nie odpala na mrozie! jak sprawdzić sprawność akumulatora?
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
nie odpala na mrozie! jak sprawdzić sprawność akumulatora?
Witam jak w temacie jak sprawdzić w domowych warunkach sprawność akumulatora?
ostatnio przy temperaturze -1 stopni rano za pierwszym przekręceniem stacyjki rozrusznik nie miał praktycznie siły zakręcić przygasły wszystkie kontrolki aż zrestartował się licznik oraz godzina ! za drugim razem odpalił bez problemu !
kiedyś miałem podobny problem jak kończyły się szczotki! wczoraj rozebrałem rozrusznik szczotki ok , wymieniłem tulejki dla pewności i czekam na mrozy zobaczymy co się będzie działo.
problemu słabego akumulatora nie biorę za bardzo pod uwagę , no bo jak by to był słaby akumulator , to jak za pierwszym razem nie miał by siły zakręcić to tym bardziej za drugim ! no a mi autko za drugim razem zapaliło bez problemu! choć mogę się mylić dla pewności jak można sprawdzić w domowych warunkach akumulator?
no i może ktoś ma jakiś inny pomysł co może być nie tak ? pozdrawiam Jakub.
ostatnio przy temperaturze -1 stopni rano za pierwszym przekręceniem stacyjki rozrusznik nie miał praktycznie siły zakręcić przygasły wszystkie kontrolki aż zrestartował się licznik oraz godzina ! za drugim razem odpalił bez problemu !
kiedyś miałem podobny problem jak kończyły się szczotki! wczoraj rozebrałem rozrusznik szczotki ok , wymieniłem tulejki dla pewności i czekam na mrozy zobaczymy co się będzie działo.
problemu słabego akumulatora nie biorę za bardzo pod uwagę , no bo jak by to był słaby akumulator , to jak za pierwszym razem nie miał by siły zakręcić to tym bardziej za drugim ! no a mi autko za drugim razem zapaliło bez problemu! choć mogę się mylić dla pewności jak można sprawdzić w domowych warunkach akumulator?
no i może ktoś ma jakiś inny pomysł co może być nie tak ? pozdrawiam Jakub.
ML145 +DNT Strato FM
- cassiopeia
- Posty: 6364
- Rejestracja: 2011-03-26, 23:06
- Znak/ranga: 161CBF081
- Lokalizacja: Kalisz - najstarsze miasto w Polsce
- Has thanked: 3 times
- Kontakt:
Nie koniecznie jest tak że jak za pierwszym razem nie zakręcił to za drugim tym bardziej nie ma szans na odpalenie. Jest tak że im niższa temperatura elektrolitu tym mniejsza sprawność akumulatora. Próbując odpalić auto, za pierwszym razem podgrzałeś trochę elektrolit i możliwe że to wystarczyło na przełamanie rozrusznikiem silnika przy drugiej próbie. Test jest prosty. Zostaw radio włączone na dwie trzy godzinki, jeśli po tym nie odpali, to masz rozwiązanie. Pojemność akumulatora i wartość prądu rozruchowego nie mają już nic wspólnego z wartościami fabrycznymi :)
- cassiopeia
- Posty: 6364
- Rejestracja: 2011-03-26, 23:06
- Znak/ranga: 161CBF081
- Lokalizacja: Kalisz - najstarsze miasto w Polsce
- Has thanked: 3 times
- Kontakt:
- krzysiekpian
- Posty: 824
- Rejestracja: 2009-04-25, 15:56
- Lokalizacja: Radzymin
Jakiś czas temu, w firmowym Boxerze miałem taki problem. Powodem był przewód masowy, łączący silnik z karoserią, w serwisie pokazał mi gościu go po wymianie i zdębiałem, jeszcze z 3 razy bym odpalił autko i kabel by całkiem się stopił. Sprawdź przewody, plus i masę, może coś pośniedziało. U nas w serwisiach, mają chłopaki tester do wydajności aku. kubaopp, jakl masz gdzieś w pobliżu serwis Motoricus, to podjedz i sprawdzą za darmo.
Mobil I: Lafayette Texas + Alan 9 PLUS/Omega 27 + SUNKER CDM550
Mobil II: President JFK I + Performer 5000
Baza: obecnie przebudowa.
> > > Opcja Szukaj Jest Skarbnicą Wiedzy, Nie Bójmy Się Z Niej Korzystać... < < <
Mobil II: President JFK I + Performer 5000
Baza: obecnie przebudowa.
> > > Opcja Szukaj Jest Skarbnicą Wiedzy, Nie Bójmy Się Z Niej Korzystać... < < <
Wystarczy zwykła miarka , sprawdz ile ma po ładowaniu nocnym akumulator i nastepnie za 12 godzin ,jeżeli napiecie jest takie same to jest ok , jak również odpal silnik i sprawdz ładowanie
http://www.oiris.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Więcej sprzętu niż talentu
Jeżeli używam tego emota nie znaczy że jestem szydercą jak również nie ma manii wyższości
Cogito ergo sum
Więcej sprzętu niż talentu
Jeżeli używam tego emota nie znaczy że jestem szydercą jak również nie ma manii wyższości
Cogito ergo sum
Nawet sprawny akumulator od razu po naładowaniu ma więcej , musi się ustabilizować.... ( więc napięcie za 12h nigdy nie będzie takie same).
Kiedyś w manualu serwisowym od Audi czytałem jak testować akumulator. Dokładnie nie pamiętam ,ale właśnie kazali tam ładować odłączony od samochodu aku prądem max. 10 razy mniejszym niż prąd rozruchowy aż do wystąpienia gazowania ( to akurat standardowa procedura ładowania akumulatora). Następnie odczekać bodajże 3h i zmierzyć napięcie , jak będzie mniejsze od 12,6V to akumulator szmelc.
Kiedyś w manualu serwisowym od Audi czytałem jak testować akumulator. Dokładnie nie pamiętam ,ale właśnie kazali tam ładować odłączony od samochodu aku prądem max. 10 razy mniejszym niż prąd rozruchowy aż do wystąpienia gazowania ( to akurat standardowa procedura ładowania akumulatora). Następnie odczekać bodajże 3h i zmierzyć napięcie , jak będzie mniejsze od 12,6V to akumulator szmelc.
mig25, tylko jak akumulator nie trzyma to po 12 godzinach spadnie poniżej 12,6v
http://www.oiris.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Więcej sprzętu niż talentu
Jeżeli używam tego emota nie znaczy że jestem szydercą jak również nie ma manii wyższości
Cogito ergo sum
Więcej sprzętu niż talentu
Jeżeli używam tego emota nie znaczy że jestem szydercą jak również nie ma manii wyższości
Cogito ergo sum
- krzysiekpian
- Posty: 824
- Rejestracja: 2009-04-25, 15:56
- Lokalizacja: Radzymin
Możesz spróbować też w taki sposób: woltomierz zapnij na zaciski akumulatora i ustaw tak byś widział wskazanie w czasie gdy będziesz rozpoczynał rozruch, lub kogoś weż do pomocy.
Jeśli w czasie rozruchu napięcie akumulatora spadnie do wartości mniejszej niż 10V, to akumulator jest do wymiany.
Jeśli w czasie rozruchu napięcie akumulatora spadnie do wartości mniejszej niż 10V, to akumulator jest do wymiany.
Mobil I: Lafayette Texas + Alan 9 PLUS/Omega 27 + SUNKER CDM550
Mobil II: President JFK I + Performer 5000
Baza: obecnie przebudowa.
> > > Opcja Szukaj Jest Skarbnicą Wiedzy, Nie Bójmy Się Z Niej Korzystać... < < <
Mobil II: President JFK I + Performer 5000
Baza: obecnie przebudowa.
> > > Opcja Szukaj Jest Skarbnicą Wiedzy, Nie Bójmy Się Z Niej Korzystać... < < <