cb za granicą - łopatologicznie
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
cb za granicą - łopatologicznie
Hej,
wiadomo ogólnie, że w kraju korzysta się kanału 19 a za granicą 28. Tyle tylko, że w większości EU obowiązuje modulacja FM a nie jak u nas AM. To w związku z tym, ustawić 28 i wtedy przekliknąć się na FM i to będzie odpowiadać naszej „19” za granicą? Czy jeździć na AM i próbować usłyszeć tylko „naszych”? No ale wtedy to jaki sens zmieniać kanał z 19 na 28 skoro i tak na modulacji AM. No i czy wtedy się nie narażamy na niepotrzebne kłopoty w razie ewentualnej kontroli?
Były różne tematy, ale nigdzie usystematyzowane porządnie. Może ktoś to rozwinąć?
wiadomo ogólnie, że w kraju korzysta się kanału 19 a za granicą 28. Tyle tylko, że w większości EU obowiązuje modulacja FM a nie jak u nas AM. To w związku z tym, ustawić 28 i wtedy przekliknąć się na FM i to będzie odpowiadać naszej „19” za granicą? Czy jeździć na AM i próbować usłyszeć tylko „naszych”? No ale wtedy to jaki sens zmieniać kanał z 19 na 28 skoro i tak na modulacji AM. No i czy wtedy się nie narażamy na niepotrzebne kłopoty w razie ewentualnej kontroli?
Były różne tematy, ale nigdzie usystematyzowane porządnie. Może ktoś to rozwinąć?
Jak chcesz rozmawiać z krajanami to wskakujesz na 28 w AM i oczywiście w '0'.
Jeśli chcesz z miejscowymi to ustaw jak ma być w danym kraju czyli raczej '5' na 19 a modulacja to już zależy ale głównie - poza wyjątkami - AM.
Przy kontroli jako obcokrajowiec to zawsze możesz mieć kłopoty i raczej nie będzie to przez radio. Jedni piszą o przepisach z miejsca rejestracji samochodu itp.
Jeśli chcesz z miejscowymi to ustaw jak ma być w danym kraju czyli raczej '5' na 19 a modulacja to już zależy ale głównie - poza wyjątkami - AM.
Przy kontroli jako obcokrajowiec to zawsze możesz mieć kłopoty i raczej nie będzie to przez radio. Jedni piszą o przepisach z miejsca rejestracji samochodu itp.
Sprzęt: Apollo Road Blues 2.5, President Taylor III, CRT 2000H, CRT MIKE, AT-5555N, UBC125XLT, Baofeng UV-3R;
SP9PP
'AKTUALNE' Sprzedam: CRT MIKE v2 (RFG, bez ARFG), Sirio MEGAWATT 4000 i FLEX LOG 4, Baofeng UV-3R możliwa wymiana na: radia CB i UKF i anteny CB
SP9PP
'AKTUALNE' Sprzedam: CRT MIKE v2 (RFG, bez ARFG), Sirio MEGAWATT 4000 i FLEX LOG 4, Baofeng UV-3R możliwa wymiana na: radia CB i UKF i anteny CB
Moje doświadczenia praktyczne są takie, że od 12 lat podróżuję służbowo po EU.
Średnio 2 wyjazdy w miesiącu, z tego 2/3 samochodem, zawsze z CB.
Przez ten czas tylko 2 razy byłem zatrzymany do kontroli - raz duńscy celnicy szukali przemycanych papierosów (ich pech, bo nie palę), a drugi raz niemiecka policja miała rutynową akcję kontroli dokumentów.
CB jakoś nigdy nikogo nie interesowało :)
Średnio 2 wyjazdy w miesiącu, z tego 2/3 samochodem, zawsze z CB.
Przez ten czas tylko 2 razy byłem zatrzymany do kontroli - raz duńscy celnicy szukali przemycanych papierosów (ich pech, bo nie palę), a drugi raz niemiecka policja miała rutynową akcję kontroli dokumentów.
CB jakoś nigdy nikogo nie interesowało :)
W Austrii CB jest dozwolone ale oficjalnie tylko radia z FM i bez multistandardu (podstawowa czterdziestka w piątkach).
W praktyce przejeżdżałem wielokrotnie przez Austrię z CB i jakoś nikt mnie z tego powodu nie zatrzymał, nie mówiąc o jakichkolwiek kłopotach.
Podobnie z Czechami - ktoś pisał o mandacie za zbyt długą antenę. To jest dla mnie bardzo dziwne, bo wielokrotnie jeździłem do Pragi i do Ostravy z AT-73 na dachu (2 m) i również zero problemów.
Moim zdaniem jak jeździsz zgodnie z przepisami, to prawdopodobieństwo że ktoś zatrzyma Cię za antenę CB na dachu jest niczym trafienie szóstki w lotka.
W praktyce przejeżdżałem wielokrotnie przez Austrię z CB i jakoś nikt mnie z tego powodu nie zatrzymał, nie mówiąc o jakichkolwiek kłopotach.
Podobnie z Czechami - ktoś pisał o mandacie za zbyt długą antenę. To jest dla mnie bardzo dziwne, bo wielokrotnie jeździłem do Pragi i do Ostravy z AT-73 na dachu (2 m) i również zero problemów.
Moim zdaniem jak jeździsz zgodnie z przepisami, to prawdopodobieństwo że ktoś zatrzyma Cię za antenę CB na dachu jest niczym trafienie szóstki w lotka.
Skoro i tak za granicą Polacy są na modulacji AM i na "0", to po co zmieniać z 19 na 28? Nie można ciągnąć na 19?
No, ale jak wyczytałem "cała" europa jeździ na FM i na "5" i wtedy mają legalnie - nawet w Austrii.
Więc co przestawiać radio na "5", żeby być zgodnie z prawem i szukać obcokrajowców czy pozostać na "0" i opierać się tylko na naszych, których jest mało?
No, ale jak wyczytałem "cała" europa jeździ na FM i na "5" i wtedy mają legalnie - nawet w Austrii.
Więc co przestawiać radio na "5", żeby być zgodnie z prawem i szukać obcokrajowców czy pozostać na "0" i opierać się tylko na naszych, których jest mało?
- cassiopeia
- Posty: 6364
- Rejestracja: 2011-03-26, 23:06
- Znak/ranga: 161CBF081
- Lokalizacja: Kalisz - najstarsze miasto w Polsce
- Has thanked: 3 times
- Kontakt:
Też z chęcią bym skorzystał z takowej rozpiski kanałów dla danych krajów, tylko widzę że chyba nikt nie przeczytał ostatniego akapitu autora.
Były różne tematy, ale nigdzie usystematyzowane porządnie.
JFK II V1 by Konektor / Harry III V2 by Konektor
Omega 27 / Titanium 1400
RSN4001A / ESP-12 / HFS-12
Omega 27 / Titanium 1400
RSN4001A / ESP-12 / HFS-12