Gorącym powietrzem z kolektora wydechowego, więc również ze spalinami. Przez to sadze potrafią zabić turbinę.bamber8 pisze:A turbina czym jest napędzana?
Natomiast smarowana jest olejem silnikowym.
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
Gorącym powietrzem z kolektora wydechowego, więc również ze spalinami. Przez to sadze potrafią zabić turbinę.bamber8 pisze:A turbina czym jest napędzana?
Bo z ropy nie wydziela się woda jak z benzyny. W dieslu produktem ubocznym ze spalania jest głównie sadza, która ani trochę tłusta nie jest.bamber8 pisze:A tłumiki dlaczego wytrzymują w dieslu x czasu a w benzynie z PLG 5 razy mniej? Bo są po prostu tłuste .A turbina czym jest napędzana?
Nie sadze, a problemy ze smarowaniem, przegrzewanie jej i od razu gaszenie (zbiera się nagar olejowy). No i oczywiście nie wymienianie filtra powietrza na czas.AntekPabianice pisze:Przez to sadze potrafią zabić turbinę.
dla każdego 800zł to jakiś pieniądz ale tego rzędu nakład po 10 latach jazdy to ile bedzie w skali roku /? i jaki to wydatek w stosunku do nowych nie przewidywalnych w awarie konstrukcji /? które potrafią jedną usterką wygenerować koszty na poziomie który można przeliczać na dziesiątki % wartości pojazdu ,wiec wg mnie wejście w turbo benzynę z LPG (konstrukcji z lat 90tych ) jest najtańszym i najlepszym rozwiązaniem gdy nam się nie przelewa w portfelubamber8 pisze:A tłumiki dlaczego wytrzymują w dieslu x czasu a w benzynie z PLG 5 razy mniej? Bo są po prostu tłuste .A turbina czym jest napędzana?krzysiekjx1 pisze:nie wiem skąd ta teoria o smarowaniu spalinami ) a koszt regeneracji to raptem 800zł
Proponuję troszkę silników porozbierać, rączki ubrudzić to będzie i wiedza z praktyki.
800 zł dla jednego raptem dla innego mięsieczny zapas jedzenia dla rodziny, kolega pytał o auto do 16 tyś. a nie 160 tyś. bo jak by go na takie było stać kupił by czy nowe czy używka i waliły by go koszty naprawa a napewno by już tutaj się nie pytał o poradę.
Zapewne robisz długie odcinki, wydech się nagrzewa i woda w wydechu wyparowuje. Jeśli ktoś będzie robił po 2-3 km do pracy to jasne, że raz na 2-3 lata będzie musiał wymienić tłumik/i.krzysiekjx1 pisze:na LPG mam auto w wieku 23 lat na fabrycznym wydechu (dwa razy był na stole i były wspawane fragmenty rury ale puszki nie ruszane jeszcze )