Renault Thalia

Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator

Czarny_II
Posty: 60
Rejestracja: 2011-08-04, 20:11
Lokalizacja: Gdańsk/Koszalin

Renault Thalia

Post autor: Czarny_II »

Od jakiegoś czasu zabierałem się do napisania o moim montażu. Jak w temacie napisałem samochód to Renault Thalia rocznik 2003. Antena zamontowana w miejsce FM - niestety dziurkę trzeba było poszerzać :( Zastosowałem spliter antenowy RM MIX 27. Zapewne lepszym rozwiązaniem byłaby nowa antena FM montowana na szybie, ale za spliterem przemówiła mniejsza zabawa z montażem. Samo rozwiązanie idealne nie jest, ale w centrum miasta ze zdjętą anteną sygnał radiowy odbieram nieźle, więc do przeżycia gdy ktoś radio słucha tylko od czasu do czasu. Antena, którą zamontowałem to Sirio Turbo 1000 PL z serii Blue Line. Wybrana została z powodu przegubu, który moim zdaniem jest świetnym rozwiązaniem. Czas zdjęcia anteny to kilka sekund, a sama długość jest w sam raz by kłaść ją między fotelem kierowcy, a progiem. Co do użytkowania to niestety apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc prędzej czy później skuszę się na Sirio Turbo 2000 lub 3000. Co do samej anteny to jest dobrze wykonana, śpiewać zaczyna powyżej 100 km/h, ale dość często samochód ją zagłusza - zależy od warunków na trasie.
Obrazek
Obrazek Obrazek
Zdjęcia są dość lichej jakości, ale postaram się dodać lepszej w niedługim czasie.

Radio to Harry III ASC. Dość łatwe w obsłudze i intuicyjne. W sam raz dla początkującego. Jeszcze dobrze nie wiem jak ustawić SQ i RF, ale ASC całkiem fajnie działa, więc trochę czasu minie nim zdecyduję się na większe eksperymenty. Przy uruchomionym ASC radio jest ciche, sygnały które odbieram zwykle nie są przerywane. Nie wiem czy mój samochód nie sieje czy filtry są dobre, ale nic oprócz szumu własnego nie zauważyłem. Jeszcze nie sprawdzałem z żadną stacją bazową modulacji i zasięgu, ale kilka razy rozmawiałem na trasie z innymi i nikt nie narzekał na jakość mojego sygnału, więc chyba tragedii nie ma.
Obrazek

Jak ktoś ma sugestie lub pytania to chętnie posłucham i odpowiem :)
Awatar użytkownika
k0nr4d
Posty: 2489
Rejestracja: 2010-09-24, 14:37
Znak/ranga: 161CBF075
Lokalizacja: Łódź

Post autor: k0nr4d »

Czarny_II pisze:Jak ktoś ma sugestie lub pytania to chętnie posłucham i odpowiem :)
Zasilanie pod akumulator, to raz :-) Dwa, że miejsce montażu może ograniczać zasięg nadawania do przodu, ale jeśli dla Ciebie jest ok, to dobrze. Antena wystarczająca do uzyskania podstawowych informacji na drodze, ale jak mówisz, do pogaduch już potrzeba czegoś dłuższego. Radio, jak radio, nowych tworów Presidenta nie lubię ze względu na cenę i tyle :-)
Zamknąć burdele, otworzyć serca.
Czarny_II
Posty: 60
Rejestracja: 2011-08-04, 20:11
Lokalizacja: Gdańsk/Koszalin

Post autor: Czarny_II »

Zasilanie pod akumulator wydaje mi się niekonieczne, ostatecznie nie mam powodów do tego, a obecna forma zasilania jest dla mnie wygodniejsza przy demontażu. Umiejscowienie anteny jest takie tylko dlatego, że wolałem poszerzyć starą dziurę niż tworzyć nową oraz wzmocniona blacha była tam. Zapomniałem dodać w pierwszym poście, że SWR to: 1 - 1,7; 20 - 1,5; 40 - 1,7. Skrócona o ok. 1 cm.
Awatar użytkownika
Mobil-Zasada
Posty: 1143
Rejestracja: 2009-10-29, 23:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mobil-Zasada »

Jak na początki to jest świetnie. Gratuluję.

Uwagi: Zasilanie z zapalniczki jako jedyna rzecz wyglądająca nieprofesjonalnie. Powinieneś podłączyć się przynajmniej od spodu zapalniczki albo przy bezpiecznikach do kabla od aku. Albo do aku najprościej. PRzy radiu za bezpiecznikiem dać złącze.

Ja bym wolał drugą dziurę z tyłu. Teraz antena nie wygląda zbyt atrakcyjnie.
A i nie byłoby problemu z odbiorem radia.
Auto: Alan 28 + Alan F36 + President Texas
Dom: President Jackson + CS-3 + Motorola 4001A + Sirio Boomerang 27A (działka - stare CTE 5/8, 3 przeciwwagi) - weekendy
Rower: Alan 42MULTI + MIK + oryginalny helikal lub Alan 9 PLUS
Czarny_II
Posty: 60
Rejestracja: 2011-08-04, 20:11
Lokalizacja: Gdańsk/Koszalin

Post autor: Czarny_II »

Dzięki za sugestie i opinie. Niestety umiejscowienia anteny w tym samochodzie nie zmienię, ale w przyszłym zapewne dostosuję się do rad. Podłączenie radia prawdopodobnie też nie zostanie zmienione w najbliższym czasie. Zastanawia mnie dlaczego preferowane podłączenie jest bezpośrednio do akumulatora. Z logicznego punktu widzenia chroni nas to od różnego rodzaju przesiewów, ale gdy takowych nie ma?
Awatar użytkownika
Mobil-Zasada
Posty: 1143
Rejestracja: 2009-10-29, 23:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mobil-Zasada »

Przede wszystkim chodzi o stałe połączenie. Czyli solidnie zaciśnięty konektor a najlepiej przylutowane przewody. Wtyczki zapalniczki to tandetne połączenie. Oczywiście teraz się tego nie odczuje, ale przy natężeniu rzędu np 8A jak moja szajsowata ładowarka do laptopa, to odczujesz to, czasem może i dosłownie, że to tandeta. Połączenie wtyczki z gniazdem może się grzać, w gorszym razie gdy nie styka idealnie nawet może doprowadzić do bardzo mocnego grzani i topienia wtyczki.
CB Radia to nie dotyczy ale z założenia przyjmuję że "zapalniczka" to prowizorka.
Do aku nie ma przymusu. Tak się robi np solidne instalacje do CAR AUDIO gdzie przewody są rzędu 25mm2 albo grubsze i płynie nimi duży prąd.
Do CB radia natomiast jak mówię. Dla samego radia można wpiąć się w przewody od zapalniczki. A dla ambitniejszych pod akumulator albo pod listwę przyłączeniową gdzie znajduje się przewód prosto z akumulatora, gdzieś w obrębie skrzynki bezpieczników w samochodzie.

Oczywiście zakłócenia jakieś, też możliwe że da się wyeliminować prowadząc źródło prądu od samego akumulatora. Choć tego nie doświadczyłem, w jednym aucie nie mam zakłóceń a w drugim gniazda zapalniczki :mrgreen:
Auto: Alan 28 + Alan F36 + President Texas
Dom: President Jackson + CS-3 + Motorola 4001A + Sirio Boomerang 27A (działka - stare CTE 5/8, 3 przeciwwagi) - weekendy
Rower: Alan 42MULTI + MIK + oryginalny helikal lub Alan 9 PLUS
Czarny_II
Posty: 60
Rejestracja: 2011-08-04, 20:11
Lokalizacja: Gdańsk/Koszalin

Post autor: Czarny_II »

Dzięki za wyjaśnienie :) Widząc, że nie jest to coś co koniecznie musi być zrobione, to odwlekę to w czasie. Sam niestety sobie nie ufam, aby dobrze to wszystko zrobić :(
Awatar użytkownika
Francuz
Posty: 3543
Rejestracja: 2007-11-29, 15:23
Lokalizacja: Sosnowiec
Been thanked: 2 times

Post autor: Francuz »

Czarny_II pisze:obecna forma zasilania jest dla mnie wygodniejsza przy demontażu
przy podłączeniu stałym odkręcasz radyjko i umieszczasz pod dywanikiem pasażera, nic wtedy nie widać; przemyśl sprawę
matii
Posty: 72
Rejestracja: 2010-02-02, 16:58
Lokalizacja: Katowice

Post autor: matii »

Francuz Harry III nie ma wtyczki do kabla zasilającego, jak np Valery.
President Herbert I + Sirio ML-145
było: Onwa Mk3, President Valery, President Walker
Awatar użytkownika
Francuz
Posty: 3543
Rejestracja: 2007-11-29, 15:23
Lokalizacja: Sosnowiec
Been thanked: 2 times

Post autor: Francuz »

matii pisze:Francuz Harry III nie ma wtyczki do kabla zasilającego, jak np Valery.
to nie ma znaczenia;
ja w taki sposób jak opisałem postępowałem z Unidenem 520, który też nie miał takiej wtyczki;
dorobili mi złącze na kablu, z którego i tak nie korzystałem - po prostu radyjko po odkręceniu od ramki lądowało pod dywanikiem razem z gruchą; z zewnątrz nic nie było widać;
taki sposób chowania radia jest na pewno szybszy niż odłączanie dodatkowo wtyku z gniazda zapalniczki
Czarny_II
Posty: 60
Rejestracja: 2011-08-04, 20:11
Lokalizacja: Gdańsk/Koszalin

Post autor: Czarny_II »

Francuz, sprawę przemyślę. Radio chowam do schowka.
Awatar użytkownika
Pawciu
Posty: 1111
Rejestracja: 2009-09-22, 18:42
Lokalizacja: Skierniewice KO01BW87

Post autor: Pawciu »

fajna instalacja ważne żeby tobie odpowiadała :-D
M1. Johnny III tuning + President texas 208 + ESP-12

Nigdy nie narzekaj , że w życiu masz pod górę , jeżeli zdecydowałeś ,że idziesz na sam szczyt
ODPOWIEDZ

Wróć do „Renault”