (zakładać, ściągać i tak w kółko). Gdyby auto stało w garażu to byłaby by antena w miejsce po fm co najmniej 1,5m.
Jak na razie skłaniam się chyba bardziej do triflexa.
Ale uwagi mile widziane.
Ja mam dość i też przymierzam się do czegoś takiego (1.5 roku temu 'poszła' sirio turbo2000 z fiata obcięta przy magnesie,a parę dni temu taka sama na verso e12 wisiała-ktoś chciał na siłę wyciągnąć pod galerią w biały dzień na szczęście bez sukcesu i większych szkód) i myślę o spliter MIX-27 i president Vermont bo dłuższa od obu sirio-można do pionu postawić i może ciut lepszy zasięg ,jedynie martwi czy większych prędkościach się nie położy samoczynnie.Parkingi podziemne się przede mną otworzą i lepkie palce zostawią w spokoju,szybki wypad do 100km powinno to wytrzymać.
atena+sirio turbo2000
szerokiej ..................
szerokiej ..................