Auto do 16tyś

Wszystko na temat autek i nietylko.

Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator

AntekPabianice
Posty: 6655
Rejestracja: 2011-11-20, 20:42
Znak/ranga: 161CBF131
Lokalizacja: JO91QP
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Auto do 16tyś

Post autor: AntekPabianice »

bamber8 pisze:A turbina czym jest napędzana?
Gorącym powietrzem z kolektora wydechowego, więc również ze spalinami. Przez to sadze potrafią zabić turbinę.
Natomiast smarowana jest olejem silnikowym.
Ekipa KONEKTOR
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS
Awatar użytkownika
spinnaker
Posty: 242
Rejestracja: 2014-02-26, 09:27
Lokalizacja: Białystok

Auto do 16tyś

Post autor: spinnaker »

bamber8 pisze:A tłumiki dlaczego wytrzymują w dieslu x czasu a w benzynie z PLG 5 razy mniej? Bo są po prostu tłuste .A turbina czym jest napędzana?
Bo z ropy nie wydziela się woda jak z benzyny. W dieslu produktem ubocznym ze spalania jest głównie sadza, która ani trochę tłusta nie jest.
AntekPabianice pisze:Przez to sadze potrafią zabić turbinę.
Nie sadze, a problemy ze smarowaniem, przegrzewanie jej i od razu gaszenie (zbiera się nagar olejowy). No i oczywiście nie wymienianie filtra powietrza na czas.
JFK II V1 by Konektor / Harry III V2 by Konektor
Omega 27 / Titanium 1400
RSN4001A / ESP-12 / HFS-12
krzysiekjx1
Posty: 162
Rejestracja: 2011-05-08, 18:37
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Auto do 16tyś

Post autor: krzysiekjx1 »

bamber8 pisze:
krzysiekjx1 pisze:nie wiem skąd ta teoria o smarowaniu spalinami :lol: ) a koszt regeneracji to raptem 800zł
A tłumiki dlaczego wytrzymują w dieslu x czasu a w benzynie z PLG 5 razy mniej? Bo są po prostu tłuste .A turbina czym jest napędzana?
Proponuję troszkę silników porozbierać, rączki ubrudzić to będzie i wiedza z praktyki.

800 zł dla jednego raptem dla innego mięsieczny zapas jedzenia dla rodziny, kolega pytał o auto do 16 tyś. a nie 160 tyś. bo jak by go na takie było stać kupił by czy nowe czy używka i waliły by go koszty naprawa a napewno by już tutaj się nie pytał o poradę.
dla każdego 800zł to jakiś pieniądz ale tego rzędu nakład po 10 latach jazdy to ile bedzie w skali roku /? i jaki to wydatek w stosunku do nowych nie przewidywalnych w awarie konstrukcji /? które potrafią jedną usterką wygenerować koszty na poziomie który można przeliczać na dziesiątki % wartości pojazdu ,wiec wg mnie wejście w turbo benzynę z LPG (konstrukcji z lat 90tych ) jest najtańszym i najlepszym rozwiązaniem gdy nam się nie przelewa w portfelu :shrek:

a nawiązując do dyskusji o układzie wydechowym to dodam na LPG mam auto w wieku 23 lat na fabrycznym wydechu (dwa razy był na stole i były wspawane fragmenty rury ale puszki nie ruszane jeszcze ) a dizelki po 18 latach wcale nie wymagały jeszcze reanimacji
w użyciu ze względu na gabaryty Lafayette Ermes + Sirio ML-145
leżakuje w szafie nówka Valery Philipines+ Pan432+Sirtel S9
Awatar użytkownika
spinnaker
Posty: 242
Rejestracja: 2014-02-26, 09:27
Lokalizacja: Białystok

Auto do 16tyś

Post autor: spinnaker »

krzysiekjx1 pisze:na LPG mam auto w wieku 23 lat na fabrycznym wydechu (dwa razy był na stole i były wspawane fragmenty rury ale puszki nie ruszane jeszcze )
Zapewne robisz długie odcinki, wydech się nagrzewa i woda w wydechu wyparowuje. Jeśli ktoś będzie robił po 2-3 km do pracy to jasne, że raz na 2-3 lata będzie musiał wymienić tłumik/i.
JFK II V1 by Konektor / Harry III V2 by Konektor
Omega 27 / Titanium 1400
RSN4001A / ESP-12 / HFS-12
ODPOWIEDZ

Wróć do „Motoryzacja.”