filtry w radiu CB- czyli po co są i jak działają

Posty będą dodawane po akceptacji. Nie pytamy tu o radia itp.

Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator

Awatar użytkownika
REDWHITE
Posty: 905
Rejestracja: 2008-08-26, 12:44
Znak/ranga: Zgred/Pieniacz
Lokalizacja: Łódź

Apollo I Road Blues

Post autor: REDWHITE »

Hasan-Łódź pisze:jeśli naprawdę chcesz, by forum było pomocne napisz wprost:
auto X, rocznik X, silnik X - Apollo Road Blues nie daje rady z zakłóceniami
Masz rację

To ja podam swoje, ponieważ nie pamiętam jaki Power ma silnik

Mój : Skoda octavia 1,4 16V + LPG :shrek: 2003 rok - słychać zakłócenia od zapłonu (cewki na świecach)
Służbowy Peugeot Partner 1,4 benzyna 2003 rok - słychać zakłócenia -test powtórzony komisyjnie :-) (Listwa z cewkami )
Brata Opel Astra 1,6 8V + LPG ok 1998 rok - słychać zakłócenia - (Moduł Dis i kable )

I żeby nie było powtórzę raz jeszcze to nie jest żadna nagonka , ani antyreklama bo jak widzicie filmy nie są publiczne na YT.
Działanie radia jest do zaakceptowania pod innymi względami , tylko te nieszczęsne zakłócenia.
Mobil: PC122/Sirio Omega 27; CRT MIKE/wilson little
Było :A18, AT Smart,Yosan Micro,AT-6666(szatan),Lafayette Atena,Herbert,ALINCO DR-135DX,Lincoln,HR-5500,Alan 87,Alan 28,Saturn 40,Ralistic TRC-482,Cobra 146 gtl,Apollo Road Blues,Yosan CB-300,MTech LIII,Uniden 520,Yosan Pro 120, Walker,Omega Farun
Awatar użytkownika
tarnus
Posty: 1699
Rejestracja: 2009-07-24, 14:38
Lokalizacja: Mobilek

Re: Apollo I Road Blues

Post autor: tarnus »

Nie żebym próbował tłumaczyć i kontynuować czy też w odczuciu parutu osób coś wybielać, ale czy jesteś pewien że instalacje zapłonowe w tym pojazdach są sprawne? Przykładowa Corsa znajomego pierdzi, bo jest po prostu zepsuta. Corsa mojego taty już nie pierdzi bo jest sprawna. Zdażyło się wam chociaż raz sprawdzić układ wysokiego napięcia w garażu w ciemności, czy nie widać przebić, albo skontrolować rozdzielacz, przewody, świece osłony?
Na forum elektrody oraz innych forach, mnóstwo jest zapytań i wątków odnośnie tego typu zakłóceń w wielu kombinacjach radio/samochód, więc temat jest ogólnie znany i powszechny . Gdy poczytacie to bardzo często pada odpowiedź "Wpierw sprawdź czy instalacja wysokiego napięcia w pojeździe jest sprawna" albo zamiast grzebać w radiu usprawnij samochód tak aby nie zakłócał. Mój Fiat Palio z silnikiem benzynowym jest OK, więc nie rozumiem dlaczego inny samochód, np. taka zafira miałaby mieć inaczej.
Awatar użytkownika
poweredge
Posty: 934
Rejestracja: 2012-05-30, 09:23
Lokalizacja: Łódź

Re: Apollo I Road Blues

Post autor: poweredge »

Hasan-Łódź pisze:
poweredge pisze:

Tak na marginesie Tomek odsłuchiwał dziś inny egzemplarz Apollo i sytuacja się powtórzyła :-( W przeciwieństwie do innych modeli ... I już mi zostaję sobie tylko zadać pytanie czy samochód zepsuty ... czy może radio ? :->
sytuacja się powtórzyła... w Twoim aucie czy Tomka

u mnie zakłóceń nie ma, więc wracamy do uniwersalnego stwierdzenie, że co dobre dla Ciebie nie musi być dobre dla mnie i odwrotnie :)

jeśli naprawdę chcesz, by forum było pomocne napisz wprost:
auto X, rocznik X, silnik X - Apollo Road Blues nie daje rady z zakłóceniami

wtedy taka informacja będzie miała swoją wymierną wartość dla czytelników

Przemek już co prawda napisałem EOT ale z szacunkiem do Ciebie i do zadanego pytania odpowiem .

Mój silnik to zepsuty 1,6 16V Opel Zafira (zielona) Niestety całe szczęście są inne radia które o tym nie wiedzą :mrgreen: A Apollo w moim przypadku kupię sobie jako analizator awarii mojego samochodu :mrgreen: (oczywiście się nabijam )

Jeżeli TY albo Tarnus nie macie zakłóceń w tym radio to bardzo dobrze i cieszy mnie to (choć też wypadało by napisać w jakim samochodzie bo chyba nie w dieslach )

Jeżeli Przemku piszesz na swojej stronie :
Radiotelefon wyposażony jest w automatyczną blokadę szumów AQ, skuteczne filtry przeciwzakłóceniowe oraz dopracowany selektywny odbiornik.
Cytat pochodzi z :
http://konektor5000.pl/index.php?p1039, ... mikrofonie

To też musisz być świadom do końca co piszesz bo z tematu dowiedzieliśmy się o braku ANL :roll: w modulacji AM . Więc albo one są skuteczne albo ich po prostu nie ma .

Nie chcę też drążyć tematu jeżeli robi się niewygodny ale sam dobrze pamiętasz jak ostatnio u ciebie byłem co pokazało Apollo ;-)


Proszę już mnie nie zaczepiać :-D pozostawić z moim zepsutym samochodem oraz zdaniem na temat tego radia
.

Dziękuję
....
Awatar użytkownika
tarnus
Posty: 1699
Rejestracja: 2009-07-24, 14:38
Lokalizacja: Mobilek

Re: Apollo I Road Blues

Post autor: tarnus »

poweredge pisze: Jeżeli TY albo Tarnus nie macie zakłóceń w tym radio to bardzo dobrze i cieszy mnie to (choć też wypadało by napisać w jakim samochodzie bo chyba nie w dieslach )
Pisałem przecież, Fiat Palio benzyna 2000r.. Dodam że to silnik Fire 1.2 8V z przebiegiem prawie 200tys.
Awatar użytkownika
tarnus
Posty: 1699
Rejestracja: 2009-07-24, 14:38
Lokalizacja: Mobilek

Re: Apollo I Road Blues

Post autor: tarnus »

poweredge pisze:Jeżeli Przemku piszesz na swojej stronie :
Radiotelefon wyposażony jest w automatyczną blokadę szumów AQ, skuteczne filtry przeciwzakłóceniowe oraz dopracowany selektywny odbiornik.
To też musisz być świadom do końca co piszesz bo z tematu dowiedzieliśmy się o braku ANL :roll: w modulacji AM . Więc albo one są skuteczne albo ich po prostu nie ma .
Może tego nie wiesz :rofl: ale filtry to nie tylko ANL. Są jeszcze filtry NB oraz filtry na wejściu zasilania (widoczne po zdjęciu pokrywy)
Awatar użytkownika
poweredge
Posty: 934
Rejestracja: 2012-05-30, 09:23
Lokalizacja: Łódź

Apollo I Road Blues

Post autor: poweredge »

tarnus,

Prosiłem :stupi:
....
Awatar użytkownika
Chmarski
Posty: 670
Rejestracja: 2011-01-28, 12:05
Lokalizacja: Ważne, że dolatuję.

Apollo I Road Blues

Post autor: Chmarski »

Ale są nieskuteczne najwyraźniej, stąd nie ma różnicy czy są czy ich nie ma. Równie dobrze mogłoby nie być :)

Sarkazm OFF.

;-)
Awatar użytkownika
Hasan-Łódź
Posty: 7805
Rejestracja: 2009-11-27, 21:49
Znak/ranga: KIEROWNIK REŻYSER
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Apollo I Road Blues

Post autor: Hasan-Łódź »

Informacyjnie - 2.0D BMW - N47N - zakłóceń nie ma.

Jak ostatnio u mnie byłeś to radia nie podłączyliśmy, bo... nie działało (uszkodzony egzemplarz). Nie wiem co to ma do skuteczności filtrów przeciwzakłóceniowych ;)
#
Jam jest KONEKTOR.
cennik sprzętu radiowego od KONEKTOR dla CBF

wyborne ceny na Yaesu, Icom, Kenwood, TYT - info PW

montaż 3er
montaż X6
Awatar użytkownika
tarnus
Posty: 1699
Rejestracja: 2009-07-24, 14:38
Lokalizacja: Mobilek

Re: Apollo I Road Blues

Post autor: tarnus »

Chmarski pisze:Ale są nieskuteczne najwyraźniej, stąd nie ma różnicy czy są czy ich nie ma. Równie dobrze mogłoby nie być :) Sarkazm OFF. ;-)
Ha! Te na wejściu zasilania są skuteczne jak najbardziej bo od strony zasilania nic nie przychodzi. Natomiast ANL nie działa bo go po prrostu nie ma :) Więc twój sarkazm tu wcale nie potrzebny jest :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Natomiast nie wiem czy wiesz, ale nie każdy rodzaj zakłóceń da się skutecznie wyeliminować jednym uniwersalnym NB albo ANL. W porządnych radiach KF filtr NB posiada czasem regulację która daje możliwość podregulowania działania filtru w zależnościod rodzaju trzasków. Ot po prostu kolejne pokrętełko na panelu przednim bez którego 50% zakłóceń iskrowych przechodziłoby bez problemu. No ale to są radia z innej półki cenowej.
Awatar użytkownika
tarnus
Posty: 1699
Rejestracja: 2009-07-24, 14:38
Lokalizacja: Mobilek

Apollo I Road Blues

Post autor: tarnus »

poweredge pisze:Prosiłem :stupi:
Taaa prosiłeś jednocześnie pisząc cytuję:
"Mój silnik to zepsuty 1,6 16V Opel Zafira (zielona) Niestety całe szczęście są inne radia które o tym nie wiedzą :mrgreen: A Apollo w moim przypadku kupię sobie jako analizator awarii mojego samochodu :mrgreen: (oczywiście się nabijam )"
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Awatar użytkownika
poweredge
Posty: 934
Rejestracja: 2012-05-30, 09:23
Lokalizacja: Łódź

Re: Apollo I Road Blues

Post autor: poweredge »

tarnus pisze:
poweredge pisze:Jeżeli Przemku piszesz na swojej stronie :
Radiotelefon wyposażony jest w automatyczną blokadę szumów AQ, skuteczne filtry przeciwzakłóceniowe oraz dopracowany selektywny odbiornik.
To też musisz być świadom do końca co piszesz bo z tematu dowiedzieliśmy się o braku ANL :roll: w modulacji AM . Więc albo one są skuteczne albo ich po prostu nie ma .
Może tego nie wiesz :rofl: ale filtry to nie tylko ANL. Są jeszcze filtry NB oraz filtry na wejściu zasilania (widoczne po zdjęciu pokrywy)

No nic sam chciałeś i widać chcesz mnie prowokować ... To proszę :mrgreen:

Poczytaj o filtrach szczególnie o ANL w modulacji AM i wróć ... A pisanie o dobrze działających filtrach na zasilaniu to odwracanie kota ogonem ... Jak bym ci napisał że ten skuteczny filtr na zasilaniu nie działa w jakimś samochodzie pewnie był by on zepsuty (a nie te filtry) Co do filtra NB to jak on działa w FM ?

Będziemy coś jeszcze pisać :?:
....
Awatar użytkownika
Chmarski
Posty: 670
Rejestracja: 2011-01-28, 12:05
Lokalizacja: Ważne, że dolatuję.

Apollo I Road Blues

Post autor: Chmarski »

tarnus pisze:Ha! Te na wejściu zasilania są skuteczne jak najbardziej bo od strony zasilania nic nie przychodzi. Natomiast ANL nie działa bo go po prrostu nie ma :) Więc twój sarkazm tu wcale nie potrzebny jest
Nieistotne.
Osobiście mam w nosie zajefajne filtry na wejściu od zasilania jeśli innych filtrów brak, lub są słabe na tyle bym ogólne działanie filtrów w radiu traktował jako byle jakie.
Radio i jego filtry traktuję jako całość.

Możesz mieć zarąbiście wyposażony samochód, ale jak silnik nie działa, to możesz sobie w nim posiedzieć i popatrzeć na te wszystkie gadżety. Pojeździć nie pojeździsz.
Awatar użytkownika
tarnus
Posty: 1699
Rejestracja: 2009-07-24, 14:38
Lokalizacja: Mobilek

Re: Apollo I Road Blues

Post autor: tarnus »

Chmarski pisze:Możesz mieć zarąbiście wyposażony samochód, ale jak silnik nie działa, to możesz sobie w nim posiedzieć i popatrzeć na te wszystkie gadżety. Pojeździć nie pojeździsz.
Zgodnie z twoją teorią, wszystkie CB z SSB są dla mnie nie przydatne bo nie mają filtra notch, zawężania pasma PBT i innych ważnych rzeczy bez których w określonych sytuacjach radio jest nieprzydatne w odbiorze.
To samo samochody bez kilku bajerów jak klima są nieprzydatne bo jeżdżąc z otwartym oknem ciągle się przewiewam więc nie mogę takim samochodem jeździć, co najwyżej posiedzieć na postoju z otwartym oknem.
Awatar użytkownika
Chmarski
Posty: 670
Rejestracja: 2011-01-28, 12:05
Lokalizacja: Ważne, że dolatuję.

Apollo I Road Blues

Post autor: Chmarski »

No własnie nie. Kompletnie nie zrozumiałeś tego co pisałem.
Radio traktuję jako całość.
Jeśli jako całość mi się sprawdza, to jest ok.
Jak się w głównych dla mnie punktach "wykłada" to mnie przestaje interesować. Niezależnie od tego jakie dobre ma filtry.

To samo z samochodem. Ma mnie przewieźć czasem tu, czasem tam. Większe oczekiwania wobec samochodu, którym pokonuję codziennie setki kilometrów. Tu klimatyzacja, wygodny fotel itp są bardziej potrzebne niż w samochodzie, którym muszę podjechać 5 kilometrów do przystanku autobusowego, albo wyskoczyć do sklepu po zakupy - tu bez klimy i w mniej wygodnym fotelu wytrzymam te kilka minut.
Awatar użytkownika
tarnus
Posty: 1699
Rejestracja: 2009-07-24, 14:38
Lokalizacja: Mobilek

Re: Apollo I Road Blues

Post autor: tarnus »

Chmarski pisze:No własnie nie. Kompletnie nie zrozumiałeś tego co pisałem.
Radio traktuję jako całość.
Jeśli jako całość mi się sprawdza, to jest ok.
Jak się w głównych dla mnie punktach "wykłada" to mnie przestaje interesować. Niezależnie od tego jakie dobre ma filtry.

To samo z samochodem. Ma mnie przewieźć czasem tu, czasem tam. Większe oczekiwania wobec samochodu, którym pokonuję codziennie setki kilometrów. Tu klimatyzacja, wygodny fotel itp są bardziej potrzebne niż w samochodzie, którym muszę podjechać 5 kilometrów do przystanku autobusowego, albo wyskoczyć do sklepu po zakupy - tu bez klimy i w mniej wygodnym fotelu wytrzymam te kilka minut.
Przeciez ty piszesz o tym samym co ja :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Bo mi CB bez ANL w zupełności nie przeszkadza bo to jak twój przykładowy samochód po bułki albo do przystanku autobusowego. Ale, gdyby to było radio poważniejsze do DXów to nie tylko ANL ale i kupa innych rzeczy jest dla mnie koniecznych i nie do pomyślenia byłby ich brak tak jak z twoim przykładowym samochodem w długą trasę.
Wracając do CB. Dla mnie, jest kilka sporo ważniejszych cech/parametrów, które bez względu na samochód i miejsce montażu dyskwalifikują jakieś radio CB całkowicie. Marna czułość, kiepska odporność na przestery, marna modulacja, źle działający ASC i cała masa innych. To że to radio nie ma ANLu dyskwalifikuje go tylko w określonych pojazdach a nie we wszystkich. Za to w innych sprawdza się bardzo dobrze. Potwierdzona wysoka czułość, odporność na przesiewy z piątek, dobrze działający ASQ. Po co mam więc płakać za ANLem skoro w moim przypadku do niczego nie potrzebny???
Ostatnio zmieniony 2014-04-08, 14:50 przez tarnus, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „ABC cb radia.--Podstawy , czyli co kazdy powinien wiedzieć.”