Transceiver VHF 118-174MHz FM+AM
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik
Transceiver VHF 118-174MHz FM+AM
Chciałbym kupic transceiver VHF, zakres QRG 118-174MHz RX+TX, wazne zeby miał modulacje FM+AM, nie potrzebuje SSB.
Myslalem o ktoryms z prostych iComów np. IC-2200, albo Yaesu, ale okazuje sie ze zaden z nich nie umozliwia pracy z modulacja amplitudy. Ciezko znalezc w internecie informacje jakie modele spelnialyby zalozenia
Myslalem o ktoryms z prostych iComów np. IC-2200, albo Yaesu, ale okazuje sie ze zaden z nich nie umozliwia pracy z modulacja amplitudy. Ciezko znalezc w internecie informacje jakie modele spelnialyby zalozenia
SP9RFT
-------------------------------------
Toyota 4Runner 3.4V6 1991
Yosan JC-650 + Sirio ML-145
iCom IC-2200 + Sirio SKB 108-960
-------------------------------------
Toyota 4Runner 3.4V6 1991
Yosan JC-650 + Sirio ML-145
iCom IC-2200 + Sirio SKB 108-960
Re: Transceiver VHF 118-174MHz FM+AM
z tego co pamiętam to żaden z radiotelefonów amatorskich VHF nie ma możliwości nadawania w modulacji AM.
także RX+TX będzie w zakresie 136-175 a w zakresie 118-136 tylko RX.
Wg mojej wiedzy żaden też z radiotelefonów VHF/UHF FM nawet jak ma odbiór AM w paśmie AIRBAND to nie ma nadawania w AM (w żadnym z pasm).
Także jak chcesz nadawać w modulacji AM to tylko kombajny typu FT857, FT100, IC706, IC7000 itd. ale nadawanie AM będziesz miał tylko w paśmach HF/VHF/UHF w paśmie AIRBAND nadawanie też będzie zablokowane.
także RX+TX będzie w zakresie 136-175 a w zakresie 118-136 tylko RX.
Wg mojej wiedzy żaden też z radiotelefonów VHF/UHF FM nawet jak ma odbiór AM w paśmie AIRBAND to nie ma nadawania w AM (w żadnym z pasm).
Także jak chcesz nadawać w modulacji AM to tylko kombajny typu FT857, FT100, IC706, IC7000 itd. ale nadawanie AM będziesz miał tylko w paśmach HF/VHF/UHF w paśmie AIRBAND nadawanie też będzie zablokowane.
Mobil - Legend III white + SIRIO SILVER 90
Kamper - AT6666 + Sirio Carbonium 27 Black/Santiago 1200/Antron A99
Będe jechał zapraszam do rozmowy
Kamper - AT6666 + Sirio Carbonium 27 Black/Santiago 1200/Antron A99
Będe jechał zapraszam do rozmowy
-
- Posty: 6655
- Rejestracja: 2011-11-20, 20:42
- Znak/ranga: 161CBF131
- Lokalizacja: JO91QP
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Transceiver VHF 118-174MHz FM+AM
W Air bandzie nadawanie tylko dla radiotelefonów lotniczych i tylko w AM, a to regulują odpowiednie przepisy lotnicze. Chyba, że w paśmie 108-118 MHz możesz posłuchać urządzeń radionawigacyjnych (VOR, DVOR, DME etc.).
Oczywiście, nie muszę nadmieniać, że potrzebne do tego jest odpowiednie pozwolenie radiowe.
Oczywiście, nie muszę nadmieniać, że potrzebne do tego jest odpowiednie pozwolenie radiowe.
Ekipa KONEKTOR
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS
Re: Transceiver VHF 118-174MHz FM+AM
Odnosnie przepisów i regulacji prawnych - mam pelna swiadomosc. Mam cały osiagalny komplet licencji z UKE: amatorska, morska dalekiego zasiegu i lotnicza. Jestem krotkofalowcem, żeglarzem i pilotem amatorem ;)
Bandplan VHF, a takze podział pasma lotniczego(108-118 nav aids, 118-137 radiofonia w AM) tez sa mi znane.
Głownie chcialbym sluchac pasma lotniczego z domu/samochodu - lokalny ruch w CTR i na lotnisku, sprawdzenie ATIS w drodze na lotnisko itp. Mozliwosc nadawania raczej traktowalem jako dodatek na jakiś wypadek blizej nieokreslony, cos w stylu nie wiem po co, ale dobrze jest miec. Niestety po glebszym rozpoznaniu tematu widze, ze raczej jest to trudno osiagalne. O ile rozblokowac TRX'a zazwyczaj nie jest trudno, tak wiekszosc rafiotelefonow VHF nie posiada w ogole nadajnika w modulacji AM, wiec nie ma mozliwosci zadnym sposobem takiej funkcjonalnosci mu dolozyc.
W takim wypadku, mysle ze wlasnie bede celował w iCom'a IC-2200 lub IC-2300. Rozwazam tez ewentualnie multibandowe radio, konkretnie IC-706mk2, ale to jednak inny zakres finansowy niz ten na ktory jestem przygotowany.
Bandplan VHF, a takze podział pasma lotniczego(108-118 nav aids, 118-137 radiofonia w AM) tez sa mi znane.
Głownie chcialbym sluchac pasma lotniczego z domu/samochodu - lokalny ruch w CTR i na lotnisku, sprawdzenie ATIS w drodze na lotnisko itp. Mozliwosc nadawania raczej traktowalem jako dodatek na jakiś wypadek blizej nieokreslony, cos w stylu nie wiem po co, ale dobrze jest miec. Niestety po glebszym rozpoznaniu tematu widze, ze raczej jest to trudno osiagalne. O ile rozblokowac TRX'a zazwyczaj nie jest trudno, tak wiekszosc rafiotelefonow VHF nie posiada w ogole nadajnika w modulacji AM, wiec nie ma mozliwosci zadnym sposobem takiej funkcjonalnosci mu dolozyc.
W takim wypadku, mysle ze wlasnie bede celował w iCom'a IC-2200 lub IC-2300. Rozwazam tez ewentualnie multibandowe radio, konkretnie IC-706mk2, ale to jednak inny zakres finansowy niz ten na ktory jestem przygotowany.
SP9RFT
-------------------------------------
Toyota 4Runner 3.4V6 1991
Yosan JC-650 + Sirio ML-145
iCom IC-2200 + Sirio SKB 108-960
-------------------------------------
Toyota 4Runner 3.4V6 1991
Yosan JC-650 + Sirio ML-145
iCom IC-2200 + Sirio SKB 108-960
Re: Transceiver VHF 118-174MHz FM+AM
Jak masz te wszystkie licencje to dziwne , że pytałeś o radia z taką możliwością wiedząc jak priorytetowo jest chroniony airband .
-
- Posty: 6655
- Rejestracja: 2011-11-20, 20:42
- Znak/ranga: 161CBF131
- Lokalizacja: JO91QP
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Transceiver VHF 118-174MHz FM+AM
To chyba wiesz w jakich okolicznościach możesz prowadzić korespondencję radiową na paśmie lotniczym?
Ekipa KONEKTOR
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS
Re: Transceiver VHF 118-174MHz FM+AM
Mieć mozliwosc a uzywac na lewo to dwie rozne rzeczy. Jestem z tych co lubia byc przygotowania na rozne ewentualnosci.
Odnosnie prawnych uwarunkowan transmisji - jak na kazdym pasmie, licencja operatora to jedna sprawa, ale rownie istotne jest pozwolenie radiowe. Wydane na konkretna radiostacje, konkretny zakres czestotliwosci, konkretna moc nadawania, typ emisji, zamontowana w konkretnym statku powietrznym z przypisanem konkretnym call signem.Na morzu zreszta jest podobnie, dodatkowo tam dochodzi jeszcze indywidualny numer MMSI zakodowany w radiostacji, sluzacy jako desygnator w transmisji DSC na CH70.
I w zasadzie temat byl pierwotnie zalozony w giełdzie jako ogłoszenie, moderator przeniósł go tutaj. Bardziej niz porady, szukam mozliwosci zakupu, bo allegro/olx i qrz.com ostatnio pustki. Był w zeszlym tygodniu jeden IC-2200 na allegro w rozsadnych pieniadzach, ale bylo tam cos kombinowane z mikrofonem, taka chalupnicza naprawa. I odpuscilem.
Odnosnie prawnych uwarunkowan transmisji - jak na kazdym pasmie, licencja operatora to jedna sprawa, ale rownie istotne jest pozwolenie radiowe. Wydane na konkretna radiostacje, konkretny zakres czestotliwosci, konkretna moc nadawania, typ emisji, zamontowana w konkretnym statku powietrznym z przypisanem konkretnym call signem.Na morzu zreszta jest podobnie, dodatkowo tam dochodzi jeszcze indywidualny numer MMSI zakodowany w radiostacji, sluzacy jako desygnator w transmisji DSC na CH70.
I w zasadzie temat byl pierwotnie zalozony w giełdzie jako ogłoszenie, moderator przeniósł go tutaj. Bardziej niz porady, szukam mozliwosci zakupu, bo allegro/olx i qrz.com ostatnio pustki. Był w zeszlym tygodniu jeden IC-2200 na allegro w rozsadnych pieniadzach, ale bylo tam cos kombinowane z mikrofonem, taka chalupnicza naprawa. I odpuscilem.
SP9RFT
-------------------------------------
Toyota 4Runner 3.4V6 1991
Yosan JC-650 + Sirio ML-145
iCom IC-2200 + Sirio SKB 108-960
-------------------------------------
Toyota 4Runner 3.4V6 1991
Yosan JC-650 + Sirio ML-145
iCom IC-2200 + Sirio SKB 108-960
Re: Transceiver VHF 118-174MHz FM+AM
Jeszce jedna istota roznica o ktorej zapomnialem napisac wczoraj jest tez fakt, ze w lotnictwie lacznosci air to air jest rzadkoscia i w zasadzie jest do tego jedynie jedna predystynowana czestotliwosci 123.450Mhz. Na morzu jest to standardem, i jest mnostwo wolnych kanałów spoza podstawowej grupy kanalow sluzbowych, ktore w obrebie zachowania dopuszczalnej mocy, typu emisji i posiadania pozwolenia sa w zasadzie do wolnego uzytku do lacznosci ship to ship, ship to shore, ship to dinghy itp.
SP9RFT
-------------------------------------
Toyota 4Runner 3.4V6 1991
Yosan JC-650 + Sirio ML-145
iCom IC-2200 + Sirio SKB 108-960
-------------------------------------
Toyota 4Runner 3.4V6 1991
Yosan JC-650 + Sirio ML-145
iCom IC-2200 + Sirio SKB 108-960
Re: Transceiver VHF 118-174MHz FM+AM
Radio kupione - iCom IC-2200. Trafil sie w bardzo dobrym stanie i rozsadnej cenie.
Przy okazji dla potomnych:
IC-2000 oraz IC-2200 ma RX ma pasmie lotniczym 118-137MHz (czyli tylko radiofonia)
IC-2100 oraz IC-2300 NIE ma mozliwosci RX pasma lotniczego
Przy okazji dla potomnych:
IC-2000 oraz IC-2200 ma RX ma pasmie lotniczym 118-137MHz (czyli tylko radiofonia)
IC-2100 oraz IC-2300 NIE ma mozliwosci RX pasma lotniczego
SP9RFT
-------------------------------------
Toyota 4Runner 3.4V6 1991
Yosan JC-650 + Sirio ML-145
iCom IC-2200 + Sirio SKB 108-960
-------------------------------------
Toyota 4Runner 3.4V6 1991
Yosan JC-650 + Sirio ML-145
iCom IC-2200 + Sirio SKB 108-960
Re: Transceiver VHF 118-174MHz FM+AM
Rok pozniej powracam z tym samym pytaniem - tym razem szukam reczniaka.
Te same wymagania:
RX: 118-174 FM + AM (konieczne)
TX: 136-174 FM (konieczne). Gdyby byla mozliwosc TX 118-137 AM to bylbym zachwycony i rozanielony, ale przypuszczam ze takiego radia nie znajde (co za lipa!) i trzeba bedzie osobno kupic lotniczego reczniaka. No ale na to nie nie poradze.
Pasmo 70cm jest mi calkowicie obojetne i tak nie uzywam, opcja raportowania pozycji GPS bylaby mile widziane, acz niekonieczna.
Wiem o Icom IC-E92D i poprzedniku IC-E91, ale ceny siegaja 1500-2000zl. Moze jest na rynku cos tanszego?
Te same wymagania:
RX: 118-174 FM + AM (konieczne)
TX: 136-174 FM (konieczne). Gdyby byla mozliwosc TX 118-137 AM to bylbym zachwycony i rozanielony, ale przypuszczam ze takiego radia nie znajde (co za lipa!) i trzeba bedzie osobno kupic lotniczego reczniaka. No ale na to nie nie poradze.
Pasmo 70cm jest mi calkowicie obojetne i tak nie uzywam, opcja raportowania pozycji GPS bylaby mile widziane, acz niekonieczna.
Wiem o Icom IC-E92D i poprzedniku IC-E91, ale ceny siegaja 1500-2000zl. Moze jest na rynku cos tanszego?
SP9RFT
-------------------------------------
Toyota 4Runner 3.4V6 1991
Yosan JC-650 + Sirio ML-145
iCom IC-2200 + Sirio SKB 108-960
-------------------------------------
Toyota 4Runner 3.4V6 1991
Yosan JC-650 + Sirio ML-145
iCom IC-2200 + Sirio SKB 108-960
-
- Posty: 6655
- Rejestracja: 2011-11-20, 20:42
- Znak/ranga: 161CBF131
- Lokalizacja: JO91QP
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Transceiver VHF 118-174MHz FM+AM
Opcja 1: Yaesu FT-60 po rozblokowaniu - jeszcze można trafić w dobrej cenie, w dobrym stanie technicznym. Kultowy już ręczniak na pasmo amatorskie.
Opcja 2: Wouxun KG-T76 - nowy 1200 zł (zawsze trochę taniej, niż Icom)
Opcja 2: Wouxun KG-T76 - nowy 1200 zł (zawsze trochę taniej, niż Icom)
Ekipa KONEKTOR
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS