Subaru Forester - Ktoś ma ?

Wszystko na temat autek i nietylko.

Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator

Awatar użytkownika
kgb14
Posty: 6309
Rejestracja: 2007-12-23, 12:41
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Subaru Forester - Ktoś ma ?

Post autor: kgb14 »

Witam.
Nosze się z zamiarem zmiany miśka na subaru - czyli pozostaje w kręgu aut z kraju kwitnącej wiśni :mrgreen:
Obecnie moje oczekiwania spełnia tylko subaru.
Nie stać mnie na najnowsze modele - będzie to pewnie rocznik 2004 lub 2005.
Silnik 2,5 bez żadnego turbo

Czy ktoś posiada taki pojazd choćby nawet z inna jednostka napędową - miałbym kilka pytań.
,,One To Day is Worth Two To- Morrows''
Mobil Subaru Forester Kpo DX 5000 +ASTATIC ROAD DEVIL + SIRIO MEGAWATT 4000 w ,,dziurce'' Ręczniak CB: Alan-80A Baza : Radmor AFM 871
http://www.formaniak.aaf.pl/
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
kubaopp
Posty: 4917
Rejestracja: 2012-04-02, 17:14
Lokalizacja: LN32DW Benoy-Vedeno
Kontakt:

Post autor: kubaopp »

a 2.0 boxer ?
ML145 +DNT Strato FM
Awatar użytkownika
kgb14
Posty: 6309
Rejestracja: 2007-12-23, 12:41
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: kgb14 »

Masz takiego ? Generalnie chodzi mi o faktyczne zużycie paliwa , osiągi np ile do 100 , jak prędkość max, czy przy automacie jest tylko klasyczna skrzynia biegów czy tez jest tiptronic. Jakie usterki, jak z tym turbo. Im więcej czytam tym głupszy jestem - trzeba mi ,,żywego'' rozmówcy.
,,One To Day is Worth Two To- Morrows''
Mobil Subaru Forester Kpo DX 5000 +ASTATIC ROAD DEVIL + SIRIO MEGAWATT 4000 w ,,dziurce'' Ręczniak CB: Alan-80A Baza : Radmor AFM 871
http://www.formaniak.aaf.pl/
Obrazek
Obrazek
Filar
Posty: 311
Rejestracja: 2012-11-11, 07:54
Lokalizacja: Kal

Post autor: Filar »

Ja też się przymierzam do Forestera (mniej więcej te roczniki co Ty).
Z uwagi na spalanie (około 10-13 l/100 km) chciałem zagazować, ale podobno (dwóch mechaników mi to potwierdziło) do regulacji zaworów trzeba wyciągać silnik, a robi się to co około 40-50 tys. km. Silnik 2,5 jest dobry, bo nie wyżyłowany. Opinie o gazie są różne, a diesel niestety drogi w zakupie.
Mobil: President Jack (Bess) + oryginalny mikrofon + Sirio Turbo 5000.
Rezerwa/do sprzedania (leży w szafie): President Johnny II, President Walker.
Awatar użytkownika
kgb14
Posty: 6309
Rejestracja: 2007-12-23, 12:41
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: kgb14 »

Jest sporo aut ,,zagazowanych'' i ja też to zrobię lub kupuję od raz u z gazem. Spalanie które podałeś- jest prawie zgodne z moimi informacjami, w zależności jeszcze od tego czy zima czy lato . Noa ale jest ktoś na forum kto ma to auto ?
,,One To Day is Worth Two To- Morrows''
Mobil Subaru Forester Kpo DX 5000 +ASTATIC ROAD DEVIL + SIRIO MEGAWATT 4000 w ,,dziurce'' Ręczniak CB: Alan-80A Baza : Radmor AFM 871
http://www.formaniak.aaf.pl/
Obrazek
Obrazek
hołbi bjókanon
Posty: 115
Rejestracja: 2012-11-25, 22:44
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: hołbi bjókanon »

Filar pisze:Ja też się przymierzam do Forestera (mniej więcej te roczniki co Ty).
Z uwagi na spalanie (około 10-13 l/100 km) chciałem zagazować, ale podobno (dwóch mechaników mi to potwierdziło) do regulacji zaworów trzeba wyciągać silnik, a robi się to co około 40-50 tys. km. Silnik 2,5 jest dobry, bo nie wyżyłowany. Opinie o gazie są różne, a diesel niestety drogi w zakupie.
Potwierdzam, co prawda nie posiadam tego auta.
Przymierzałem się i fakt trzeba wyciągać silnik może co 60 tyś ale jednak.
Awatar użytkownika
BeBek
Posty: 567
Rejestracja: 2012-07-19, 15:19
Znak/ranga: SP9PP
Lokalizacja: Nowy Sącz (KN09IO)

Post autor: BeBek »

Unikaj silników boxer diesel.
Nie dość że padają przy nich sprzęgła (za duży moment obrotowy) to subaru wymieniało sprzegło na gwarancji ale trzeby było się zgodzić na obniżenie momentu obrotowego (zmiana oprogramowania silnika) przy ruszaniu. Dodatkowo boxery w dieslu potrafiły często zawodzić (problem wieku dziecięcego z trwałością pierwszych silników diesla typu boxer).
Benzyka jeździ fajnie i bezawaryjnie ale dzięki stałemu symetrycznemu napędowi swoje musi palić.
Z ciekawostek do napędu trzeba się przyzwyczaić bo potrafi niedoświadczonemu kierowcy zrobić czasem niezłego psikusa.
Sprzęt: Apollo Road Blues 2.5, President Taylor III, CRT 2000H, CRT MIKE, AT-5555N, UBC125XLT, Baofeng UV-3R;
SP9PP
'AKTUALNE' Sprzedam: CRT MIKE v2 (RFG, bez ARFG), Sirio MEGAWATT 4000 i FLEX LOG 4, Baofeng UV-3R możliwa wymiana na: radia CB i UKF i anteny CB
krzysiekbuk
Posty: 29
Rejestracja: 2013-08-11, 21:10
Lokalizacja: z Polandu

Post autor: krzysiekbuk »

BeBek pisze:Z ciekawostek do napędu trzeba się przyzwyczaić bo potrafi niedoświadczonemu kierowcy zrobić czasem niezłego psikusa.
Np. ?
Awatar użytkownika
BeBek
Posty: 567
Rejestracja: 2012-07-19, 15:19
Znak/ranga: SP9PP
Lokalizacja: Nowy Sącz (KN09IO)

Post autor: BeBek »

Bączek na skręconych kołach jest fajny na postoju ale jak przesadzisz podczas jazdy to już gożej a zrobić go na śliskim łatwo (opinia doświadczonego kierowcy, który uważa, że i tak mimo kilku minusów ten napęd jest rewelacyjny i tylko trzeba go dobrze poznać i cieszyć się jazdą).
Sprzęt: Apollo Road Blues 2.5, President Taylor III, CRT 2000H, CRT MIKE, AT-5555N, UBC125XLT, Baofeng UV-3R;
SP9PP
'AKTUALNE' Sprzedam: CRT MIKE v2 (RFG, bez ARFG), Sirio MEGAWATT 4000 i FLEX LOG 4, Baofeng UV-3R możliwa wymiana na: radia CB i UKF i anteny CB
Awatar użytkownika
xander
Posty: 353
Rejestracja: 2012-05-22, 20:53
Lokalizacja: Lublin

Post autor: xander »

Nie bierz diesla subarowskiego. Jeśli już wybierzesz ropniaka to bierze takiego od 2010 roku. Te wcześniejsze to dramat na kółkach.
Benzynę Forka sam mam zamiar nabyć, żeby nim "bić" kilometry w pyle i śniegu.
A co do wykręcania numeru przez napęd na 4 koła, to chyba ktoś pomylił kulturalnego SUVa z rozkapryszoną suką jaką może być impreza wrc/sti. Tutaj faktycznie na śniegu ciężej się jedzie.
Napęd na 4 daje czasem nadsterowność, ale i tak mniejszą niż napęd na tył. Podsterowność prawie nie występuje.

Forek=benzyna (i nie bój się gazu u odpowiednich ludzi)

Minusy: regulować zawory trza w bokserze co 50000 - jeśli chcesz dbać o gadzinę.
Xander
Jestem obcy i nic co obce nie jest mi obce.

"W przeciwieństwie do krasnoluda Modo sierżant Colon znał znaczenie słowa \"ironia\". Uważał, że to owoc podobny do aronii."
Awatar użytkownika
leonid pakas
Posty: 634
Rejestracja: 2009-12-30, 14:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: leonid pakas »

Bawiłem się kiedyś w serwisowanie jednego z takich aut. Co do regulacji zaworów to ten problem występuje tylko w wersjach doładowanych bo ze względu na turbo jest tam dość mało miejsca i szybsze jest wymontowanie silnika. Faktycznie zużycie gazu normuje się w okolicy 9-15 ltr zależnie od stylu jazdy który skutecznie w automacie ogranicza przełącznik economy/sport, w automacie również można zmieniać biegi "manualnie" przy użyciu dźwigni zmiany biegów. Ogólnie autko bardzo fajne ale problem może pojawić się przy potrzebie wymiany niektórych części eksploatacyjnych (np klocki hamulcowe lub powiedzmy uszkodzona piasta co często się zdarza po poprzednim właścicielu ,który nieumiejętnie operował gazem w czasie zimy :) ).

W 100% również zgodzę się z wypowiedzią BeBek, po prostu te auta tak mają ,że są stworzone dla doświadczonych kierowców i zbytnie szalenie w zakrętach może czasami zaskoczyć kierowce nagłym postawieniem pojazdu prostopadle do kierunku jazdy na co jedynie pomaga dynamiczna kontra i dużo gazu :mrgreen:.

Oczywiście jeżeli miał bym kupować takie auto to na siłę szukał bym wersji z manualną skrzynią biegów ze względu na wygodę jazdy i mniejsze spalanie.
Awatar użytkownika
kgb14
Posty: 6309
Rejestracja: 2007-12-23, 12:41
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: kgb14 »

No trochę lepiej i widzę, że jest paru co przynajmniej stało obok auta :mrgreen: Żarcik taki.
Pisałem już - auto które mnie interesuje to BENZYNA ewentualnie benzyna z gazem.
Interesuje mnie model z silnikiem 2,5 BEZ TURBO - też juz naczytałem się . SKRZYNIA - fajnie byłoby gdyby to była automatyczna podobna jak w moim mitsubishi czyli z możliwością manualnej zmiany biegów jeśli nie to tylko manuał. Powtórzę zasadnicze dwa pytania - jaka jest prędkość maksymalna dla takiego auta - ja tylko w jednym miejscu przeczytałem , że 187 km/h jednak wydaj mi się to trochę mało oraz jakie jest zużycie BENZYNY w tym aucie miasto/trasa - gaz sobie sam oblicze ( wszystkie moje auta na nim jeździły :-P ) .
W ogóle zastanawiam sie dokładnie nad tym autem
http://otomoto.pl/subaru-forester-zarej ... 50035.html

lub http://otomoto.pl/subaru-forester-2-5x-C31611981.html lub http://otomoto.pl/subaru-forester-stan- ... 98103.html ale chyba jesli juz to to pierwsze.
,,One To Day is Worth Two To- Morrows''
Mobil Subaru Forester Kpo DX 5000 +ASTATIC ROAD DEVIL + SIRIO MEGAWATT 4000 w ,,dziurce'' Ręczniak CB: Alan-80A Baza : Radmor AFM 871
http://www.formaniak.aaf.pl/
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
kgb14
Posty: 6309
Rejestracja: 2007-12-23, 12:41
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: kgb14 »

I co nikt na forum nie ma subaru ??
,,One To Day is Worth Two To- Morrows''
Mobil Subaru Forester Kpo DX 5000 +ASTATIC ROAD DEVIL + SIRIO MEGAWATT 4000 w ,,dziurce'' Ręczniak CB: Alan-80A Baza : Radmor AFM 871
http://www.formaniak.aaf.pl/
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
KiMCIO
Posty: 2442
Rejestracja: 2008-06-04, 19:22
Lokalizacja: Myślibórz

Post autor: KiMCIO »

Może kup coś bardziej dostepnego na rynku europejskim...dla mnie subaryna fajna, ale droga i w odpowiednim kolorze, bo sorry, ale te co wkleiles to slabo sie prezentuja :-P
Pomagam w zakupach w Chinach.

http://ali.pub/e5dqi" onclick="window.open(this.href);return false;

Gwarantuje dobre ceny :-) Dla Kolorowych specjalne oferty!
Awatar użytkownika
xander
Posty: 353
Rejestracja: 2012-05-22, 20:53
Lokalizacja: Lublin

Post autor: xander »

kgb14 pisze:I co nikt na forum nie ma subaru ??
Subaru. Auto jak auto. Problem z częściami. Jak nie ma w Europie, to ściągają z Japonii. Miałem tak. Czekałem 3 tygodnie na części.
Trakcja cud. Reszta przeciętna,
Xander
Jestem obcy i nic co obce nie jest mi obce.

"W przeciwieństwie do krasnoluda Modo sierżant Colon znał znaczenie słowa \"ironia\". Uważał, że to owoc podobny do aronii."
ODPOWIEDZ

Wróć do „Motoryzacja.”