Strona 5 z 7

światła do jazdy dziennej

: 2015-01-29, 23:12
autor: spinnaker
Widzę, że teraz na potęgę wszyscy upodabniają nawet pudełka do Philipsów Daylight4.

światła do jazdy dziennej

: 2015-01-30, 20:52
autor: digitec1
Najlepszy jest ten znaK na pudelku i lampie CE czyli czajna eksport :-/

światła do jazdy dziennej

: 2015-10-06, 08:15
autor: lukey84
W związku z tym, że to forum CB, może warto by wymienić opinie jak ma się używanie świateł DRL do szumów/zakłóceń słyszanych w radiu.

W samochodzie mam zamontowane MaxLed DRL 404 i efekt jest taki ja na nagraniu poniżej:
-- https://instaud.io/cC0" onclick="window.open(this.href);return false; --
Na nagraniu słychać najpierw dźwięk uruchomienia CB radia, następnie szum bez włączonych świateł DRL, a następnie znacznie większy szum po włączeniu tych świateł. W praktyce jest tak, że używanie świateł DRL uniemożliwia odbieranie słabszych sygnałów radia CB, całkowicie je zagłuszając.

A jak to wygląda u Was?

światła do jazdy dziennej

: 2015-10-06, 08:32
autor: REDWHITE
Szwagier kupił jakieś światła do jednego z aut w rodzinie i niestety tam nie ma CB . Ale mogę Ci powiedzieć, że nie da się za to po włączeniu takich świateł słuchać normalnego radia FM w aucie.
Zakłócenia nakładają się właśnie słyszalnym szumem w okolicach 50% sygnału.

Z tego co wyczytałem gdzieś na elce to poprawę ponoć przynosi podłączanie poprzez dodatkowy przekaźnik lub wstawienie dodatkowego stabilizatora. Niestety z braku czasu nie robiłem prób. Osoba, która jeździ na co dzień nie słucha też radia to nie ma pośpiechu.

Tu masz przykładowy post http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1653418-30.html

światła do jazdy dziennej

: 2015-11-04, 17:40
autor: lukey84
U mnie ostatecznie się okazało, że wymiana świateł DRL na inny model rozwiązuje problem. Wspomniane wyżej MaxLed DRL 404 zastąpiłem światłami Magneti Marelli LAQ010.

Po wymianie zakłóceń już nie ma, ustąpiły całkowicie - nie pojawiają się ani po włączeniu stacyjki (napięcie poniżej 12V) ani po uruchomieniu silnika (14V). Wreszcie mogę używać CB przy włączonych DRL.

A więc jakość wykonania samych DRL (zastosowane przetwornice, cewki itd.) odgrywa decydującą rolę w ewentualnym zakłócaniu (lub nie) instalacji.

światła do jazdy dziennej

: 2015-11-04, 19:28
autor: wojteketjow
Nie mam świateł dziennych ale nie mam też nic przeciwko światłom dziennym.

Mam natomiast coś przeciwko kierowcom, którzy po zapaleniu świateł dziennych zapominają o tym, że widać ich tylko z przodu.
Jechałem już po zapadnięciu zmroku za "nieoświetlonymi", kiepsko widocznymi samochodami, bo jak się okazało po ich wyprzedzeniu, jechały na dziennych.
Zdarzyło mi się też, że na autostradzie w ulewnym deszczu pojawiał się nagle 15-30m przede mną "nieoświetlony" samochód, chociaż z przodu był oświetlony bo jechał na dziennych.

Mam nadzieję, że w miarę przybywania samochodów ze światłami dziennymi, nie będzie przybywać kierowców uważających, że "dzienne" całkowicie zastępują "mijania".

Re: światła do jazdy dziennej

: 2015-11-04, 20:23
autor: Szpadyzor11
wojteketjow pisze: Mam nadzieję, że w miarę przybywania samochodów ze światłami dziennymi, nie będzie przybywać kierowców uważających, że "dzienne" całkowicie zastępują "mijania".
Albo że halogeny zastępują dzienne :P Warto wspomnieć przy jakich warunkach trzeba przełączyć dziennie na mijania bo wielu nie wie ;-)

światła do jazdy dziennej

: 2015-11-04, 20:46
autor: cassiopeia
Dlatego w wielu krajach obowiazuja dziene z przodu jak I z tylu ;-) no ale nie u nas, choc mnie tez to czesto irytuje :-P

światła do jazdy dziennej

: 2015-11-05, 09:05
autor: Witek3212
U nas właśnie obowiązują \ obowiązywały dzienne z przodu i pozycyjne z tyłu, jeśli sam montujesz i nie jest to oryginalną instalacja fabryczną. W UE obowiązuje tylko przód, więc dzisiaj tak, czy owak, powinno się respektować prawo nadrzędne, unijne. W moim mam zrobione dzienne Wesemowskie plus tył pozycyjne, bo to było z 7 lat temu. Przy kontroli zaglądali, czy tył się święci, bo chcieli mandat wlepić... Ja miałem, więc nie musiałem ich uświadamiać o nadrzędności prawa unijnego. Mam tylne pozycyjne, bo chcę być widoczny na drodze i nie denerwować innych, że bez świateł jeżdżę.

światła do jazdy dziennej

: 2015-11-05, 10:10
autor: Szpadyzor11
To miałem napisać do Kolega wyżej, ale nie byłem pewny i nie chciałem wprowadzać w błąd, jeżeli mowa o tylnych światłach czy mają świecić (a mamy nie fabryczne DRL-y) to trzeba poszukać w widełek w których są opisane daty pierwszych rejestracji które wymagają by tył świecił, a które nie muszą.

światła do jazdy dziennej

: 2015-11-05, 10:33
autor: Rych
Czyżby Panowie kierowcy zakładający sobie światła do jazdy dziennej nie zapoznali się nawet z przepisami na temat ?
Wyjątek z przepisów :
W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.

Re: światła do jazdy dziennej

: 2015-11-05, 10:50
autor: Szpadyzor11
Rych pisze:...W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku...
Panie, kto ma takie nowe samochody ;-)
A wracając do rzeczy, chyba być lepiej widocznym niż mieć przemeblowany tył samochodu, lub jak kto woli z d... garaż mieć zrobiony.
Jak bym zakładał to wolałbym żeby tył też świecił.
O warunkach przełączania na mijanie tez wspominałem, nie ważne czy mrugają, czy połowa nie swieci, ważne że są bo sasiad ma :-P

światła do jazdy dziennej

: 2015-11-05, 11:41
autor: Rych
Nie jestem przeciwnikiem świateł do jazdy dziennej. Jestem za a nawet przeciw :-)
Bo przepis o niemaniu świateł pozycyjnych z tyłu jest do du....

światła do jazdy dziennej

: 2015-11-05, 13:35
autor: lukey84
Obowiązkowe wyposażanie pojazdów w światła do jazdy dziennej oceniam pozytywnie.

To dobry krok w kierunku ochrony środowiska - w końcu z wyjątkiem LEDów wyłączamy wszystkie światła w samochodzie (pozycje, oświetlenie kabiny, zegarów, rejestracji). W skali globalnej ziarnko do ziarnka się zbierze i mikro oszczędności paliwa i reflektorów/żarówek procentują.

Są też i zagrożenia - chociażby zapominanie o światłach mijania gdy warunki tego wymagają (zmierzch, pogorszenie widoczności itp.). Tutaj za bezpieczeństwo odpowiada kierowca. Chyba, że auto zrobi to za niego i np. włącza światła mijania w oparciu o czujnik oświetlenia.

Inna kwestia: dużo instalacji DRL robionych na własną rękę jest wykonanych byle jak. LEDy zamontowane zbyt blisko siebie, świecące razem ze światłami mijania, niesprawne (palące się słabo lub nie wszystkie LEDy w grupie, lub nie palące się wcale).

Niezależnie od technologii, przepisów i rozwoju motoryzacji, czy światła włączone czy wyłączone, zawsze i wszędzie myślenie musi być ustawione w pozycji: włączone.

światła do jazdy dziennej

: 2015-11-05, 16:04
autor: cassiopeia
Od kontroli poprawnosci instalacji sa stacje diagnostyczne ktore tego nie robia.