Ufffedek1977 pisze:z muratą IT jest to terkotanie ale nie jest to dla mnie upierdliwe (mój samochód to fiesta benzyna), do dzisiaj nawet nie wiedziałem co to jest, natomiast na fabrycznym filtrze nie ma terkotania ale jest więcej szumu w tle.
filtry w radiu CB- czyli po co są i jak działają
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
Re: filtry w radiu CB- czyli po co są i jak działają
....
Re: filtry w radiu CB- czyli po co są i jak działają
Czyli u ciebie na wąskim terkotanie a na szerokim terkotanie + szum.edek1977 pisze:z muratą IT jest to terkotanie ale nie jest to dla mnie upierdliwe (mój samochód to fiesta benzyna), do dzisiaj nawet nie wiedziałem co to jest, natomiast na fabrycznym filtrze nie ma terkotania ale jest więcej szumu w tle.
Nie mam więcej pytań, Świadek może usiąść,
filtry w radiu CB- czyli po co są i jak działają
Tarnus Widzę ze manipulować to ty próbujesznatomiast na fabrycznym filtrze nie ma terkotania ale jest więcej szumu w tle.
....
Re: filtry w radiu CB- czyli po co są i jak działają
Ty się tak nie ciesz, bo to terkotanie jest słabsze i mniej przeszkadza w odbiorze słabych sygnałów niż terkotanie z szumem.poweredge pisze: Ufff
Nie ma żadnego zjawiska uwypuklania terkotania, bo filtr nie ma właściwości wzmacniających.
Wyobraź sobie to tak. Jesteś na dużej hali w której jest mnóstwo ludzi. Większość z nich tupie, ale jest tam jeden co nie tupie lecz mówi, oraz jeden co nie tupie ale klaszcze. Kompletnie nie rozumiesz tego co ten jeden mówi bo go reszta zagłusza.
Chcąc nie chcąc albo wychodzisz za drzwi (Squelch) i masz ich wszystkich w d..pie, nie słuchając ich, albo krzyczysz do wszystkich "proszę przestać tupać!", czyli włączasz filtr.
Wszyscy tupiący przestają więc tupać, więc pozostają tylko ten jeden klaszczący oraz ten mówiący. Nareszcie da się zrozumieć co mówi ten jeden osobnik, choć trochę wkurzające jest to klaskanie tego drugiego przygłupa.
Więc masz znowu do wyboru, schować się za drzwi, albo słuchać tylko wtedy, kiedy cię będzie interesowało to, co ma ten jeden osobnik do powiedzenia w akompaniamencie klaskacza. Przy czym teraz te drzwi teraz nie muszą już być tak ciężkie masywne, gdyż aby ich obu nie słuchać, wystarczą lekkie słabe drzwi (blokada SQ skręcona na niższy poziom)
Według twojej teorii, lepiej jest stać na tej hali i męczyć się ze wszystkimi tupiącymi lub wychodzić za drzwi.
Nie do przyjęcia jest dla ciebie poprosić wszystkich tupiących aby przestali.
Mało tego, od samego początku chcesz mi wmówić, że gdy ci tupiący przestaną tupać, ten klaszczący zacznie klaskać na złość jeszcze głośniej (twoja teoria o uwypukleniu terkotania)
Ostatnio zmieniony 2014-04-11, 13:39 przez tarnus, łącznie zmieniany 4 razy.
Re: filtry w radiu CB- czyli po co są i jak działają
To nie manipulacja. Filtr sobie terkotania nie wymyślił.poweredge pisze:Tarnus Widzę ze manipulować to ty próbujesznatomiast na fabrycznym filtrze nie ma terkotania ale jest więcej szumu w tle.
Re: filtry w radiu CB- czyli po co są i jak działają
edek1977 pisze:z muratą IT jest to terkotanie ale nie jest to dla mnie upierdliwe (mój samochód to fiesta benzyna), do dzisiaj nawet nie wiedziałem co to jest, natomiast na fabrycznym filtrze nie ma terkotania ale jest więcej szumu w tle.
Jezu kolego nie wierzę , po prostu nie wierzę .
Znaczy że jednak nie muszę iść do laryngologa.
Dziękuje bo NFZ jest naprawdę słaby
Tarnus , tupie czy nie tupie to mało ważne. Ważne jest dla mnie jedno i jakoś nie każdy potrafi to zrozumieć. Jeżeli zastosujesz filtr IT obniżają się szumy tła i inne badziewie -to jest fakt. Jednak pierdki przy tym obniżeniu tła stają się wyraźniejsze ( nie są większe), gdyż nie są już lekko pokrywane szumem i nie mieszają się z nim. Kilka osób ze znajomych przekonało się o tym iż słyszę czasami więcej. W pracy często mi to pomaga przy łączach szerokopasmowych, gdzie właśnie połowa kolegów nie słyszy tego z linii co u mnie jest normalne. Może dlatego nie lubię IT oraz pierdków . Dlatego też jednemu to będzie mniej przeszkadzać i może nawet nie zwracać na to uwagi innemu zaś mocno będzie doskwierać.
Dlatego potrzeba stwierdzenia - tak pierdzi i zobacz czy ci odpowiada , a nie tylko negowanie tego co się pisze.
Mobil: PC122/Sirio Omega 27; CRT MIKE/wilson little
Było :A18, AT Smart,Yosan Micro,AT-6666(szatan),Lafayette Atena,Herbert,ALINCO DR-135DX,Lincoln,HR-5500,Alan 87,Alan 28,Saturn 40,Ralistic TRC-482,Cobra 146 gtl,Apollo Road Blues,Yosan CB-300,MTech LIII,Uniden 520,Yosan Pro 120, Walker,Omega Farun
Było :A18, AT Smart,Yosan Micro,AT-6666(szatan),Lafayette Atena,Herbert,ALINCO DR-135DX,Lincoln,HR-5500,Alan 87,Alan 28,Saturn 40,Ralistic TRC-482,Cobra 146 gtl,Apollo Road Blues,Yosan CB-300,MTech LIII,Uniden 520,Yosan Pro 120, Walker,Omega Farun
filtry w radiu CB- czyli po co są i jak działają
Nie chcesz zakłóceń - kup diesla bez pompowtrysków, piezoelektrycznych itd.
Najlepsze silniki do CB ze słabymi filtrami to francuskie dci, volkswagenowskie tdi 1,9 i cała reszta golutkich diesli.
Jak benzyna to zależy od zuzycia instalacji wysokiego napiecia.
Najlepsze silniki do CB ze słabymi filtrami to francuskie dci, volkswagenowskie tdi 1,9 i cała reszta golutkich diesli.
Jak benzyna to zależy od zuzycia instalacji wysokiego napiecia.
President Jackson forever
Mobile: Jackson II + Sirio Hi-Power 4000 + mikrofon seryjny
Base: Jackson 5 band + Jackson 6 band + Solarcon Imax2000 + Sadelta ME3 + Astatic 1104C + CB Master CB200 + FRQ8F1
Eksponaty: President Wilson + Tank Whip full 1/4 + President Texas (wer. 215cm)
Mobile: Jackson II + Sirio Hi-Power 4000 + mikrofon seryjny
Base: Jackson 5 band + Jackson 6 band + Solarcon Imax2000 + Sadelta ME3 + Astatic 1104C + CB Master CB200 + FRQ8F1
Eksponaty: President Wilson + Tank Whip full 1/4 + President Texas (wer. 215cm)
filtry w radiu CB- czyli po co są i jak działają
Wcale się nie cieszę , a paradoksalnie odwrotnie mocno się martwię . Bo objawy które chcieliśmy ci przedstawić (może nie zawszę jasno do końca przedstawione ) Ukazują jak w dzisiejszych czasach marnie działają filtry przeciw zakłóceniowe . Jak producenci brną w zbędną funkcjonalność radia a zapominają o podstawowej rzeczy jakim są filtry w mobilowych radiach w AMtarnus pisze: Ty się tak nie ciesz
Przekonałem się boleśnie kilka razy co to znaczy słaby filtr ... Wiem że możesz pisać że samochód zepsuty itd .. itd . Ale sam widziałeś jak dział Apollo vs Uniden Pc122 ... I tu pojawia się kolejny paradoks że radia starsze które kiedyś nie musiały się borykać z całą masą zakłóceń które pojawiają się dziś w mobilowym świecie CB działały lepiej pod względem odfiltrowania . Nowe są daleko z tyłu .
Aby temat był ciekawszy pokażę Ci działanie Filtrów w jednym z uważanych za tytanowych radyjek jakim jest Cobra 29 (film mojego autorstwa i moje radio) ...
https://www.youtube.com/watch?v=x7ca2UADY3M" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu masz przykład czego ja oczekuję po filtrach jeżeli ich nie potrzebuję wyłączam jeżeli mają być mi potrzebne mają być skuteczne
Szczęśliwy jest ten który tak jak Ty jeździ niesiejącym samochodem typu Diesel i ma ten komfort że radio nie doprowadzi go do szału a uwierz mi że wolę już szum który mogę zniwelować SQ lub RF-G niż Tarkotanie które mimo wszystko pojawi się ze słabą modulacją ..
Naprawdę uwierz mi że mimo że nie mam 30 lat doświadczenia przerobiłem bardzo dużą ilość radyjek i mam już wyrobione zdanie i żadna teoria ani badania do mnie nie przemówią .
Cieszę się za to że jeżeli powstał już wielostronicowy temat o filtrach to może się komuś przyda i zrozumie fakt działania i celowości posiadania radia z filtrami które działają
....
filtry w radiu CB- czyli po co są i jak działają
ja mam renaulta megane 1,4 16 v cewki na świecach , 3 radia przeleciały przez niego i zero siewnika ciocia, A 28 , cockpit
nie ma się co bawić w filtry jak radio wariuje w aucie , takie moje zdanie , najpierw dobrać radio do furyi później ewentualnie bawić się z filtrami itp ..
ps. w poprzednim aucie silnik SDI nie było widać różnicy po załączeniu filtrów i wyłączeniu ! tak że polecam od siebie SDI i starsze radia
nie ma się co bawić w filtry jak radio wariuje w aucie , takie moje zdanie , najpierw dobrać radio do furyi później ewentualnie bawić się z filtrami itp ..
ps. w poprzednim aucie silnik SDI nie było widać różnicy po załączeniu filtrów i wyłączeniu ! tak że polecam od siebie SDI i starsze radia
ML145 +DNT Strato FM
Re: filtry w radiu CB- czyli po co są i jak działają
W KIA Sportage CRDI 2.0 (common rail) jest czyściutko.Killer pisze:Nie chcesz zakłóceń - kup diesla bez pompowtrysków, piezoelektrycznych itd.
Najlepsze silniki do CB ze słabymi filtrami to francuskie dci, volkswagenowskie tdi 1,9 i cała reszta golutkich diesli.
Jak benzyna to zależy od zuzycia instalacji wysokiego napiecia.
Re: filtry w radiu CB- czyli po co są i jak działają
Nie wyciągnąłeś kompletnie żadnych wniosków.poweredge pisze:wolę już szum który mogę zniwelować SQ lub RF-G niż Tarkotanie które mimo wszystko pojawi się ze słabą modulacją
Terkotanie tak samo wycina SQ a tym bardziej RF-Gain. Mało tego, przy niżej ustawionej blokadzie niż w przypadku szerokiego filtru gdzie poziom szumów jest wyższy.
Na słabej modulacji jest delikatne terkotanie ale z szerokim filtrem tej modulacji wcale nie ma, bo szum całkowicie przykrywa korespondenta.
Jeżeli nie chcesz jednak słuchać słabych korespondentów z terkotaniem, tych których w szumie szerokiego filtru nie odebrałbyś wcale, to wystarczy podnieść ustawienie SQ do identycznej wartości, wyższej takiej jaka była konieczna przy szerokim filtrze.
filtry w radiu CB- czyli po co są i jak działają
kubaopp,
Twój Alan 28 też nie pierdział w Zafira 1,6 16 V Benzyna ... Problem by był jak by ci zaczął pierdzieć ... Już widzę twoje dobieranie
Twój Alan 28 też nie pierdział w Zafira 1,6 16 V Benzyna ... Problem by był jak by ci zaczął pierdzieć ... Już widzę twoje dobieranie
....
Re: filtry w radiu CB- czyli po co są i jak działają
Wsadzę to radio do wspomnianej corsy to ci to radio zmasakruje jak jacksona dwójkę.poweredge pisze:Aby temat był ciekawszy pokażę Ci działanie Filtrów w jednym z uważanych za tytanowych radyjek jakim jest Cobra 29 (film mojego autorstwa i moje radio) ...
https://www.youtube.com/watch?v=x7ca2UADY3M" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
filtry w radiu CB- czyli po co są i jak działają
Tu ci mówiłem że przygotuję ci materiał bo ja nie lubię być gołosłowny i żebyś mi tu pisał i pisał to Ci pokażę o co w tym wszystkim chodzi ... Jedyny problem że nie mam teraz słabego radia abyś mógł to zobaczyć ...tarnus pisze:Nie wyciągnąłeś kompletnie żadnych wniosków.
Terkotanie tak samo wycina SQ a tym bardziej RF-Gain.
Czyli twoim zdaniem jeżeli terkotanie jest na tyle mocne i upierdliwe to jak zakręcę SQ i RF-G to to rozwiążę problem ... Chyba tylko taki że będę musiał słuchać komunikatów które przykrywają Terkotanie ... Czyli czym większe terkotanie tym mam mniej słuchać . Ok jest to jakiś pomysł . A może lepszy aby wyłączyć całkowicie takie radio .
Jak Ta Corsa zmasakrowała by Cobrę to faktycznie wyobrażam sobie co działo się z Apollotarnus pisze:Wsadzę to radio do wspomnianej corsy to ci to radio zmasakruje jak jacksona dwójkę.poweredge pisze:Aby temat był ciekawszy pokażę Ci działanie Filtrów w jednym z uważanych za tytanowych radyjek jakim jest Cobra 29 (film mojego autorstwa i moje radio) ...
https://www.youtube.com/watch?v=x7ca2UADY3M" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Szkoda że filmu z Apollo z tej Corsy na początku tematu nie dałeś
....
Re: filtry w radiu CB- czyli po co są i jak działają
Czyli przy zaszumionych sygnałach z szerokim filtrem też będziesz słuchał tylko tych komunikatów które przykrywają szum. Równie dobrze możesz więc też wyłączyć całkowicie radio, albo lepiej wozić cegłępoweredge pisze:Czyli twoim zdaniem jeżeli terkotanie jest na tyle mocne i upierdliwe to jak zakręcę SQ i RF-G to to rozwiążę problem ... Chyba tylko taki że będę musiał słuchać komunikatów które przykrywają Terkotanie ... Czyli czym większe terkotanie tym mam mniej słuchać . Ok jest to jakiś pomysł . A może lepszy aby wyłączyć całkowicie takie radio .