Kilka pytan poczatkujacego
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
Kilka pytan poczatkujacego
WItam,
zalozylem CB w moim aucie, kolega dostroil sprzet jakims miernikiem i nawet wyslalem w eter zapytanie jak mnie slychac. Dziewictwo stracilem.
Teraz mam pytania:
1. Czy pytanie w stylu: "koledzy, jak sciezka do Opola" zawiera tylko pytanie o misiakow czy rowniez o korki i inne utrudnienia. Czy trzeba sie dodatkowo pytac o korki?
2. Wczoraj jezdzilem po moim rodzinnym belchatowie z wlaczonym CB i czasami przez np minute byla cisza na 19. Ja sie spodziewalem, ze na 19 to bedzie kociol i ogromny ruch. Wnioskuje zatem, ze wiekszosc ludzi slucha. Dobrze wnioskuje?
3. CB chce tez uzywac w Niemczech. Na tym podforum wyczytalem, ze w Niemczech:
Kanał: 9, „piątki”
Modulacja: FM
Jak mam to rozumiec? Radio mam TTI, multistandard.
Czy sa tu ludzie rozmawiajacy po niemiecku/angielsku na zachodzie na ich czestotliwosciach?
4. Jak wyglad w rzeczywistosci skonnosc rodakow do przelaczania na 29 za granica. Przelaczaja sie na 29 czy raczej latwiej Polaka zlapac na 19tce poza granicami najjasniejszej?
zalozylem CB w moim aucie, kolega dostroil sprzet jakims miernikiem i nawet wyslalem w eter zapytanie jak mnie slychac. Dziewictwo stracilem.
Teraz mam pytania:
1. Czy pytanie w stylu: "koledzy, jak sciezka do Opola" zawiera tylko pytanie o misiakow czy rowniez o korki i inne utrudnienia. Czy trzeba sie dodatkowo pytac o korki?
2. Wczoraj jezdzilem po moim rodzinnym belchatowie z wlaczonym CB i czasami przez np minute byla cisza na 19. Ja sie spodziewalem, ze na 19 to bedzie kociol i ogromny ruch. Wnioskuje zatem, ze wiekszosc ludzi slucha. Dobrze wnioskuje?
3. CB chce tez uzywac w Niemczech. Na tym podforum wyczytalem, ze w Niemczech:
Kanał: 9, „piątki”
Modulacja: FM
Jak mam to rozumiec? Radio mam TTI, multistandard.
Czy sa tu ludzie rozmawiajacy po niemiecku/angielsku na zachodzie na ich czestotliwosciach?
4. Jak wyglad w rzeczywistosci skonnosc rodakow do przelaczania na 29 za granica. Przelaczaja sie na 29 czy raczej latwiej Polaka zlapac na 19tce poza granicami najjasniejszej?
Ostatnio zmieniony 2010-06-15, 21:50 przez topek, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Kilka pytan poczatkujacego
Zazwyczaj to pytanie wystarcza ... jakbyś nie otrzymał odpowiedzi nt. korków to poprostu dopytaj : "a jak z korkami ?"topek pisze:1. Czy pytanie w stylu: "koledzy, jak sciezka do Opola" zawiera tylko pytanie o misiakow czy rowniez o korki i inne utrudnienia. Czy trzeba sie dodatkowo pytac o korki?
Bardzo dobrze wnioskujesz ... czasem się spotkasz z takimi sytuacjami, że jak zadasz pytanie to nikt nie odpowie, bo każdy liczy na innego ....topek pisze:2. Wczoraj jezdzilem po moim rodzinnym belchatowie z wlaczonym CB i czasami przez np minute byla cisza na 19. Ja sie spodziewalem, ze na 19 to bedzie kociol i ogromny ruch. Wnioskuje zatem, ze wiekszosc ludzi slucha. Dobrze wnioskuje?
Jaki TTi ?? Chyba żaden nie obsługuje piątek ... "piątki" to potoczna nazwa zakończenia częstotliwości, np kanał #19 ma częstotliwość 27.180 AM w Polsce, a monitor niemiecki ma częstotliwość 27.325 FM, rozumiesz ??topek pisze:3. CB chce tez uzywac w Niemczech. Na tym podforum wyczytalem, ze w Niemczech:
Kanał: 9, „piątki”
Modulacja: FM
Jak mam to rozumiec? Radio mam TTI, multistandard.
Czy sa tu ludzie rozmawiajacy po niemiecku/angielsku na zachodzie na ich czestotliwosciach?
A dlaczego na #29 ?? Raczej na #28 ! Myślę, że często tam wchodzą, kiedyś rozmawiałem z Polakiem w aucie, na #28 w Goteborg, we Szwecjitopek pisze:4. Jak wyglad w rzeczywistosci skonnosc rodakow do przelaczania na 29 za granica. Przelaczaja sie na 29 czy raczej latwiej Polaka zlapac na 19tce poza granicami najjasniejszej?
Jak masz jakieś wątpliwości --> pytaj, a pomożemy
Pozdrawiam
1. Jeżeli ktoś będzie wiedział o korkach to powie o korkach. To jest jakby "co wiecie o drodze do Opola?" czyli wszystko wypadki, patrole itp.
2. Być może tak. Choć czasami po prostu nikt nie potrzebuje informacji i nie pyta.
3. TTI ma multistandrad. Zajrzyj do instrukcji. Jaki to jest konkretnie model?
4. Nie wiem bo nie jeżdżę. Ale raczej chodziło ci o kanał 28. Na 19 jeżeli znasz język z danego kraju
Pozdrawiam
woojttas
----------------------------------------------------
Dlaczego w moim poście jest "Oczekuję na akceptacje"? Nic takiego nie pisałem.... Proszę moda o załatwienie tego w jakikolwiek sposób
2. Być może tak. Choć czasami po prostu nikt nie potrzebuje informacji i nie pyta.
3. TTI ma multistandrad. Zajrzyj do instrukcji. Jaki to jest konkretnie model?
4. Nie wiem bo nie jeżdżę. Ale raczej chodziło ci o kanał 28. Na 19 jeżeli znasz język z danego kraju
Pozdrawiam
woojttas
----------------------------------------------------
Dlaczego w moim poście jest "Oczekuję na akceptacje"? Nic takiego nie pisałem.... Proszę moda o załatwienie tego w jakikolwiek sposób
Witaj topek
Ja też zacząłem od niedawna i postaram się odpowiedziec ze swoich doświadczeń.
Ad1 tak przeważniekierowcy pytają o drogę(tzn. misiaków, radary, krokodylki , czy hulajnogi) , ale również mówią o innych okolicznościach na drodze.
Ad2 Tak wielu ludzi słucha, no i na szczęście czasami nikt nie gada A wieczorem to mniej , raczej ze zmęczenia i ospalości.
Ad3 Ja czasami używam za granicą, ale tylko po to by pogadac z kierowcami polskimi i podobnie jak w PL. A za granicą jeżeli masz ochotę gadac po ang. czy nawet duńsku to próbuj z nimi , mi się nie udało. Może mało popularne, jak we Włoszech czy Grecji.
Ad4 Przeważnie 19, a potem przechodzisz na inny. Nawet nie wiem czy ktoś nasłuchuje alarmowy kanał 9 ???. Kiedyś jeszcze był ogólny na 28 (tam dopiero byl kocioł)
Jeżeli pomogłem to cieszę się bardzo, ale napewno bardziej doświadczeni coś poradzą
Pozdr 73 i przyczepności
[ Dodano: 2009-08-30, 21:02 ]
A to tak to działa
odpisałem koledze, a to to czekało na akceptację
dziwne troche
Ja też zacząłem od niedawna i postaram się odpowiedziec ze swoich doświadczeń.
Ad1 tak przeważniekierowcy pytają o drogę(tzn. misiaków, radary, krokodylki , czy hulajnogi) , ale również mówią o innych okolicznościach na drodze.
Ad2 Tak wielu ludzi słucha, no i na szczęście czasami nikt nie gada A wieczorem to mniej , raczej ze zmęczenia i ospalości.
Ad3 Ja czasami używam za granicą, ale tylko po to by pogadac z kierowcami polskimi i podobnie jak w PL. A za granicą jeżeli masz ochotę gadac po ang. czy nawet duńsku to próbuj z nimi , mi się nie udało. Może mało popularne, jak we Włoszech czy Grecji.
Ad4 Przeważnie 19, a potem przechodzisz na inny. Nawet nie wiem czy ktoś nasłuchuje alarmowy kanał 9 ???. Kiedyś jeszcze był ogólny na 28 (tam dopiero byl kocioł)
Jeżeli pomogłem to cieszę się bardzo, ale napewno bardziej doświadczeni coś poradzą
Pozdr 73 i przyczepności
[ Dodano: 2009-08-30, 21:02 ]
A to tak to działa
odpisałem koledze, a to to czekało na akceptację
dziwne troche
mobil; Alan 42 + Wilson
Witam,
no wiec jestem po pierwszej dluzszej trasie z radiem.
Belchatow-Opole-Wroclaw-Zgorzelec-Drezno-Hof-Norymberga-Stuttgart-Monachium :)
Radio sie przydalo a jakze.
Nawigacja fabryczna dzieki TMC wiedziala o korkach a koledzy na radiu mi 2 korki potwierdzili, wiec objechalem zwyklymi drogami :) Raz (na A72 Chemnitz-Hof) nawet widzialem korek ktory ominalem bo zwykla droga biegla tuz przy autostradzie.
Na kanale 28 dosc prosto za granica otrzymac odpowiedz ale czym dalej od PL tym trudniej.
W okolicach 23:00 na A8 Stuttgart-Monachium nie zlapalem ani jednego polaka na radiu
Albo nie chcieli sie odezwac albo faktycznie zadnego nie bylo. A kilka razy na godzine pytalem jak sciezka A8 na Monachium :>
ale i tak jestem zadowolony.
Radio jakie posiadam to TTI880
antena to sirio turbo 2000 (145cm, niezly bat :> )
Musze sie za instrukcje wziac to dam znac jak mi poszla konwersacja z niemieckimi kierowcami. Jezykowo nie bede mial problemu. Ciekawy jestem tylko jak aktywni sa.
CB nie przydalo sie na bielanach wroclawskich bo naprzeciwko siebie mialo ludzka glupote. Czyli ormowca w dostawczaku ktory blokowal lewy pas w ramach sprawiedliwosci spolecznej przed zwezka. Sztuczne wydluzanie korka to kretynstwo czystej wody.
Kilka razy polecialo mieso z glosnika.
Musze sobie zamontowac dodatkowy przycisk wyciszajacy radio bo mam schowane w podlokietniku.
no wiec jestem po pierwszej dluzszej trasie z radiem.
Belchatow-Opole-Wroclaw-Zgorzelec-Drezno-Hof-Norymberga-Stuttgart-Monachium :)
Radio sie przydalo a jakze.
Nawigacja fabryczna dzieki TMC wiedziala o korkach a koledzy na radiu mi 2 korki potwierdzili, wiec objechalem zwyklymi drogami :) Raz (na A72 Chemnitz-Hof) nawet widzialem korek ktory ominalem bo zwykla droga biegla tuz przy autostradzie.
Na kanale 28 dosc prosto za granica otrzymac odpowiedz ale czym dalej od PL tym trudniej.
W okolicach 23:00 na A8 Stuttgart-Monachium nie zlapalem ani jednego polaka na radiu
Albo nie chcieli sie odezwac albo faktycznie zadnego nie bylo. A kilka razy na godzine pytalem jak sciezka A8 na Monachium :>
ale i tak jestem zadowolony.
Radio jakie posiadam to TTI880
antena to sirio turbo 2000 (145cm, niezly bat :> )
Musze sie za instrukcje wziac to dam znac jak mi poszla konwersacja z niemieckimi kierowcami. Jezykowo nie bede mial problemu. Ciekawy jestem tylko jak aktywni sa.
CB nie przydalo sie na bielanach wroclawskich bo naprzeciwko siebie mialo ludzka glupote. Czyli ormowca w dostawczaku ktory blokowal lewy pas w ramach sprawiedliwosci spolecznej przed zwezka. Sztuczne wydluzanie korka to kretynstwo czystej wody.
Kilka razy polecialo mieso z glosnika.
Musze sobie zamontowac dodatkowy przycisk wyciszajacy radio bo mam schowane w podlokietniku.
- darkadiusz287
- Posty: 2
- Rejestracja: 2009-08-29, 07:36
- Lokalizacja: Chybie
Witam
Podłączam się pod ten temat żeby nie tworzyć nowego.
Jestem nowym użytkownikiem CB i mam małe pytanko.
Posiadam radyjko ALAN 78 PLUS MULTI i antenkę SIRIO ML145, kabel anteny jest przedłużony o 1 metr (skręcony przez beczułkę) wszystko tak zamontował i zestroił koleś w sklepie/serwisie. Antena stoi na dachu (z tyłu po lewej stronie).
I tu moje pytanko: czy odbiór sygnału jest zależny od pogody (a dokładnie temperatury)?
Rano jak jadę do pracy jest ok. wszystko słychać dobrze bez zakłóceń (pokrętło SQUELCH jest ustawione w połowie zakresu), a gdy wracam z pracy popołudniu jest ciepło to szumi trzeszczy i muszę przekręcać SQUELCH w prawo.
Podłączam się pod ten temat żeby nie tworzyć nowego.
Jestem nowym użytkownikiem CB i mam małe pytanko.
Posiadam radyjko ALAN 78 PLUS MULTI i antenkę SIRIO ML145, kabel anteny jest przedłużony o 1 metr (skręcony przez beczułkę) wszystko tak zamontował i zestroił koleś w sklepie/serwisie. Antena stoi na dachu (z tyłu po lewej stronie).
I tu moje pytanko: czy odbiór sygnału jest zależny od pogody (a dokładnie temperatury)?
Rano jak jadę do pracy jest ok. wszystko słychać dobrze bez zakłóceń (pokrętło SQUELCH jest ustawione w połowie zakresu), a gdy wracam z pracy popołudniu jest ciepło to szumi trzeszczy i muszę przekręcać SQUELCH w prawo.
ALAN 78 PLUS MULTI + SIRIO ML145
Większy ruch na kanale 19 i przez to musisz skręcić troszkę radio. Antenę masz dobrą więc musisz się przyzwyczaić do ściągania słabych sygnałów i w dodatku nakładających się.
Pozdrawiam
______________________________________
Mobil F.M. MKII 2.0 16V
Midland Alan 199A/Harry II + SIRO ML-145
Wywoływać na 19 - "Śmiglu"
______________________________________
Mobil F.M. MKII 2.0 16V
Midland Alan 199A/Harry II + SIRO ML-145
Wywoływać na 19 - "Śmiglu"
- darkadiusz287
- Posty: 2
- Rejestracja: 2009-08-29, 07:36
- Lokalizacja: Chybie
W nocy i rano słychać najlepiej, bo jest mało użytkowników, a więc mniejszy "śmietnik" w eterze oraz mniej urządzeń przemysłowych działających w tym czasie. Wiele urządzeń medycznych używa częstotliwości z pasma CB. Zwróć uwagę na poziom szumów tła na pustym kanale rano i w dzień... Widać dobrze na wskaźniku wychyłowym.darkadiusz287 pisze:Rano jak jadę do pracy jest ok. wszystko słychać dobrze bez zakłóceń (pokrętło SQUELCH jest ustawione w połowie zakresu), a gdy wracam z pracy popołudniu jest ciepło to szumi trzeszczy i muszę przekręcać SQUELCH w prawo.
President Walker + Midland ML145
Witam
jestem świeżym posiadaczem radia maxon cm10 i mam kilka pytań :
radio mam założone kilka dni temu więc proszę o wyrozumiałość jak coś palne
otóż chodzi mi o przestrajanie radia na częstotliwości niemieckie u mnie wystarczy jak wejde na 03-04 w polsce 08 i moje pytanie czy musze to robić po przekroczeniu granic Polski czy jeżdzić na częstotliościach polskich?
jestem świeżym posiadaczem radia maxon cm10 i mam kilka pytań :
radio mam założone kilka dni temu więc proszę o wyrozumiałość jak coś palne
otóż chodzi mi o przestrajanie radia na częstotliwości niemieckie u mnie wystarczy jak wejde na 03-04 w polsce 08 i moje pytanie czy musze to robić po przekroczeniu granic Polski czy jeżdzić na częstotliościach polskich?
- Mobil-Zasada
- Posty: 1143
- Rejestracja: 2009-10-29, 23:48
- Lokalizacja: Warszawa
No wiesz... Jak chcesz rozmawiać z Niemcami, to musisz przejść w piątki.
Jeździsz normalnie w Polskim standardzie na kanale 28
Jeździsz normalnie w Polskim standardzie na kanale 28
Auto: Alan 28 + Alan F36 + President Texas
Dom: President Jackson + CS-3 + Motorola 4001A + Sirio Boomerang 27A (działka - stare CTE 5/8, 3 przeciwwagi) - weekendy
Rower: Alan 42MULTI + MIK + oryginalny helikal lub Alan 9 PLUS
Dom: President Jackson + CS-3 + Motorola 4001A + Sirio Boomerang 27A (działka - stare CTE 5/8, 3 przeciwwagi) - weekendy
Rower: Alan 42MULTI + MIK + oryginalny helikal lub Alan 9 PLUS