Jak to jest z tym świstem w helikalach?
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
Jak to jest z tym świstem w helikalach?
Witam.
Mam chęć kupić helikalną Sirio Delta 27 95M, ale martwią mnie opinie o świstach tej anteny w czasie jazdy.
Stąd moje pytanie do użytkowników tej anteny. Jak to jest z tym świstem?
Przy jakiej prędkości i jak bardzo jest słyszalny. Czy da się ewentualnie ustawić tak żeby nie świszczała i nie straciła swoich właściwości?
Osobiście jestem wrażliwy na różne "świerszcze" w aucie i staram się żeby nić mi nie tykało w kabinie podczas jazdy. Gdyby mi miało coś świszczeć nad głową raczej nie był bym zadowolony.
Antena ma być zamontowana na dachu osobówki. Autko samo w sobie jest ciche.
Pozdrawiam.
Mam chęć kupić helikalną Sirio Delta 27 95M, ale martwią mnie opinie o świstach tej anteny w czasie jazdy.
Stąd moje pytanie do użytkowników tej anteny. Jak to jest z tym świstem?
Przy jakiej prędkości i jak bardzo jest słyszalny. Czy da się ewentualnie ustawić tak żeby nie świszczała i nie straciła swoich właściwości?
Osobiście jestem wrażliwy na różne "świerszcze" w aucie i staram się żeby nić mi nie tykało w kabinie podczas jazdy. Gdyby mi miało coś świszczeć nad głową raczej nie był bym zadowolony.
Antena ma być zamontowana na dachu osobówki. Autko samo w sobie jest ciche.
Pozdrawiam.
Osobiście nie miałem nigdy Delty, ale mam T3-27 zamontowaną na magnesie. Generalnie te anteny "grają" przy prędkościach 60-80km/h. Mój egzemplarz o dziwo nie wydaje jakichkolwiek świstów, itp. Jak postawiłem w tym samym miejscu Pirata to niestety już pojawiało się granie.
Podobno środkiem zaradczym jest nawinięcie żyłki na promiennik i zaciągnięcie termokurcza na wszystko. Czy to się sprawdza to nie wiem bo nie przerabiałem tego tematu gdyż jak wspomniałem moja obecna antena jest cichutka.
Podobno środkiem zaradczym jest nawinięcie żyłki na promiennik i zaciągnięcie termokurcza na wszystko. Czy to się sprawdza to nie wiem bo nie przerabiałem tego tematu gdyż jak wspomniałem moja obecna antena jest cichutka.
Alan i wszystko jasne...
Ja miałem Delte 27 zamontowaną w dachu, więc się wypowiem.
Delta niestety zaczyna wydawać swój specyficzny dźwięk (tak jak byś w butelkę dmuchał), przy ok 80km/h i gwizda sobie do ok 120-130km/h, pozniej ten dźwięk staje sie mniej uciążliwy, ze wzgledu na szum w aucie. Zawsze jeździłem z nią tak, żeby stała prosto na dachu, nie pochylałem jej, więc nie wiem jak sie zachowuje pochylona.
Ogólnie, antena bardzo fajna. Dobre osiągi, odsłuch porównywalny z MLką, nadawanie coś w stylu Turbo 1000. Sprężyna dobrze przyjmuje na siebie mniejsze przeszkody itp. Do tego jest stosunkowo tania. Minus, to to, że wydaje ten dźwięk.
Miałem t3 27, mam Pirata i Wilsona fgt4, te krótkie bardzo nie gwizdają, ale te dłuższe już niestety tak.
Delta niestety zaczyna wydawać swój specyficzny dźwięk (tak jak byś w butelkę dmuchał), przy ok 80km/h i gwizda sobie do ok 120-130km/h, pozniej ten dźwięk staje sie mniej uciążliwy, ze wzgledu na szum w aucie. Zawsze jeździłem z nią tak, żeby stała prosto na dachu, nie pochylałem jej, więc nie wiem jak sie zachowuje pochylona.
Ogólnie, antena bardzo fajna. Dobre osiągi, odsłuch porównywalny z MLką, nadawanie coś w stylu Turbo 1000. Sprężyna dobrze przyjmuje na siebie mniejsze przeszkody itp. Do tego jest stosunkowo tania. Minus, to to, że wydaje ten dźwięk.
Miałem t3 27, mam Pirata i Wilsona fgt4, te krótkie bardzo nie gwizdają, ale te dłuższe już niestety tak.
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
-
- Posty: 6655
- Rejestracja: 2011-11-20, 20:42
- Znak/ranga: 161CBF131
- Lokalizacja: JO91QP
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Czasem używam Solarcom Prowler 203 - 92 cm helikal górnocewkowy. Działa świetnie, jak na tak krótką antenę, jednak pow. 60 km/h zaczyna lekko gwizdać. Nie jest to zbyt uciążliwe, bo na początku nawet nie zwróciłem na to uwagi, dopiero jak się wsłuchałem, to ją usłyszałem, ale to moja subiektywnie opinia. Mnie ten gwizd nie przeszkadzaNajlepiej, jakbyś sam posłuchał i ocenił.
Ekipa KONEKTOR
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS
Mam Sirio DV27S, mam też helikalnego Wilsona o długości 180cm i średnicy około 1cm. Sirio jest cicha, ale szum podczas jazdy jest słyszalny w aucie powyżej 60km/h. Natomiast Wilson to już porażka jak dla mnie. Świszy jakby łożysko w kole było do wymiany. I antena ma oryginalnie poprowadzoną żyłę pod termokurczem i świst jest dość spory, dlatego do opisu kolegi MarcinMMz podchodze bardzo sceptycznie.
Galaxy Radio Fan!
Wywołany do tablicy pragnę wyjaśnić, iż osobiście nie testowałem przepisu "ożyłkowania" promiennika więc nie mam pojęcia czy się to sprawdza czy też nie. Czytałem jednak, że niektórzy są zadowoleni z tego patentu dlatego o tym wspomniałem
U mnie akurat kiedy stawiałem Pirata wystarczyło że został on przesunięty bliżej tylnej krawędzi dachu i świst ustawał - widocznie kwestia rozkładu powietrza podczas jazdy wokół dachu... T3-27 nie generuje żadnych pomkruków, świstów, itp. Można powiedzieć że mi się udało.
U mnie akurat kiedy stawiałem Pirata wystarczyło że został on przesunięty bliżej tylnej krawędzi dachu i świst ustawał - widocznie kwestia rozkładu powietrza podczas jazdy wokół dachu... T3-27 nie generuje żadnych pomkruków, świstów, itp. Można powiedzieć że mi się udało.
Alan i wszystko jasne...
Pany... Też miałem T3 27 na magnesie i tak samo jej nie słyszałem co prawda złącze elastyczne trochę pierdu puszczało, ale bez przesady
Saab 9-3 SC: Johnny III ASC + CTE Alan SL / President Ohio na relingu + Motorola RSN 4001a
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.
Astra H: Uniden 520 + Sirio AS100
W zapasie: 2m drutu by RM Italy, Midland ML-145, Lemm AT71, Lemm AT1500, SS600, Pirat.