CB w Niemczech
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
Panowie, radyjko President Harry III ASC, mogę jechać z nim przez Niemcy, Austrię, włochy?
Muszę świrować z przestawianiem radia na FM/AM? Czy muszę zmieniać pasmo częstotliwości u niemców na [d], w Austrii na [EC], we Włoszech ma [EU]?
Muszę mieć ze sobą instrukcje(w której jest deklaracja zgodności)/pudełko po radiu?
W temacie są same sprzeczne informacje... Czy odrazu za granicą we wszystkich wymienionych krajach "jadę" na kanale #28?
Muszę świrować z przestawianiem radia na FM/AM? Czy muszę zmieniać pasmo częstotliwości u niemców na [d], w Austrii na [EC], we Włoszech ma [EU]?
Muszę mieć ze sobą instrukcje(w której jest deklaracja zgodności)/pudełko po radiu?
W temacie są same sprzeczne informacje... Czy odrazu za granicą we wszystkich wymienionych krajach "jadę" na kanale #28?
dokładnie takHarry pisze:..... odrazu za granicą we wszystkich wymienionych krajach "jadę" na kanale #28?
klubowicz...... Przyjeło się ze polacy między sobą za granicą rozmawiają na 28 kanale w zerach i AM . Poprostu przerzuca się radio na 28 kanał i jazda .. WSZĘDZIE , w każdym kraju !!! życzę powodzenia pogadać z polakiem w piątkach i FM w niemczech...Francuz pisze:Niemcy tak
Austria podobno nie, sam jak jezdzilem to sciagalem bacik
Wlochy nie wiem
matti201 pisze:ja też bywam tu i uwdzie w Europie, zawsze z radiem i anteną , nigdy nic nie chowam i uważam , że opowiadasz jakieś cuda
"Wydział Konsularny Ambasady RP w Wiedniu uprzejmie informuje, iż w Austrii konieczne jest specjalne zezwolenie na posiadanie i uzytkowanie CB radia, szczegolowe informajce po adresem (http://www.bmvit.gv.at/telekommunikatio ... index.html) Austria nie akceptuje ponadto odironików/nadajników z możliwością zmiany standardów przez użytkowników. nadajnik CB musi pracowac tylko i wylacznie w modulacji FM. W praktyce problemy z policja moga wyniknąć nawet z posiadania anteny na dachu i rozmowntowanego radia w bagażniku (możliwa kontrol policyjn i konfiskata urządzenia). WK odradza podróżowanie nawet z rozmontowanym CB radiem po Austrii.
Z poważaniem
Marcin Jakubowski
III Sekretarz Ambasady/ III. Botschaftssekretär
Tel. +43 1 870 15 108
Fax.+43 1 870 15 136 "
Temat o CB w Rzeszy a ja czytam o Austrii, Włoszech i innych.
Podsumowując zapytam i tylko o Niemcy:
W Polsce są tzw. 5tki AM i FM 40ch, w obu przypadkach 4W
W Niemczech są tzw. zera AM 1W i FM 4W.
I teraz tak: radio multistandard: PL,E,d,d2,EU,EC,U -pytam myśląc o M-Tech Legend II, ale uogólnijmy do wszystkich:
W Polsce oczywiście [PL], a w Niemczech [d]? Czy [d1]?
Czy przełączenie standardu na właściwy niemiecki zmienia, oprócz 0/5, moc nadawania w AM na 1W z 4W?
Polacy w Niemczech jeżdżą w AM 4W na kanale 28 w [PL].
Rozumiem, że w wypadku kontroli najlepiej radio mieć wyłączone. Wiadomo, że zanim do nas Polizei podejdzie, to mamy spokojnie czas na wyłączenie odbiornika. Czy może kontrolować radio i czy po włączeniu, jeśli będzie w [PL] to mamy problem, czy nie?
Czy jeśli nie mam radia CB w multistandardzie, to czy mogę je mieć legalnie wyłączone w Niemczech, ale zamontowane w aucie i antenę na dachu?
Czy trzeba ze sobą wozić deklarację CE (czy jakąś inną) na radio? Chodzi o podstawę prawną, nie o to czy "mi się udało a mi się nie udało".
Podsumowując zapytam i tylko o Niemcy:
W Polsce są tzw. 5tki AM i FM 40ch, w obu przypadkach 4W
W Niemczech są tzw. zera AM 1W i FM 4W.
I teraz tak: radio multistandard: PL,E,d,d2,EU,EC,U -pytam myśląc o M-Tech Legend II, ale uogólnijmy do wszystkich:
W Polsce oczywiście [PL], a w Niemczech [d]? Czy [d1]?
Czy przełączenie standardu na właściwy niemiecki zmienia, oprócz 0/5, moc nadawania w AM na 1W z 4W?
Polacy w Niemczech jeżdżą w AM 4W na kanale 28 w [PL].
Rozumiem, że w wypadku kontroli najlepiej radio mieć wyłączone. Wiadomo, że zanim do nas Polizei podejdzie, to mamy spokojnie czas na wyłączenie odbiornika. Czy może kontrolować radio i czy po włączeniu, jeśli będzie w [PL] to mamy problem, czy nie?
Czy jeśli nie mam radia CB w multistandardzie, to czy mogę je mieć legalnie wyłączone w Niemczech, ale zamontowane w aucie i antenę na dachu?
Czy trzeba ze sobą wozić deklarację CE (czy jakąś inną) na radio? Chodzi o podstawę prawną, nie o to czy "mi się udało a mi się nie udało".
Chyba odwrotnie PL-"0"; D-"5"krakowiak pisze:W Polsce są tzw. 5tki AM i FM 40ch, w obu przypadkach 4W
W Niemczech są tzw. zera AM 1W i FM 4W.
na "d" masz 80 kanałów AM-1W, FM-4W, na "d2" i "EU" - 40 kanałów AM 1W, FM-4W.krakowiak pisze:a w Niemczech [d]? Czy [d1]?
Pozdrawiam
Cobra 140 GTL/Uniden PC-122 + Sirio ML-145/Sirio Silver
Hahaha dobre Francuz dobre.
Często jeździłem do austrii i nie spotkałem się z kontrolami które miały by coś do sprzętu. Może dlatego że zawsze jeździliśmy w "kupie" 3/4 auta, może to brali jako sposób komunikacji między autami? nie wiem. Ale nie było nigdy problemu.
2lata po De i też zero problemu.
Teraz na mobilu mam 2 długie anteny i też nikomu w DE to nie przeszkadza.
Macie jakieś stare przesądy czy co?
Często jeździłem do austrii i nie spotkałem się z kontrolami które miały by coś do sprzętu. Może dlatego że zawsze jeździliśmy w "kupie" 3/4 auta, może to brali jako sposób komunikacji między autami? nie wiem. Ale nie było nigdy problemu.
2lata po De i też zero problemu.
Teraz na mobilu mam 2 długie anteny i też nikomu w DE to nie przeszkadza.
Macie jakieś stare przesądy czy co?
Baza: Yaesu Ft DX1200 + Mantova sigma Turbo 5/8
Mobil MB: Kenwood TS 480+sirio Megawat 4000
Mobil G.Vitara:At 6666 + Wa 27
Mobil Jeep YJ: At6666+Wa 27
Mobil MB: Kenwood TS 480+sirio Megawat 4000
Mobil G.Vitara:At 6666 + Wa 27
Mobil Jeep YJ: At6666+Wa 27
- yaszczur
- Posty: 337
- Rejestracja: 2013-01-15, 18:22
- Znak/ranga: 161BD890
- Lokalizacja: KO00FF/płd.PL
- Kontakt:
A to mało wyczerpujące? Wydaje mi się, ze rozwiewa wszelkie wątpliwości.Mati43 pisze:Macie jakieś stare przesądy czy co?
To, że akurat Tobie się udało i nikt się nie przyczepił, nie znaczy, że jest to dozwolone...a z zagranicznymi miśkami, nie ma dyskusji. Ewentualny mandat trzeba płacić na miejscu, konfiskaty sprzętu też bym nie ryzykował.Krecik pisze:Cytat:
"Wydział Konsularny Ambasady RP w Wiedniu uprzejmie informuje, iż w Austrii konieczne jest specjalne zezwolenie na posiadanie i uzytkowanie CB radia, szczegolowe informajce po adresem (http://www.bmvit.gv.at/telekommunikatio ... index.html) Austria nie akceptuje ponadto odironików/nadajników z możliwością zmiany standardów przez użytkowników. nadajnik CB musi pracowac tylko i wylacznie w modulacji FM. W praktyce problemy z policja moga wyniknąć nawet z posiadania anteny na dachu i rozmowntowanego radia w bagażniku (możliwa kontrol policyjn i konfiskata urządzenia). WK odradza podróżowanie nawet z rozmontowanym CB radiem po Austrii.
Z poważaniem
Marcin Jakubowski
III Sekretarz Ambasady/ III. Botschaftssekretär
Tel. +43 1 870 15 108
Fax.+43 1 870 15 136 "
Zamieszczę, jeszcze cytat znajomego z innego forum, który do Austrii jeździ co weekend. Zakupił swoje pierwsze CB.
Jest to pierwsze tego typu urządzenie w moim życiu i ogólnie jestem zadowolny. Wiem już którędy omijać korki w Andrychowie i udało mi się oszczędzić osłone pod silnikiem/miske olejową i kto wie co jeszcze bo w pore dowiedziałem się że coś leży na lewym pasie na drodze S1 B-B - Cieszyn:) Niestety też dostałem już pierwsze ostrzeżenie od policji w Austri że sprzęt który używam jest niezgodny z ich przepisami. Kazali zdemontować, obeszło się bez mandatu na szczęście.
BAZA: Intek HR-5500 v6 + Densei EC-2002 / RCI 2950 + Densei EC-2002 mod-knktr / Lemm AT 920 M1
mini BAZA: Alan 87 + Farun FD2020 / Lemm AT 920 M1
>> 161BD890 on YouTube <<
mini BAZA: Alan 87 + Farun FD2020 / Lemm AT 920 M1
>> 161BD890 on YouTube <<