dobry silnik diesla

Wszystko na temat autek i nietylko.

Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator

Awatar użytkownika
Hasan-Łódź
Posty: 7805
Rejestracja: 2009-11-27, 21:49
Znak/ranga: KIEROWNIK REŻYSER
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Hasan-Łódź »

3.0D od BMW, zamykam temat :mrgreen:
#
Jam jest KONEKTOR.
cennik sprzętu radiowego od KONEKTOR dla CBF

wyborne ceny na Yaesu, Icom, Kenwood, TYT - info PW

montaż 3er
montaż X6
krzysiekjx1
Posty: 162
Rejestracja: 2011-05-08, 18:37
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: krzysiekjx1 »

waglik pisze:Doczytałem, że fabryczna wada to wycieranie się wałka rozrządu, wymiana w 1.9 to koszt z 1000 zł. a w 2.5 prawie 3000... Koszty eksploatacji 2.5 są bardzo duże, aby wymienić rozrząd trzeba rozbierać cały przód !. Wersja 1.9 TDi 130 KM (taka jaką poszukuje) ma spalanie w miare, zmieści się w 7-8 litrach, możliwość modyfikacji i podkręcenia na 150 kucy, wersja 2,5 nie posiada tak łatwej możliwości podkręcenia. Planuje mykać do Niemiec i sam sobie kupić autko, i wrócić na kołach. Zobaczymy jak to wyjdzie wszystko w praniu ;)
to doczytaj bo nie dotyczy to wszystkich modeli tego silnika ale jak najbardziej omijaj szerokim łukiem AKN :-D co do problematyki wymiany rozrządu 2,5 to rozbieranie przodu to bajka i wspaniały dostęp do wszelkich elementów silnika czego nie masz w 1,9,co do podkręcania to oba silniki tak 1,9 jak i 2,5 z tego samego okresu czasu są tak samo uległe
Hasan-Łódź pisze:3.0D od BMW, zamykam temat :mrgreen:
jest to świetna konstrukcja Przemku,ale obarczona pewnymi mankamentami i już nie tak prosta i tania w eksploatacji
w użyciu ze względu na gabaryty Lafayette Ermes + Sirio ML-145
leżakuje w szafie nówka Valery Philipines+ Pan432+Sirtel S9
Awatar użytkownika
domino.pl
Posty: 4127
Rejestracja: 2008-11-10, 00:09
Znak/ranga: 161CBF032 NOWICJUSZ

Post autor: domino.pl »

waglik pisze:ja poszukuje paska z 1.9 TDi z 130 KM
ja zrobiłem takim około 1000 km w jednej trasie z Niemców.... spalanie około 6 litrów... wtedy zauroczył mnie ten samochód ... z perspektywy czasu teraz nie byłby to dobry wybór... ja wybrałem benz. w Japan-czyku , choć myślałem o dieslu ale na moich krótkich odcinakach szybciej bym go zajeździł...
Kliknij ☞
____ ☞
domino.pl-Mobil
____ ☞ domino.pl-Baza
____ ☞ domino.pl-allegro

⚡⚡⚡⚡⚡⚡
_
Awatar użytkownika
KiMCIO
Posty: 2442
Rejestracja: 2008-06-04, 19:22
Lokalizacja: Myślibórz

Post autor: KiMCIO »

Nowe diesle to guano, a stare są już tak zatyrane że szok, obecnie jedynym wyjściem jest benzyna oraz benzyna z gazem :-D
Pomagam w zakupach w Chinach.

http://ali.pub/e5dqi" onclick="window.open(this.href);return false;

Gwarantuje dobre ceny :-) Dla Kolorowych specjalne oferty!
PanMloteczek
Posty: 311
Rejestracja: 2011-11-10, 02:41
Lokalizacja: UK

Post autor: PanMloteczek »

A moze by tak poczytac i poogladac wiecej?
Diesel jest w stanie natluc ponad 10000 bez remontu wiec taki 300tys czy 350tys jest zdrow jak wyba tylko te polskie spostrzeganie z perspektywy slynnych 100tys i czasow duzego fiata...

A ten mit o wycierajacych sie walkach rozrzadu w TDI mnie rozwalil najbardziej. Owszem wycieraly sie walki w silniku (tylko jeden) 2,5tdi v6 o mocy 150km ale pod warunkiem ze sie zmienialo olej w trybie long life czyli co 30 tys. Jelsi ktos zmienial co 15 tys to nie mial problemow z wycieraniem sie.

Co do obslugi TDI to silnik wzdluzny w a4/a6/passat jest bajak. Wymiana rozrzadu to kwestia 2h dla wprawionego i 4 dla osoby ktora robi to pierwszy raz. Czynnosc banalnie prosta. Cena czesci to juz od 450zl marki INNA i contitech wraz z ompa MPA.

Spalanie w wersji 6 biegow+temopomat moze oscylowac na trasie od 4 do 7 litrow w zaleznosci jak sie jezdzi.

Podatnosc na tuning to do 163koni z wersji 131km a maksymalnie mozna z niego bez zakuwania wydusic do okolo 320km!!! Wiec jak on niepodatny jest? Nie rozumiem.

Silnik dobry i nadaje sie do obslugi/napraw w zakresie wlasnym bo jest zbudowany bardzo przejrzyscie. Ogromnym + jest to ze mozna odpiac wszystko doslownie procz pompowtryskow i auto bedzie jechalo dalej tyle ze jak mol, ale wciaz do celu.


Swietne sa tez HDI malo pala, ale ich obsluga i czesci jednak szkodza portwelowi.


Wracajac do TDI mowie o PD kolejna generacja CR to totalne nieporozumienie, VP natomiast zalicza sie do teorii ze diesel to dala emerytow. VP dzieki pompie rozdzielajacej skutecznie opuznia przyspieszenie i reakcje na gaz.

PD idzie jak benzyna a do tego ma wiecej nutkow niz benzyna.

[ Dodano: 2012-01-14, 02:02 ]
KiMCIO pisze:Nowe diesle to guano, a stare są już tak zatyrane że szok, obecnie jedynym wyjściem jest benzyna oraz benzyna z gazem :-D
Kolego gaz to do kuchenki a nie do auta. Wlasciwosci LPG i jego parametry stanowczo o tym mowia.

Zreszta ja tez kiedys bylem zwolennikiem tylko i wylacznie turbo benzyny i zmienilo sie po tym jak sie przejechalem turbo dieslem na pompowtryskach.

A mialem tez okazje jechac dieslem na pompie i mowilem ze diesel to nie auto. Roznica kolosalna.

I co do zajechanych diesli to tak, ale w polsce. W europie zachodniej jest pelno dobrych tylko trzeba miec czas na szukanie ,a nie wpad do holandii i wypad...
Bo moc to trzeba miec, a nie tylko o niej mowic;)
Awatar użytkownika
kj9120
Posty: 392
Rejestracja: 2010-11-30, 23:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kj9120 »

widze ze nabijasz posty ;-) w 2,5 tdi zawsze cos bylo nie tak,i bez znaczenia jak sie o niego dba, jest tak wysilona jednostka ze nic tam nie wytrzymuje tak jak powinno, juz nie mowiac ze rozrzad z robocizna to okolo 2000 bo trzeba zdjac wszystko lacznie ze zderzakiem z przodu??

w polsce sa zjezdzone auta?? porsze Cie jedz do raichu i pokaz mi ze tam nie ma zjezdzonych samochodow?? bo widzi mi sie to tak ze skoro mozna miec audi 1,9tdi z 96 i 2oo ooo na budziku, a kilka aut dalej stoi take samo z identycznym silnikiem z 2003 i ma 24o ooo?? i to jest nomalna sprawa nie pojedyncze jednostki...zreszta przy tych kursach walut sprowadzanie auta za granicy mija sie z celem :P
MAGNUM S-9 + RF Limited CR577 + SIRTEL SANTIAGO 1200 + NOKIA SP-3
PanMloteczek
Posty: 311
Rejestracja: 2011-11-10, 02:41
Lokalizacja: UK

Post autor: PanMloteczek »

NIe nie nabijam. Czytam i odpowiadam.


Kolego powiedz mi co masz wspolnego z tymi silnikami?Jezdziles ktoryms?

No a ja nie jeszczilem jeszcze 2,5 tdi ale wiele silnikow TDI czy to 4 czy to 6 cylindrowych wyremontowalem, zlozylem, przerobilem, naprawilem i serwisowalem.

Tak sie sklada ze po pracy od lat kilku juz naprawiam auta i to glownie z grupy VAG.


Jedyny wadliwy to byl silnik 150km v6 i tyle mi wiadomo.

A wymiana rozrzadu 2000? Przyjedz do mnie zrobie ci za 100 + czesci i nie zdazysz kawy dopic jak bedzie wymienione.
Odchylam przod, zdejmuje zakladam dokrecam przod i heja. Calosc to od 1h do 2 w przypadku kiedy jest zmiana oleju i plynu z termostatem jeszcze.

Nie lubi jak ktos mity powiela a ty to usilnie kultywujesz. Tylko po co???


Co do przebiegu to bierze sie kogos z kablem (tylko jeszcze musi on umiec ten kabel obsluzyc) i wiadomo bedzie ile VAG ma na swoim koncie po mimo tego co mowi licznik.

Moj nie byl cofany (od pierwszego wlasciciela) a np bora kolegi miala stukniete do tylu 50 tys mill ze 150 ponad na lekko ponad 100 tys mil.

Tak ze to mozna sprawdzic w 5 minut jak sie chce.

Podobnie jest ze spalaniem, jak sie nie umie jezdzic tdi to za chiny nie zejdziesz ponizej 6,5L a jak potrafisz to 130km mozna najechac 4.0L w trasie zas v6 jakies 5,5L w trasie na 100km. Ale to juz wyzsza szkola jazdy ekonomicznej :mrgreen:

Nie lubie jak ktos nie zna sie a nadaje o czyms o czym nie ma pojecia. Ja nie nadaje na awarie toyoty avensis bo jej nie znam i jej nie naprawiam wiec co moge wiedziec-nic... ;-)

[ Dodano: 2012-01-14, 09:15 ]
A i co do wysilenia tych jednostek. 4cylindrowe 131km moze wypluc max 163km bez ingerencji w silnik. 142km moze wypluc 172km bez ingerencji w silnik. 150km generuje podobnie bo okolo 178k bez przerubek zas 6 cylindrowe 150km do okolo 180km, 163km nawet do 193km zas 180 konna wersja najlepsze wyniki miala w okolocach 220km bez ingerencji w mechanike silnika. I gdzie tu wysilenie? Wysilony by byl taki 19tdi gdyby mial kolo 195km a 2,5tdi jak by mial ze 240-250km.

A przy tych mocach te silniki nawet kropli potu nie ronia, a gdzie im wysilenie...to nie hinda czy subaru przyjacielu gdzie sie z litra powyzej 100km wyciska i to jest wlasnie wysilenie ;-)

Proponuje poczytac, pojezdzic, pogrzebac i poserwisowac i dopiero twierdzic ze sie psuje a nie bo kolega mial i mu sie psulo lub jeszcze lepiej, nie mial ale mowil ze jego kolega mial i sie podobno psuje bo gdzies tam slyszal :lol:
Bo moc to trzeba miec, a nie tylko o niej mowic;)
Awatar użytkownika
KiMCIO
Posty: 2442
Rejestracja: 2008-06-04, 19:22
Lokalizacja: Myślibórz

Post autor: KiMCIO »

No tak..tylko w Polsce są zatyrane, za granicą to same dziadki i tylko do kościoła dieslem jeżdżą ?? Standardowe przebiegi diesli na zachód od polskiej granicy to 40 tys. / rok. A więc kupujemy auto z 2000 roku - minimum 400 tysi :-) Faktycznie świeżynka :-)

A z tym gazem do kuchenek....ignorant jesteś :-) Zatrzymałeś się epoki temu, miałeś auto zasilane LPG? Jakie, w którym roku, jaka to była instalacja? Jakiej generacji, producent, jakie wtryski?

Dla mnie ważne, że jedzie się taniej jak na dieslu :-)
Pomagam w zakupach w Chinach.

http://ali.pub/e5dqi" onclick="window.open(this.href);return false;

Gwarantuje dobre ceny :-) Dla Kolorowych specjalne oferty!
PanMloteczek
Posty: 311
Rejestracja: 2011-11-10, 02:41
Lokalizacja: UK

Post autor: PanMloteczek »

Nie chce mi sie pisac dalej bo nie ma to sensu, wierz lepiej bo jestes moderatorem. Pisalem posta, ale sie skasowal w trakcie jak ostrzezenie przyszlo.

Jak to jest ze gdy sie nie moze kogos przegadac to sie go banuje czy ostrzega? :lol:
Bo moc to trzeba miec, a nie tylko o niej mowic;)
IKAR

Post autor: IKAR »

Takie małe OT.Ja bym Diesla jak narazie nie kupił bo by mi sie nie opłacało.Mam 1.6 LPG i jeżdżi tak samo jak mojego brata 1.9 tdi 115 w passacie B5 a jak sie przejechałem nim tak ja jeżdze swoim czyli gaz do dechy to pokazał komputer spalanie 9 ropy a mi LPG spala 10-11 jak cisne a jak spokojnie to 8.5 więc ja nie widze opłacalności.A jedyny fajny diesel jak dla mnie to 2.5 R6 140KM
Awatar użytkownika
KiMCIO
Posty: 2442
Rejestracja: 2008-06-04, 19:22
Lokalizacja: Myślibórz

Post autor: KiMCIO »

PanMloteczek, ty przeczytaj za co dostałeś ostrzeżenie.

A nawiązując do powyższej wypowiedzi, jak jestem moderatorem to w co mam wierzyć ?? A jak piszesz posta to nie mam możliwości go przeglądać zanim go wyślesz, mogę go edytować dopiero jak go wyślesz i jedyne co tam zmieniam to błędy.

A teraz do tematu jeździłem i dieslami (stare i nowsze) i benzyniakami i kuchenkami jak to je nazwałeś, po tych doświadczeniach podchodzę do tematu inaczej i będę jeździł tym czym będzie dla mnie najtaniej i na chwilę obecną jest to benzyna i kuchenka.

Pozdrawiam
Pomagam w zakupach w Chinach.

http://ali.pub/e5dqi" onclick="window.open(this.href);return false;

Gwarantuje dobre ceny :-) Dla Kolorowych specjalne oferty!
Awatar użytkownika
BigMonster
Posty: 905
Rejestracja: 2010-12-06, 16:04
Lokalizacja: UK-Cheshire/PL-Lubelskie

Post autor: BigMonster »

Ale diesel to nie tylko spalanie.
Ja tez jestem "diesel man" przede wszystkim ze wzgledu na caloksztalt. Uwielbiam moment obrotowy, hamowanie silnikiem i mozliwosc "toczenia" sie przez miasto na 1000u obrotow. Lubie mniejsza zawodnosc elektryczna w porownaniu z bezyna (moj silnik to z 2001 wiec wody sie prawie nie boi).

Porownywanie bezyny z dieslem to jak porownywanie makaronu z kartoflami. Od tylu lat obie opcje sa na rynku bo obie opcje w inny sposob sie sprawdzaja. Jakby dalo sie stwierdzic ktora jest "lepsza" to drugiej dawno by juz nie bylo.
Whenever there is any doubt, there is no doubt.
JFK II V2 + Densei 2002 + ESP-20 + KL 203P + Santiago 1200
AnyTone 5555N + Dell 18A + Uniden ESP-12 + Dipol 1/2
Awatar użytkownika
kj9120
Posty: 392
Rejestracja: 2010-11-30, 23:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kj9120 »

styczności nie miałem z 2,5 tdi i mieć nie będę, bo to wyrzucenie pieniędzy w błoto, chociażby cena a6 2,5tdi w porowaciejąc do 1,9tdi świadczy sama za siebie, kumpel tak utopił kasę i jeździł tym do pierwszego remontu a później wpadło 1,9 :) a co do 1,9tdi to 200km dla niego to nie problem, oczywiście zmiana turbo, coolera, programu i innych klocków...i nie okazuje oznak wysilenia ani szybszego zużycia. Zreszta nie widziałem wielu projektów z 2,5 tdi, chyba ze ze starym 2,5tdi ( rzędowym ) - tu przyznam racje ze silnik nie do zdarcia

i jak robisz rozrząd za 100 + części to albo słabo się cenisz albo tak robisz porządnie jak za 100...bez urazy, ale za te pieniadze to kazdy chciałby zrobic rozrząd w tym silniku
MAGNUM S-9 + RF Limited CR577 + SIRTEL SANTIAGO 1200 + NOKIA SP-3
PanMloteczek
Posty: 311
Rejestracja: 2011-11-10, 02:41
Lokalizacja: UK

Post autor: PanMloteczek »

Mowie o funtach i tyle faktycznie za wymiane rozrzadu biore w silniku wzdluznym i 160 w poprzecznym. I cena tu nie gra roli, ale to ze dla mnie to drobiazg i dzieki temu koles co mu raz zrobilem rozrzad robi u mnie juz 4 ayto i nawet z wymiana oleju do mnie jedzie ;-) Cena czyni cuda a i na wieksza ilosc napraw oplaca sie cenic mniej zeby miec klientow na stale.

Wracajac do 2,5tdi projektow w ciul chocby za oceanem gdzie lubuja sie w 2,5tdi na kompresorze :mrgreen:


A co do gazu to czy zejdziecie przy wadze 1,7 tony prawie na 22zl za 100km?
Bo moc to trzeba miec, a nie tylko o niej mowic;)
Awatar użytkownika
kj9120
Posty: 392
Rejestracja: 2010-11-30, 23:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kj9120 »

PanMloteczek pisze:Mowie o funtach i tyle faktycznie za wymiane rozrzadu biore w silniku wzdluznym i 160 w poprzecznym.
nawet jak to 100 funtów czyli 100*5,2=520
kompletny rozrząd na dobrych częściach to okolo 1000-1200 (np skf, czu ruville) jak dodasz plyn z pompa wody, albo olej to wyjdzie ponad 2000, a takto 1500-1700?? wiec nie jest to drogo jak do 1,9tdi komplet z wymiana z plynem chodniczym na tych samych gratach wyjdzie okolo 800-900??
i dziwne ze bierzesz mniej za 2.5tdi v6 niz za 1.9... ;-)
MAGNUM S-9 + RF Limited CR577 + SIRTEL SANTIAGO 1200 + NOKIA SP-3
ODPOWIEDZ

Wróć do „Motoryzacja.”