Czas pracy kierowcy
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
Czas pracy kierowcy
Przygotowuje się do egzaminu na kat. C , wertując płytkę z pytaniami natrafiłem na pytanie dotyczące czasu pracy i zgłupiałem, biorąc pod uwagę to czego uczono mnie na wykładach.
Pytanie
Ile godzin maksymalnie może prowadzić kierowca w ciągu 24 h ?
A. 13,5 h
B. 10 h
C. 9 h
Ponieważ zauważyłem, że na forum jest sporo osób pracujących jako kierowcy, mających z tymi przepisami styczność na bieżąco, odpowiedzcie która odpowiedź jest prawidłowa i dlaczego.
Pytanie
Ile godzin maksymalnie może prowadzić kierowca w ciągu 24 h ?
A. 13,5 h
B. 10 h
C. 9 h
Ponieważ zauważyłem, że na forum jest sporo osób pracujących jako kierowcy, mających z tymi przepisami styczność na bieżąco, odpowiedzcie która odpowiedź jest prawidłowa i dlaczego.
Mobil: SIRIO TURBO 5000 PL (dziurka) + CRE 8900 + DENSEI EC-2002 (t.KONEKTOR) + głośnik
Rezerwa: Alan 109 + DENSEI EC-2002 (t.KONEKTOR) + SIRIO TURBO 2000
Archiwum: Yosan JC-2204 + Sunker Elite CB 115
Rezerwa: Alan 109 + DENSEI EC-2002 (t.KONEKTOR) + SIRIO TURBO 2000
Archiwum: Yosan JC-2204 + Sunker Elite CB 115
-
- Posty: 123
- Rejestracja: 2008-08-10, 17:56
- Lokalizacja: Trzcianka
- Kontakt:
Niestety Panowie piszecie o dziennym czasie prowadzenia pojazdu , a pytanie dotyczyło maksymalnego czasu prowadzenia w ciągu 24h i prawidłową odpowiedzią jest 13,5 h.
Oczywiście rozwiązując testy również odpowiadałem tak jak Wy i się dziwiłem że odpowiadam błędnie. Szukając rozwiązania / wyjaśnienia dlaczego 13,5 h napisałem posta tutaj, szukałem odpowiedzi w sieci, kombinowałem na różne sposoby. Okazuje się że problem tkwi w określeniach.
Dzienny czas prowadzenia pojazdu jest to czas prowadzenia między dwoma kolejnymi odpoczynkami - a nie jak to rozumiałem, że tyle mogę jechać w ciągu doby.
Biorąc to pod uwagę matematyczne wyliczenie wygląda tak:
startujemy po odpoczynku, pod uwagę bierzemy wydłużony czas jazdy i skrócony odpoczynek dzienny
4,5h jazdy -> 45 min przerwa -> 4,5h jazdy -> 45min przerwa -> 1h jazdy -> 9h skrócony dzienny odpoczynek
daje nam to w sumie 20,5h do pełnych 24h zostaje 3,5h w czasie których możemy jechać bo jesteśmy po odpoczynku czyli w ciągu 24h można maksymalnie prowadzić 13,5h biorąc pod uwagę tak jak pisałem wcześniej wydłużony czas jazdy i skrócony odpoczynek dzienny.
Mam jedynie nadzieję, że metodą dedukcji doszedłem do właściwych wniosków
Pozdrawiam
Oczywiście rozwiązując testy również odpowiadałem tak jak Wy i się dziwiłem że odpowiadam błędnie. Szukając rozwiązania / wyjaśnienia dlaczego 13,5 h napisałem posta tutaj, szukałem odpowiedzi w sieci, kombinowałem na różne sposoby. Okazuje się że problem tkwi w określeniach.
Dzienny czas prowadzenia pojazdu jest to czas prowadzenia między dwoma kolejnymi odpoczynkami - a nie jak to rozumiałem, że tyle mogę jechać w ciągu doby.
Biorąc to pod uwagę matematyczne wyliczenie wygląda tak:
startujemy po odpoczynku, pod uwagę bierzemy wydłużony czas jazdy i skrócony odpoczynek dzienny
4,5h jazdy -> 45 min przerwa -> 4,5h jazdy -> 45min przerwa -> 1h jazdy -> 9h skrócony dzienny odpoczynek
daje nam to w sumie 20,5h do pełnych 24h zostaje 3,5h w czasie których możemy jechać bo jesteśmy po odpoczynku czyli w ciągu 24h można maksymalnie prowadzić 13,5h biorąc pod uwagę tak jak pisałem wcześniej wydłużony czas jazdy i skrócony odpoczynek dzienny.
Mam jedynie nadzieję, że metodą dedukcji doszedłem do właściwych wniosków
Pozdrawiam
Mobil: SIRIO TURBO 5000 PL (dziurka) + CRE 8900 + DENSEI EC-2002 (t.KONEKTOR) + głośnik
Rezerwa: Alan 109 + DENSEI EC-2002 (t.KONEKTOR) + SIRIO TURBO 2000
Archiwum: Yosan JC-2204 + Sunker Elite CB 115
Rezerwa: Alan 109 + DENSEI EC-2002 (t.KONEKTOR) + SIRIO TURBO 2000
Archiwum: Yosan JC-2204 + Sunker Elite CB 115
Brawo Vedel i brawo Korni. Właśnie tak jest
Ale tutaj jedna uwaga co do "dziesiątek". Oczywiście 2x w tygodniu. Ale tym kalendarzowym. Czyli zaczynającym sie w poniedziałek, a kończącym w niedzielę.
Natomiast jeżeli startowalismy w sobotę i jechaliśmy 10h i w niedziele 10h to np w pon i wtorek znów możemy jechać po 10 godz. Taka paranoja:)
Ważne by w ciagu cyklu pracy miedzy tzw odpoczynkami weekendowymi nie przekroczyć 56h jazdy, a w okresie dwóch takich cykli nie przekroczyć 90h jazdy.
Ale tutaj jedna uwaga co do "dziesiątek". Oczywiście 2x w tygodniu. Ale tym kalendarzowym. Czyli zaczynającym sie w poniedziałek, a kończącym w niedzielę.
Natomiast jeżeli startowalismy w sobotę i jechaliśmy 10h i w niedziele 10h to np w pon i wtorek znów możemy jechać po 10 godz. Taka paranoja:)
Ważne by w ciagu cyklu pracy miedzy tzw odpoczynkami weekendowymi nie przekroczyć 56h jazdy, a w okresie dwóch takich cykli nie przekroczyć 90h jazdy.
Ostatnio zmieniony 2013-10-19, 10:56 przez RobertG7, łącznie zmieniany 1 raz.
Podpis bez buraczanych tekstów i życiowych prawd.
baza: Y FT-950 + Delta M0PLK,
mob: J1, HR5500, WA-27, T5000
baza: Y FT-950 + Delta M0PLK,
mob: J1, HR5500, WA-27, T5000
gdzie zajedzie to zajedzie (najszybciej w inny wymiar ), ale o ile lżej w kieszeni będzie miałreed pisze:.... i gdzie w taki sposób zajedziesz?kubaopp pisze:Tarczka za okno dwa red bulle mocna kawa i but 24 na 24. długa Antena radio na Max rozkręcone i się jedzie
dobrze wiedzieć , może się kiedyś przydaćRobertG7 pisze:Ale tutaj jedna uwaga co do "dziesiątek". Oczywiście 2x w tygodniu. Ale tym kalendarzowym. Czyli zaczynającym sie w poniedziałek, a kończącym w niedzielę.
Natomiast jeżeli startowalismy w sobotę i jechaliśmy 10h i w niedziele 10h to np w pon i wtorek znów możemy jechać po 10 godz. Taka paranoja:)
Mobil: SIRIO TURBO 5000 PL (dziurka) + CRE 8900 + DENSEI EC-2002 (t.KONEKTOR) + głośnik
Rezerwa: Alan 109 + DENSEI EC-2002 (t.KONEKTOR) + SIRIO TURBO 2000
Archiwum: Yosan JC-2204 + Sunker Elite CB 115
Rezerwa: Alan 109 + DENSEI EC-2002 (t.KONEKTOR) + SIRIO TURBO 2000
Archiwum: Yosan JC-2204 + Sunker Elite CB 115