Pod zapalniczke czy aku ?
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
- agniecha631
- Posty: 81
- Rejestracja: 2009-11-30, 21:07
- Lokalizacja: Połczyn, Szcz-n
Pod zapalniczke czy aku ?
Witam koledzy.Mam midlanta alana 102 z antena president MISSOURI. Wiem jak pracuje alan 102 z sirio 145 po podłączeniu pod aku.Zasięg na trasie dochodzi nawet do 15 kilosów.Dziś byłam by podłączyć moje radio i antene.Chciałam uzyskać taki sam wynik u mnie w aucie jak z sirio.Koleś powiedział że nie ma sęsu podłaczać i przeciągać kable do aku ponieważ moc z zapalniczki w zupelnie wystarczy.Z tego co wiem radio-antena by w pełni pracować musi miec 4W mocy.Z zapalniczki wychodzi moc 1.5 W i dlatego uzyskuję zasięg TYLKO 5-8 kilosów w trasie z antena presidenta.Czy jednak jeśli sie nie posłucham tego '' speca'' i podłacze kable pod aku nie uzyskam lepszych osiągów?
lepsze osiągi uzyskasz po podłączeniu sirki mlki , ten koleś co ci tak powiedział to powiedz mu w oczy że jest du*** i nic więcej , pod aku lepiej jest podłączyć ponieważ
- radio zbiera mniej zakłuceń
- jest mniejsze prawdopodobieństwo skoku napięcia w gnieździe zapalniczki ( wiadomo na wybojach może się zruszyć )
- radio zbiera mniej zakłuceń
- jest mniejsze prawdopodobieństwo skoku napięcia w gnieździe zapalniczki ( wiadomo na wybojach może się zruszyć )
wg przepisów to radio powinno emitować z siebie takową moc a nie że gniazdo zapaniczki ma tyle dawaćagniecha631 pisze:Z tego co wiem radio-antena by w pełni pracować musi miec 4W mocy.
temu specowi to powiedz żeby kosiarki do trawy lepiej serwisował nie chciało mu się przeciągać kabli i tyle
spróbuj przeciągnąc kable na zewnątrz do akku i włacz np. spryskiwacze po czym zrób to samo po podłączeniu CB do zapalniczki
[
spróbuj przeciągnąc kable na zewnątrz do akku i włacz np. spryskiwacze po czym zrób to samo po podłączeniu CB do zapalniczki
[
Ostatnio zmieniony 2009-11-30, 22:28 przez HjeniuC, łącznie zmieniany 1 raz.
YIP YIP
- agniecha631
- Posty: 81
- Rejestracja: 2009-11-30, 21:07
- Lokalizacja: Połczyn, Szcz-n
Witam.
Ja tylko napiszę, że jeśli już zdecydujesz się na podłączenie radia bezpośrednio pod akumulator to nie zapomnij o założeniu na przewód prądowy bezpiecznika.
Im bliżej akumulatora tym bezpieczniej.
Może być dwu - pięcio amperowy, zresztą może być nawet piętnastka, ważne, żeby był jakikolwiek.
Unikniesz w ten sposób możliwości zwarcia przewodu prądowego do masy w przypadku przecięcia przewodów zasilających.
Piszę o tym, bo znam przypadek, że ktoś taki przewód owinął sobie pod miską nakrętki amortyzatora.
Potem pojechał na wymianę opon i po podniesieniu samochodu przewód został przycięty i zwarł do masy.
Na szczęście skończyło się tylko na stopieniu wiązki oświetlenia ale oczy omal mu z orbit nie wyszły kiedy spod maski dymiło jak z parowozu
Pozdrawiam.
Ja tylko napiszę, że jeśli już zdecydujesz się na podłączenie radia bezpośrednio pod akumulator to nie zapomnij o założeniu na przewód prądowy bezpiecznika.
Im bliżej akumulatora tym bezpieczniej.
Może być dwu - pięcio amperowy, zresztą może być nawet piętnastka, ważne, żeby był jakikolwiek.
Unikniesz w ten sposób możliwości zwarcia przewodu prądowego do masy w przypadku przecięcia przewodów zasilających.
Piszę o tym, bo znam przypadek, że ktoś taki przewód owinął sobie pod miską nakrętki amortyzatora.
Potem pojechał na wymianę opon i po podniesieniu samochodu przewód został przycięty i zwarł do masy.
Na szczęście skończyło się tylko na stopieniu wiązki oświetlenia ale oczy omal mu z orbit nie wyszły kiedy spod maski dymiło jak z parowozu
Pozdrawiam.
- agniecha631
- Posty: 81
- Rejestracja: 2009-11-30, 21:07
- Lokalizacja: Połczyn, Szcz-n
flash, Z tym zestawem gdzie miałam doczynienia z sirio i podłączeniem tego pod aku był bezpiecznik.Nie wiedziałam do końca po co on tam jest ale teraz mi wytlumaczyłeś i wiem ( kolor niebieski ) Z zasięgiem jest chyba tak jak pisze b.w, szkoda ponieważ ta sirio 145 w ogóle jest nie poręczna.Już nie mówie by wjechać z nia na parking do centrum handlowego lub po prostu do garażu....
[ Dodano: 2009-11-30, 23:10 ]
Koledzy teraz zobaczcie jakich opini się naczytałam przed montażem tej missouri.
http://cokupic.pl/opinie/President-ante ... 55676e3746
Do 40 kilosów zasiegu
[ Dodano: 2009-11-30, 23:10 ]
Koledzy teraz zobaczcie jakich opini się naczytałam przed montażem tej missouri.
http://cokupic.pl/opinie/President-ante ... 55676e3746
Do 40 kilosów zasiegu
Honda Accord
Jeszcze obecny - Alan 102 ,
Sirio 145 na magnesie 16 cm
Jeszcze obecny - Alan 102 ,
Sirio 145 na magnesie 16 cm
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 2009-12-02, 08:25
- Lokalizacja: Pn
Panowie może doświadczenia CB nie mam zadnego ale jako elektryczek mogę wam powiedzieć , że z podłączeniem zapalniczka czy akumulator chodzi o jedno.
O napięcie !
Każdy styk , to teoretyczne 0,5 ohma , czyli na każdym połączeniu nastąpi strata napięcia , rezystancja przewodów itd.
Przy tak niskim napięciu jak instalacja w samochodzi , chodzi każde 0,1 V a jak zapewne wiecie napięcie ma wplyw na moc.
Reasumując , lepiej jest podłączyć bezpośrednio pod akumulator gdyż macie tylko 2 styki i rezystancje przewodów, jeśli pod zapalniczkę - bóg wie ile styków każdy z nich to rezystor wytracający moc.
O to samo chodzi we wzmacniaczach audio w samochodach , podłacza się je bezpośrednio do akumulatora , aby nie tracić mocy na grzaniu nieotrzebnych połączeń no i grubośc przewodów jest znacznie wieksza, ponadto dopałki mają własne powielacze napięcia , bo z 12V wiecej jak 20-25W nie wyciągnie się.
Więc lepiej pod akumulator !
O napięcie !
Każdy styk , to teoretyczne 0,5 ohma , czyli na każdym połączeniu nastąpi strata napięcia , rezystancja przewodów itd.
Przy tak niskim napięciu jak instalacja w samochodzi , chodzi każde 0,1 V a jak zapewne wiecie napięcie ma wplyw na moc.
Reasumując , lepiej jest podłączyć bezpośrednio pod akumulator gdyż macie tylko 2 styki i rezystancje przewodów, jeśli pod zapalniczkę - bóg wie ile styków każdy z nich to rezystor wytracający moc.
O to samo chodzi we wzmacniaczach audio w samochodach , podłacza się je bezpośrednio do akumulatora , aby nie tracić mocy na grzaniu nieotrzebnych połączeń no i grubośc przewodów jest znacznie wieksza, ponadto dopałki mają własne powielacze napięcia , bo z 12V wiecej jak 20-25W nie wyciągnie się.
Więc lepiej pod akumulator !
bezpiecznik tylko na + .
Nie bardzo rozumiem gdzie masz zmienić te kable . Przecież te które dostałeś do zasilania do radia to nie wystarczą do pociągnięcia pod aku albo zrobisz przedłużkę albo znacznie skracasz istniejące i dajesz w miarę jednolite przewody .
Nie bardzo rozumiem gdzie masz zmienić te kable . Przecież te które dostałeś do zasilania do radia to nie wystarczą do pociągnięcia pod aku albo zrobisz przedłużkę albo znacznie skracasz istniejące i dajesz w miarę jednolite przewody .
,,One To Day is Worth Two To- Morrows''
Mobil Subaru Forester Kpo DX 5000 +ASTATIC ROAD DEVIL + SIRIO MEGAWATT 4000 w ,,dziurce'' Ręczniak CB: Alan-80A Baza : Radmor AFM 871
http://www.formaniak.aaf.pl/
Mobil Subaru Forester Kpo DX 5000 +ASTATIC ROAD DEVIL + SIRIO MEGAWATT 4000 w ,,dziurce'' Ręczniak CB: Alan-80A Baza : Radmor AFM 871
http://www.formaniak.aaf.pl/