Konserwacja Turbo 5000 po zimie...

Tutaj, możecie zadawać pytania związane z wykonaniem naprawy, przeróbki, instalacji itp.
(tutaj nie pytamy o zakup radia/anteny!)

Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator

Awatar użytkownika
JayJay
Posty: 488
Rejestracja: 2012-06-27, 14:32
Lokalizacja: Białystok KO13ND

Konserwacja Turbo 5000 po zimie...

Post autor: JayJay »

Kilka dni temu postanowiłem wypalić oznaczenia na cewce T5000,
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... b255a.html
w związku z tym musiałem zdemontować cewkę. Zauważyłem, że po promienniku w czasie zimy spływała sól drogowa. Postanowiłem ja wyczyścić oraz zobaczyć jak wygląda od środka. Z rozebraniem cewki nie było najmniejszego problemu...
Jednak po złożeniu swr oszalał...
Okazało się, że podczas dokręcania górnej części trzymającej promiennik użyłem zbyt dużo siły. I powstała przerwa w miejscu zaznaczonym na czerwono...
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 181b8.html
Miedziany pierścień cewki nie zwierał z podstawą. Na szczęście miałem w CRE ustawioną ochronę wysokiego swr'a.
Mocniejsze skręcenie powstrzymało obracanie się obudowy, jednak nie było zbyt dobrym rozwiązaniem.
Na chwilę obecną problem zaleczyłem, ale będę musiał to jakoś zabezpieczyć...
Aby zapobiec spluwaniu wody przez gumowe zabezpieczenie cewki postanowiłem pod gumę dać troszeczkę wazeliny ;-)
CRE 8900 knktr v.2; 575m6; RM KL 405; T5000; RSN4001A
AT-6666 knktr v.2; EC-2018 Turbo; HP 4000; RSN4001A
JFK II knktr v.2; CR577; B300p; T5000; CB-250
SMART knktr v.2; B150; MW4000; CB-250
Awatar użytkownika
Sahim
Posty: 1438
Rejestracja: 2009-04-15, 14:27
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Sahim »

Ja mogę dodać że to miejsce które zaznaczyłeś na czerwono często ulega uszkodzeniu w różnych antenach Sirio. Spotkałem już dwa takie przypadki. Pomogło oczyszczenie i dokręcenie - ale trzeba uważać na to miejsce.
Awatar użytkownika
JayJay
Posty: 488
Rejestracja: 2012-06-27, 14:32
Lokalizacja: Białystok KO13ND

Post autor: JayJay »

Tak się zastanawiam jak mogę to ponownie trwale połączyć...
Na chwilę obecną wcisnąłem cienki drucik pomiędzy plastikową obudowę a miedziany pierścień...
CRE 8900 knktr v.2; 575m6; RM KL 405; T5000; RSN4001A
AT-6666 knktr v.2; EC-2018 Turbo; HP 4000; RSN4001A
JFK II knktr v.2; CR577; B300p; T5000; CB-250
SMART knktr v.2; B150; MW4000; CB-250
Awatar użytkownika
Ferbus
Posty: 6215
Rejestracja: 2010-05-02, 11:43
Znak/ranga: 161CBF096
Lokalizacja: KO02LH

Post autor: Ferbus »

JayJay pisze:Tak się zastanawiam jak mogę to ponownie trwale połączyć...
Ale trwale, że trwale? - zalutować.
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Awatar użytkownika
Sahim
Posty: 1438
Rejestracja: 2009-04-15, 14:27
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Sahim »

Ferbus pisze:Ale trwale, że trwale? - zalutować.
Trochę problem bo to jest kawał metalu, lutownicę trzeba by chyba taką "do rynien", małą to tylko można trochę cyny "nasmarkać" ;-)
Awatar użytkownika
JayJay
Posty: 488
Rejestracja: 2012-06-27, 14:32
Lokalizacja: Białystok KO13ND

Post autor: JayJay »

Dokładne... lutowanie chyba raczej nie wchodzi w grę... Trzeba by było opuścić ten czarny izolator trochę niżej, domowymi sposobami nie dałem rady ;-)
CRE 8900 knktr v.2; 575m6; RM KL 405; T5000; RSN4001A
AT-6666 knktr v.2; EC-2018 Turbo; HP 4000; RSN4001A
JFK II knktr v.2; CR577; B300p; T5000; CB-250
SMART knktr v.2; B150; MW4000; CB-250
Awatar użytkownika
alban
Posty: 533
Rejestracja: 2013-07-01, 19:18
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: alban »

Ale to się wyrwało z tej obudowy, czy co?
Bo nie wiem czy u mnie to samo się stało bo u mnie też zaczeła się kręcić obudowa i dokręciłem trochę :P
Aż boję się teraz to rozbierać :(
Awatar użytkownika
Ferbus
Posty: 6215
Rejestracja: 2010-05-02, 11:43
Znak/ranga: 161CBF096
Lokalizacja: KO02LH

Post autor: Ferbus »

Sahim pisze:
Ferbus pisze:Ale trwale, że trwale? - zalutować.
Trochę problem bo to jest kawał metalu, lutownicę trzeba by chyba taką "do rynien", małą to tylko można trochę cyny "nasmarkać" ;-)
No tak, najlepiej taką "siekierką" :-P
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Awatar użytkownika
Florek
Posty: 789
Rejestracja: 2012-05-03, 14:27
Lokalizacja: Szczecin / Pyrzyce

Post autor: Florek »

Tak jak rozmawialismy przez telefon lutownica oporowa dobrze wyczysc i ogien. Ewentualnie dobrze oczysc i mini palnik (takie male reczne) i wtedy cyna powinno zdac egzamin.
Nissan Pulsar:
Yosan Micro V2 KNKTR
Sirio Snake 27
Nagoya RB-400V Black

Chevrolet Captiva:
Anytone Apollo Road Blues V2.5
Sirio Titanium 800
Awatar użytkownika
artega7
Posty: 382
Rejestracja: 2012-08-31, 18:52
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: artega7 »

Kilka dni temu postanowiłem wypalić oznaczenia na cewce T5000,
A jak to zrobiłeś?
Mobil 1: President HARRY III by Konektor + Sirio Turbo 5000 + Uniden BC23A
Mobil 2: AnyTone SMART+ Sirio ML-145 Mag + Uniden ESP-12
Mobil 3: ALINCO DR-135-DX by Konektor + SIRIO T-3 27 + Uniden ESP-5
Awatar użytkownika
Ferbus
Posty: 6215
Rejestracja: 2010-05-02, 11:43
Znak/ranga: 161CBF096
Lokalizacja: KO02LH

Post autor: Ferbus »

artega7 pisze:
Kilka dni temu postanowiłem wypalić oznaczenia na cewce T5000,
A jak to zrobiłeś?
Właśnie..? Bo ładnie Ci to wyszło :-)
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Awatar użytkownika
Florek
Posty: 789
Rejestracja: 2012-05-03, 14:27
Lokalizacja: Szczecin / Pyrzyce

Post autor: Florek »

Bardzo latwo :-) Oddał do wypalenia laserem hehe... Nie wiedziałem, że na czernym tez to dobrze wygląda ponieważ oddał by ss1200 do wypalenia zanim mi wysłał :-P
Nissan Pulsar:
Yosan Micro V2 KNKTR
Sirio Snake 27
Nagoya RB-400V Black

Chevrolet Captiva:
Anytone Apollo Road Blues V2.5
Sirio Titanium 800
Awatar użytkownika
SP9
Posty: 8032
Rejestracja: 2011-05-22, 13:01
Lokalizacja: NH

Post autor: SP9 »

Z tym wypalaniem...pomysł przedni!!! Ile cię to wyszło? Co do zabezpieczenia cewki..ja posmarowałem w swojej cewkę wazeliną, po zimie rozkręciłem... przetarłem..i posmarowałem na nowo
FT 450D, FT 7800E, FT 857D, VX6
Moonraker GP-2500, Lafayette MA 1500
Awatar użytkownika
Florek
Posty: 789
Rejestracja: 2012-05-03, 14:27
Lokalizacja: Szczecin / Pyrzyce

Post autor: Florek »

Wojtek KR dobrze zrozumiałem? Rozkreciles i w środku posmarowales cewkę (uzwojenie)? Jak to wyglądało po zimie? Ja w ss1200 dałem wszędzie gdzie można gumowe uszczelki. Między główkę a antenę dałem uszczelkę sylikonowa od ml145.
Z tego co wiem to koszta nie były duże, ale niech resztę napisze autor tematu.
Nissan Pulsar:
Yosan Micro V2 KNKTR
Sirio Snake 27
Nagoya RB-400V Black

Chevrolet Captiva:
Anytone Apollo Road Blues V2.5
Sirio Titanium 800
Awatar użytkownika
SP9
Posty: 8032
Rejestracja: 2011-05-22, 13:01
Lokalizacja: NH

Post autor: SP9 »

Rozkręciłem i przesmarowałem cewkę wazeliną techniczną, po przetarciu była jak nowa.
FT 450D, FT 7800E, FT 857D, VX6
Moonraker GP-2500, Lafayette MA 1500
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kącik techniczny------tylko naprawy , modyfikacje i porady co,gdzie i jak zamontować.”