nie odpala na mrozie! jak sprawdzić sprawność akumulatora?

Wszystko na temat autek i nietylko.

Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator

Awatar użytkownika
kubaopp
Posty: 4917
Rejestracja: 2012-04-02, 17:14
Lokalizacja: LN32DW Benoy-Vedeno
Kontakt:

nie odpala na mrozie! jak sprawdzić sprawność akumulatora?

Post autor: kubaopp »

Witam jak w temacie jak sprawdzić w domowych warunkach sprawność akumulatora?

ostatnio przy temperaturze -1 stopni rano za pierwszym przekręceniem stacyjki rozrusznik nie miał praktycznie siły zakręcić przygasły wszystkie kontrolki aż zrestartował się licznik oraz godzina ! za drugim razem odpalił bez problemu !
kiedyś miałem podobny problem jak kończyły się szczotki! wczoraj rozebrałem rozrusznik szczotki ok , wymieniłem tulejki dla pewności i czekam na mrozy zobaczymy co się będzie działo.

problemu słabego akumulatora nie biorę za bardzo pod uwagę , no bo jak by to był słaby akumulator , to jak za pierwszym razem nie miał by siły zakręcić to tym bardziej za drugim ! no a mi autko za drugim razem zapaliło bez problemu! choć mogę się mylić dla pewności jak można sprawdzić w domowych warunkach akumulator?

no i może ktoś ma jakiś inny pomysł co może być nie tak ? pozdrawiam Jakub.
ML145 +DNT Strato FM
Awatar użytkownika
cassiopeia
Posty: 6364
Rejestracja: 2011-03-26, 23:06
Znak/ranga: 161CBF081
Lokalizacja: Kalisz - najstarsze miasto w Polsce
Has thanked: 3 times
Kontakt:

Post autor: cassiopeia »

może poprostu szczotka się zawiesiła :?: sprawdź przewody plusowe z aku do rozrusznika i przewód masowy od silnika do karoserii, bo też jest ważny czy jest cały.
NIEZNAJOMOŚĆ PRAWA SZKODZI

-.-. .- ... ... .. --- .--. . .. .-
Awatar użytkownika
Lasmen
Posty: 905
Rejestracja: 2011-10-08, 08:14
Lokalizacja: ścik

Post autor: Lasmen »

Nie koniecznie jest tak że jak za pierwszym razem nie zakręcił to za drugim tym bardziej nie ma szans na odpalenie. Jest tak że im niższa temperatura elektrolitu tym mniejsza sprawność akumulatora. Próbując odpalić auto, za pierwszym razem podgrzałeś trochę elektrolit i możliwe że to wystarczyło na przełamanie rozrusznikiem silnika przy drugiej próbie. Test jest prosty. Zostaw radio włączone na dwie trzy godzinki, jeśli po tym nie odpali, to masz rozwiązanie. Pojemność akumulatora i wartość prądu rozruchowego nie mają już nic wspólnego z wartościami fabrycznymi :)
Awatar użytkownika
Lasmen
Posty: 905
Rejestracja: 2011-10-08, 08:14
Lokalizacja: ścik

Post autor: Lasmen »

a i tak jak powiedział kolega cassiopeia, może że coś zaśniedziało i słabo przewodzi. Klemy, przewód masowy łączący karoserię z akumulatorem. Czasem jest tak że elektromagnes się zawiesi, ale wtedy słychać takie lekkie tykanie ;)
Awatar użytkownika
cassiopeia
Posty: 6364
Rejestracja: 2011-03-26, 23:06
Znak/ranga: 161CBF081
Lokalizacja: Kalisz - najstarsze miasto w Polsce
Has thanked: 3 times
Kontakt:

Post autor: cassiopeia »

przy elektromagnesie jest tylko tykanie. kontrolki nie gasną. gasną jak szczotki się skończyły, nie dobrego przejscia bądź aku umiera
NIEZNAJOMOŚĆ PRAWA SZKODZI

-.-. .- ... ... .. --- .--. . .. .-
Awatar użytkownika
kubaopp
Posty: 4917
Rejestracja: 2012-04-02, 17:14
Lokalizacja: LN32DW Benoy-Vedeno
Kontakt:

Post autor: kubaopp »

klemy sprawdzone masa sprawdzona nowe tulejki szczotki wytarte jakieś 1.5 mm rozrusznik wyczyszczony przesmarowany no i czekamy na mrozy :)

a to może być właśnie akumulator jak napisał kolega
Lasmen 
ML145 +DNT Strato FM
Awatar użytkownika
kubaopp
Posty: 4917
Rejestracja: 2012-04-02, 17:14
Lokalizacja: LN32DW Benoy-Vedeno
Kontakt:

Post autor: kubaopp »

no a masa itp jak by nie byla ok to były problemy cały czas a nie tylko jak temperatura spada na minus
ML145 +DNT Strato FM
Awatar użytkownika
krzysiekpian
Posty: 824
Rejestracja: 2009-04-25, 15:56
Lokalizacja: Radzymin

Post autor: krzysiekpian »

Jakiś czas temu, w firmowym Boxerze miałem taki problem. Powodem był przewód masowy, łączący silnik z karoserią, w serwisie pokazał mi gościu go po wymianie i zdębiałem, jeszcze z 3 razy bym odpalił autko i kabel by całkiem się stopił. Sprawdź przewody, plus i masę, może coś pośniedziało. U nas w serwisiach, mają chłopaki tester do wydajności aku. kubaopp, jakl masz gdzieś w pobliżu serwis Motoricus, to podjedz i sprawdzą za darmo.
Mobil I: Lafayette Texas + Alan 9 PLUS/Omega 27 + SUNKER CDM550
Mobil II: President JFK I + Performer 5000
Baza: obecnie przebudowa.
> > > Opcja Szukaj Jest Skarbnicą Wiedzy, Nie Bójmy Się Z Niej Korzystać... < < <
Awatar użytkownika
Pyrek
Posty: 1287
Rejestracja: 2012-01-13, 17:12
Lokalizacja: masz to radio!

Post autor: Pyrek »

Podjedz na stację diagnostyczną mają przyrządy do oceny stanu aku.
Nie ma ludzi normalnych i nie normalnych są Ci którzy nie zostali przebadani i Ci który pozamykani są w zakładach.
Kenwood TS 480sat LW 41,5m
HR5500 SS1200 EC2002 i kl203p
Uniden Grant...
Awatar użytkownika
HjeniuC
Posty: 1813
Rejestracja: 2009-11-24, 21:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: HjeniuC »

Nałąduj przez noc po czym spróbuj odpalić z włączonymi wszystkim odbiornikami (światła, ogrzewanie szyby .... )
Jak auto nie odpali- bateria do wymiany
YIP YIP
Awatar użytkownika
Skrzydło
Posty: 3066
Rejestracja: 2008-07-30, 19:15
Lokalizacja: JO91AS/ Kalisz
Kontakt:

Post autor: Skrzydło »

Wystarczy zwykła miarka , sprawdz ile ma po ładowaniu nocnym akumulator i nastepnie za 12 godzin ,jeżeli napiecie jest takie same to jest ok , jak również odpal silnik i sprawdz ładowanie :-P
http://www.oiris.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Więcej sprzętu niż talentu ;-)





Jeżeli używam tego emota :mrgreen: nie znaczy że jestem szydercą jak również nie ma manii wyższości :-)
Cogito ergo sum
mig25
Posty: 290
Rejestracja: 2011-05-21, 09:29
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: mig25 »

Nawet sprawny akumulator od razu po naładowaniu ma więcej , musi się ustabilizować.... ( więc napięcie za 12h nigdy nie będzie takie same).

Kiedyś w manualu serwisowym od Audi czytałem jak testować akumulator. Dokładnie nie pamiętam ,ale właśnie kazali tam ładować odłączony od samochodu aku prądem max. 10 razy mniejszym niż prąd rozruchowy aż do wystąpienia gazowania ( to akurat standardowa procedura ładowania akumulatora). Następnie odczekać bodajże 3h i zmierzyć napięcie , jak będzie mniejsze od 12,6V to akumulator szmelc.
Awatar użytkownika
Skrzydło
Posty: 3066
Rejestracja: 2008-07-30, 19:15
Lokalizacja: JO91AS/ Kalisz
Kontakt:

Post autor: Skrzydło »

mig25, tylko jak akumulator nie trzyma to po 12 godzinach spadnie poniżej 12,6v
http://www.oiris.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Więcej sprzętu niż talentu ;-)





Jeżeli używam tego emota :mrgreen: nie znaczy że jestem szydercą jak również nie ma manii wyższości :-)
Cogito ergo sum
mig25
Posty: 290
Rejestracja: 2011-05-21, 09:29
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: mig25 »

Pewnie tak , tyle ,że Twoim testem powymienialibyśmy każdy akumulator ;)
Awatar użytkownika
krzysiekpian
Posty: 824
Rejestracja: 2009-04-25, 15:56
Lokalizacja: Radzymin

Post autor: krzysiekpian »

Możesz spróbować też w taki sposób: woltomierz zapnij na zaciski akumulatora i ustaw tak byś widział wskazanie w czasie gdy będziesz rozpoczynał rozruch, lub kogoś weż do pomocy.
Jeśli w czasie rozruchu napięcie akumulatora spadnie do wartości mniejszej niż 10V, to akumulator jest do wymiany. :-)
Mobil I: Lafayette Texas + Alan 9 PLUS/Omega 27 + SUNKER CDM550
Mobil II: President JFK I + Performer 5000
Baza: obecnie przebudowa.
> > > Opcja Szukaj Jest Skarbnicą Wiedzy, Nie Bójmy Się Z Niej Korzystać... < < <
ODPOWIEDZ

Wróć do „Motoryzacja.”